Resultat 1 till 3 av 3

Gömma strong-märket

  1. #1
    Tarnaurions avatar
    Tarnaurion Tarnaurion är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    4
    Jag har sökt efter svar på detta forum, samt googlat efter det. Det ända som jag hittat nuddade vi fråga är: http://www.seo-forum.se/search.php?searchid=116301. Har ni andra trådar som svara på detta så får ni gärna tipsa om dem.

    Min fråga:
    Ibland reagerar en del av mina kunder på att ordet/frasen som optimerats är fetat 1-3 gånger i texten. Jag undrar om Google och andra sökmotorer straffar en för att man använder "strong{font-weight:normal}" i CSS:en?

    Jag tycker att man bör visa att ordet/frasen är markerad på nåt sätt, inte nödvändigtvis fetat. Men det kan vara svårt få mina kunder att köpa detta.

    Vad tycker ni: är det black ell gray hat? Eller är det OK?

  2. #2
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Som du säger så bör du visa att ordet är markerat på något vis.
    <strong> betyder ju att det är något viktigt, sen om du vill visa det som fet-, kursiv- eller understruken stil, det är upp till dig. Vill du hellre sätta en färg, eller en storlek, så kör på det.

  3. #3
    altgards avatar
    altgard altgard är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    104
    Jag antar att du menar att du vill sätta strong-taggar runt dina sökord men sedan ta bort fetstilen i CSS'en?

    Jag anser att detta är något du bör undvika, visserligen tror jag inte google upptäcker dig på en gång.. Men när de gör det blir du antagligen straffad.

    Bygg sidan för dina besökare INTE för sökmotorn.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Gömma text från SE (legitimt)
    Av Marcin i forum Optimering
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-29, 11:48