Resultat 1 till 7 av 7

Hur vill vi ha SEO-företag.se?

  1. #1
    Joakims avatar
    Joakim Joakim är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    77
    Jim fullständigt öser ut SEO-relaterade sidor tänkte jag ge mig in på att ta fram en sida om svenska SEO-företag.

    Domännamnet http://www.seo-företag.se/ är givet men på vilket sätt innehållet (listan) ska presenteras kan man fundera på ett bra tag.

    Min fråga är alltså hur den nuvarande listan kan utvecklas till det bättre?

    - Några idéer?

    Tänkte att vi medlemmar åtminstone kunde försöka att enas om ett bra koncept för den kommande sidan.

  2. #2
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    En väldigt enkel lista. Inte katalog, utan lista, och där det inte är möjligt att klanka ned på konkurrenter (helt enkelt ingen pajkastning via röstningar osv).

    Skulle även vara rätt värdefullt att se vilka som jobbar i vilket SEO-företag. Kanske med länk till deras SEO-forumprofiler?

  3. #3
    Joakims avatar
    Joakim Joakim är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    77
    Röstning eller en funkion för att kommentera kommer INTE att finnas.

    Att länka till SEO-forumprofilerna är en bra idé. Även till en ev. profil på seo-proffs.se.

    - Några fler förslag?

  4. #4
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Varför inte en sida med referenskunder för varje företag?

    Men om man har det måste man förstås se till att det stämmer. Annars kan det bli lite problem.

    Självklart måste det finnas en beskrivning av företaget, som företaget själv kan tillhandahålla. Och vill du att så många som möjligt ska engagera sig att skriva en beskrivning så måste du nog tillåta ett par länkar i den texten.

  5. #5
    Joakims avatar
    Joakim Joakim är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    77
    Många "SEO-företag" jobbar idag inte enbart med sökmotoroptimering utan tillhandahåller även tjänster in om PPC etc.

    Jag hade tänk mig små ikoner bredvid varje företag som signalerar om det håller på med exempelvis PPC.

    Bernt, sidan kommer inte att vara snål med länkar. Då skulle den aldrig klara sig.

  6. #6
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Referenskunder känns lite snett. Av erfarenhet har t.ex. de flesta i den här branschen använt samma referenskunder, tro det eller ej.

    Men i övrigt så mycket information som möjligt. Du kanske kan länka till allabolag.se också?

  7. #7
    Gabriel Ks avatar
    Gabriel K Gabriel K är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    235
    Varför inte göra som så?

    Att du skapar en webbplats där innehållet skall vara recensioner om de olika seo-företagen i sverige.
    Skriv ned viktiga frågor och skicka ut till alla seo-företag per e-post eller brev.

    I sin tur så ska företagen besvara frågorna och sedan skicka tillbaka formuläret till dig, sedan skriver du av frågor och svaren på hemsidan under respektive företag.

    Hoppas du förstår hur jag tänker ts, är lite otydlig nu eftersom klockan är tidigt

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Vill byta länkar flera ämnen
    Av Magnus i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-10, 17:56
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-17, 10:23
  3. Katalog som vill ha ip-adress
    Av Anders Granström i forum Kataloger
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-22, 22:45
  4. Vill du jobba med SEO hos iProspect?
    Av StefanB i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-06, 17:07
  5. Vad vill SEO kunder ha?
    Av Maccke i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-08-13, 17:21