Resultat 1 till 4 av 4

Google indexerar inte ändrade sidor

  1. #1
    JohanYs avatar
    JohanY JohanY är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2008
    Inlägg
    2
    Jag har en blogg där jag skriver artiklar som jag föreläser om. Det är väl inte en vanlig blogg i bemärkelsen att jag uppdaterar den så ofta men formatet är som en blogg och jag använder Wordpress, egen host.

    För en vecka sen tyckte jag det var dags att se över de mest lästa artiklarna. Jag korrigerade språket och i vissa fall rubriker. I ett par artiklar var det lite större förändringar, huvudrubriken ändrades och hela stycken skrevs om. Jag la också till meta-descriptions i alla artiklar efter som jag noterat att den första raden som Google klippte ut inte var så beskrivande.

    Jag gjorde förändringarna för en vecka sen och nästan omedelbart försvann alla artiklar från Google. Kollar jag site:mindomän ligger några kvar och några inte men ingen av dem går att hitta genom att söka på de unika rubrikerna på Google. Mina rubriker är ovanliga och om jag söker på dem hittar jag bara länkar från Pusha och intressant.se till artiklarna, ingen direktlänk.

    Vad kan ha hänt och vad kan jag göra åt det? Hur bör jag göra när jag ska ändra i mina artiklar? Google är min huvudsakliga trafikkälla.

    Anledningen till att jag inte postade artiklarna på nytt var förövrigt att jag läst här om att kopior bestraffas. Var det ett dåligt beslut?

  2. #2
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Kortsiktigt kan det ha drabbat dig negativt, men om du ger det lite tid så kommer du nog tillbaka, starkare än innan.

  3. #3
    JohanYs avatar
    JohanY JohanY är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2008
    Inlägg
    2
    Tack, jag får väl hålla tummarna för det då men jag är orolig.

  4. #4
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    348
    Google verkar nedvärdera länkar som nyligen har fått sin länktext ändrad. Har även läst om ett patentansökan från dem som använder den tekniken. Har även märkt i Google Webmaster Tools att listan på inlänkar skiljer sig något från länkarna på sidorna i deras aktuella vanliga index. Detta är att vänta sig eftersom de rimligtvis sparar länkar i en separat databas av tekniska och prestandamässiga skäl.

    Slutsatsen är densamma: Du kan kortsiktigt bestraffas av att ändra i texterna men på lång sikt så ska du få tillbaka placeringarna och även få ökad click through rate tack vare bättre rubriker och beskrivningar.
    Inte längre 1:a på sökmotoroptimering. Vera&John.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Moderna myter inom SEO
    Av Jim Westergren i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2011-05-21, 01:13
  2. Länkar och hur de värderas av Google
    Av Gustav i forum Länkbygge
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2009-02-19, 08:46
  3. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-09-13, 21:49
  4. Google & sidor som givit felmeddelanden
    Av hans99 i forum Google
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-18, 18:57
  5. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-23, 03:25