Resultat 1 till 2 av 2

"Dubbla rubrik taggar" gör skillnad på versaler?

  1. #1
    manne_vxus avatar
    manne_vxu manne_vxu är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2008
    Inlägg
    23
    Jag får varningar om Dubbla rubriktaggar i webbmastertools. Men jag får det på urler där versalerna skiljer sig:

    /ShowProduct.aspx?ProdID=126&cat=150‎‎
    /ShowProduct.aspx?prodid=126&cat=150‎

    Är det verkligen ett problem för google?

    Uppskattar alla svar samt råd om det finns nån inställning webmastertools eller så som man kan göra.

    /manne

  2. #2
    Nikke Lindqvists avatar
    Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm, Sverige
    Inlägg
    643
    Om Google hittar länkar till bägge varianterna så har du problem. Google ser det som olika sidor.

    Det gör att du har två sidor med inte bara dubbla rubriker och title utan även identiskt innehåll. Det är riktigt dåligt.

    Dessutom kan du ju bara tänka dig vad som händer om någon börjar länka in med /ShowProduct.aspx?prodid=126&Cat=150 eller /ShowProduct.aspx?prodid=126&cAT=150 eller /ShowProduct.aspx?prOdiD=126&cAt=150 eller....

    Många dubblerade sidor blir det, och Google får svårt att förstå vilken som är viktig.

    Se till att börja göra skillnad mellan versaler och gementer på sajten. Bestäm dig för en av dem och 301-redirecta alla felaktiga varianter till den URL du väljer. (Se Jims guide för tips om hur det går till.)

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)