Resultat 1 till 2 av 2

Min teori

  1. #1
    altgards avatar
    altgard altgard är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    104
    Är det någon slump att som har hämt med SERP'en idag och denna tråd 1 ny (?) sak med Google "future" lanserades samtidigt?

    Kollar jag på icke uppdaterade data-centers finns denna funktion kvar och dessutom visar SERPen det gamla resultatet.

  2. #2
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Nja,

    De brukar ibland mäta mycket samtidigt. Däremot kan jag som tillägg vilket jag egentligen inte tänkt säga något om men när nu någon dyker upp på forumet som tänker lite själv kan jag säga att hur "webben" alternativet beräknas har ändrats något. Den beräkningen beror i sin tur bl.a. på övriga sökningar och även tidigare framför allt "sidor på svenska".

    D.v.s. säg att man vill mappa en kvalitetsparameter man får via ändringen ni tog upp avseende SERP i den andra tråden som jag tänker att du egentligen tänkt posta i ger den troligen feedback via mätningsmetoder: klick, tid på webbplats, ev. nya inlänkar o.s.v.

    Det kanske i sin tur intressant att för viss del mappa mot ev. samband med var sidorna är driftsatta. Jfr när Google tar ut info-, biz-domäner m.m. vissa tidpunkter. Troligen mappas sådana mätningar mot massor och vissa saker man vill mappa mot kräver mätningar i sin tur. Sedan tror jag att alternativet här är helt på väg bort men det kan nog ta en del tid. Det finns flera orsaker till det och några starkare än jag tog upp i bloggpostningen som har med ganska grovt spam att göra.

    Även i sådant där d.v.s. tillfälliga straff skickar Google också budskap. Ungefär vi vet vad det handlat om. Vi vill inte ha en konflikt för vi kan se symbios. Men vi vill att ni nu ändrar angreppssätt och kan då förlåta en del gammalt. Vi visar att vi ser det och att vi kan agera. Åtminstone är det min tolkning & spekulation. Jag brukar själv av och till göra likadant och när lite intelligens av typen kunna tänka för morgonen finns hos entiteten tillsammans med lite moral fungerar det bra.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Teori om sandlådan?
    Av Bernt Johansson i forum Googles sandlåda
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-01-25, 19:36
  2. En liten teori om Dublicate Content
    Av Kocken i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-07-29, 10:56
  3. önskar köpa eller byta till länkar - svenska
    Av webdoc i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-11-27, 23:09
  4. En teori värd att diskutera
    Av Hjalmar i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-09-22, 17:03
  5. John Scotts teori om sandlådan
    Av Jim Westergren i forum Googles sandlåda
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-02-27, 09:27