Resultat 1 till 4 av 4

hyra ut sida till kommunen

  1. #1
    Anti Turmoils avatar
    Anti Turmoil Anti Turmoil är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    38
    vet inte om denna tråd hamnar rätt, flytta den gärna om så är fallet, dvs om den ligger fel...

    hej, kommunen där jag bor ska satsa på ett nytt koncept, detta för att marknadsföra kommunen, nu missad de den lilla saken att registrera hemsidan som de har gått ut med att de ska arbeta med. Nu undrar jag om det finns något vettigt sätt att hyra ut en hemsida till kommunen, dvs jag vill fortsätta äga den men de ska kunna använda den och ha rätt till allt innehåll, jag vill bara ha lite hyra. Vad tror ni, går detta eller? Har ni hört talas om detta sätt tidigare?

    Alternativet är att sälja sidan men det är jag lite osäker på om jag vill, om kommunen efter fem år lägger ner satsningen så står jag där med skägget i brevlådan och tappade en kanske bra sida. Sen kan det vara så att kommunen om fem år säljer ut den delen och då säljs "min" sida som jag reggade först för massor av pengar, då vill ju jag äga den, såklart...

  2. #2
    Daniels avatar
    Daniel Daniel är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    147
    Det finns väl i princip inga hinder mot att hyra ut en domän men jag tvivlar på att kommunen skulle gå med på det. Att hyra en domän från en liten aktör eller tom. en privatperson för en stor satsning skulle i alla fall inte jag våga mig på. De skulle hamna i en stor beroendesituation mot dig när de lagt ut en massa pengar på att marknadsföra namnet och det tror jag inte att de vill. Men försöka duger väl.

  3. #3
    Magnus Hs avatar
    Magnus H Magnus H är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    24
    Skriv ett avtal med kommunen. Om de i framtiden har för avsikt att avyttra domänen så har du förköpsrätt. Eller varför inte prova med att domänen tillfaller dig om kommunen inte vill använda den längre. Det kan trots allt bli en billig lösning för kommunen.

    Speca i avtalet vad ditt eventuella återköpspris är samt vilket vite kommunen ska betala om de dräller bort domänen till någon annan.

    Lycka till!

  4. #4
    Anti Turmoils avatar
    Anti Turmoil Anti Turmoil är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    38
    om man nu ska sälja siten direkt till dem utan förbehåll, vad ska man be om för pris?

    kan tillägga att siten används flitigt i hela Sverige för att marknadsföra städer och regioner, siten börjar på www.visitxxx.se xxx kan ni säkert gissa er till ;D

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Moderna myter inom SEO
    Av Jim Westergren i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2011-05-21, 01:13
  2. Länkar och hur de värderas av Google
    Av Gustav i forum Länkbygge
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2009-02-19, 08:46
  3. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-09-13, 21:49
  4. Hur jag har fått läsare till min hemsida
    Av Peter U Larsson i forum Övrig internetmarknadsföring
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-03, 16:25
  5. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-01-18, 14:54