Resultat 1 till 2 av 2

Webmaster tools - lägga till sida

  1. #1
    Domines avatar
    Domine Domine är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2008
    Inlägg
    1
    Har funderingar angående Googles webmaster tools. Hur mycket påverkar "geographic target" rankingen egentligen. Är det en märkbar skillnad för en site som har undermappar com/es com/fr mm. mot att man inte sätter geografiskt anknytning?

    Sen undrar jag också om man med fördel ska lägga till underkataloger i Googles webmaster tools, t.ex. com/sv/bilar com/sv/mopeder osv osv, eller är det bara språk-rötterna som skall läggas till?

    Slutligen har jag en fråga om språkmappar med flera engelska verisioner .com och .co.uk (amerikansk och brittisk eng..) Hur fixar man det utan att bli straffad?

    Mvh Mattias

  2. #2
    NBTs avatar
    NBT NBT är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2008
    Inlägg
    72
    Inte svar på alla frågor, men jag hade nyligen en sajt som långt efter lansering lade till engelsk översättning på vissa artiklar. Hela sajtens (även svenska) innehåll började då ranka tillsammans med engelska resultat då man söker på svenska (samma nyckelord på svenska/engelska). Jag ställde om geographic target till svenska via webmaster tools, och efter 3-4 dagar var ordningen återställd.

    De engelska sidorna idag får trafik ifrån co.uk, .com m.fl medans de svenska får via .se (eller vad nu Google anser att man ska få för språk prioriterat via .com). Denna site särskiljer inte språket på något speciellt sätt via katalogstruktur eller dylikt, jag är tveksam till att det spelar någon roll utan det är nog själva innehållet som räknas. Finns en del bra länkar och läsning på WMW, webmasterworld.com/forum10003/3709.htm t.ex.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Äldre kataloglista
    Av Jim Westergren i forum Kataloger
    Svar: 556
    Senaste inlägg: 2011-06-16, 19:11
  2. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-09-13, 21:49
  3. Hur jag har fått läsare till min hemsida
    Av Peter U Larsson i forum Övrig internetmarknadsföring
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-03, 16:25
  4. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-01-18, 14:54
  5. Webmaster tools listar bara en sida inlänkar, bugg?
    Av Susann Stjernborg i forum Google
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-19, 15:11