Resultat 1 till 7 av 7

Svenska siter på Google.se

  1. #1
    LaoWangs avatar
    LaoWang LaoWang är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    GBG
    Inlägg
    302
    Jag trodde att Google helst ger några svenska siter först i listan, om det finns några med ordet, när man söker på Google.se
    Men jag har hittat ett ord för vilka alla de 10 första är utländska siter. Trots att ordet (eller snarare namnet) finns/används på svenska. Den första svenska siten, Wikip, kommer på plats 12.
    Är inte det lite konstigt?
    Betyder det att det är tämligen lätt för en svensk site att hamna högt på det ordet om den har en sida som handlar om just det (hoppas, hoppas...) ?

  2. #2
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Jag vet ett annat, inte riktigt lika extremt, men listar på TOP 10 5 utländska siter ....

    Sökordet är: Hovawart

    En hundras där namnet är lika "worldwide" ... dock finns det många,många svenska siter om den rasen ...

    Vet inte om det är "lätt" ... har också startat ett test, och väntar på att google ska spindla den sidan jag la ut länken för testet, och se OM det är "lätt" positionera på det ordet

    cya,
    /PatrikB

  3. #3
    LaoWangs avatar
    LaoWang LaoWang är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    GBG
    Inlägg
    302
    Jag har faktiskt (minst) 2 exempel. P
    Båda är kända kinesiska städer: beijing och shanghai.
    Jag skall senare sätta upp sidor med längre texter om dem så får vi se vad som händer.
    Men frågan kvarstår: HUR kvoterar Google.se in svenska resp. utländska siter?

  4. #4
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    Om en engelsk sida har många svenska inlänkningar borde Google tolka detta som att denna sida är bra att visa högt även i den svenska träfflistan.

    Det samma torde det ju bli om en svensk sida har många engelska/internationella inlänkningar.

    Detta på ord som då som ni tidigare skrivit är lika internationellt och i Sverige.

  5. #5
    LaoWangs avatar
    LaoWang LaoWang är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    GBG
    Inlägg
    302
    Citat Ursprungligen postat av MattiasN
    Om en engelsk sida har många svenska inlänkningar borde Google tolka detta som att denna sida är bra att visa högt även i den svenska träfflistan.

    Det samma torde det ju bli om en svensk sida har många engelska/internationella inlänkningar.

    Detta på ord som då som ni tidigare skrivit är lika internationellt och i Sverige.
    Jo, det kunde vara en förklaring. Men jag har exempel på sidor som ligger mycket högt upp utan att jag tror att de har speciellt många svenska inlänkar.
    Jag har inte kollat alla, det rör sig om runt 1 000 inlänkar, men det lustigaste är att sidan är på kinesiska.

    kan det vara en rimlig tolkning att det inte finns några speciellt bra svenska sidor för de här orden? Jag menar i jämförelse med hur bra de utländska är. Dte är ju nästan logiskt självklart, men frågan är hur och när Google kvoterar.

  6. #6
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    att svenskarna skriver peking istället för beijing?

    Det är ju iaf den försvenskade stavningen.

  7. #7
    LaoWangs avatar
    LaoWang LaoWang är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    GBG
    Inlägg
    302
    Men det finns många siter som använder "beijing" också.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Problem med svenska tecken phplinkdirectory
    Av craj i forum Optimering
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-03-20, 17:28
  2. Länkbyte - svenska spelrelaterade sidor
    Av Håkan Liljeqvist i forum Länkbyten
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-09, 00:51
  3. Media/Nyheter, Svenska sidor, PR5 - PR7
    Av Christian Bolstad i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-12, 12:39
  4. Svenska kataloger
    Av Nisse i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-10-18, 19:38
  5. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-02-24, 16:40