Resultat 1 till 5 av 5

Ny tjej/kvinna i SEO-forumet

  1. #1
    Rosemaris avatar
    Rosemari Rosemari är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2009
    Inlägg
    2
    Hej hej
    Jag heter Rosemari Södergren och har jobbat med projekt på Internet i drygt tio år, bland annat varit webbansvarig på LO.se i åtta år, haft uppdrag för tv4.se tidigare. Nu driver jag ett eget företag inom webb-branschen och tar gärna uppdrag.
    En del av er känner nog till mig för att jag bloggat i många år och min ena blogg (vet inte om man får lämna namn sina bloggar här?) blev nyligen rankad som nummer åtta bland de viktigaste svenska bloggarna av Twingly.

    Jag är bra på att hantera Internet och vet hur man får läsare/besökare - och som innehållsperson har jag nog ett skeptisk inställning till SEO. Man vill ju att innehållet ska vara så bra att besökarna kommer ändå.

    Men nu tror jag att en kombination av bra innehåll och kunnighet inom SEO är en bra väg att gå.


    PS. Hoppas jag gjorde rätt när jag postade här. Skulle jag postat som svar på Presentationstråden istället?

  2. #2
    Kristofer Cs avatar
    Kristofer C Kristofer C är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    linköping
    Inlägg
    248
    Hej

    Kul att fler hittar hit.
    Jag känner inte till din blogg, du kanske kan skicka urlen till mig via PM?

    /Kristofer

  3. #3
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Välkommen!

    Citat Ursprungligen postat av Rosemari
    Men nu tror jag att en kombination av bra innehåll och kunnighet inom SEO är en bra väg att gå.
    Du är på helt rätt spår och gärna många, många sidor under en domän, brukar göra underverk med ranking i sökmotorerna

    /Patrik Berggren

  4. #4
    Rosemaris avatar
    Rosemari Rosemari är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2009
    Inlägg
    2
    Hej
    Okey, så det är bra att ha undersajter under en domän?

    Där hade vi en kendosajt tidigare, men just nu driver vi inte någon kendoklubb - så jag har använt domänen till att skapa en del undersajter, för jag tänkte att huvuddomänen funnits så länge att den hade viss renommé bland sökmotorer.

  5. #5
    Sisus avatar
    Sisu Sisu är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    dec 2008
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    54
    Citat Ursprungligen postat av Rosemari
    Hej
    Okey, så det är bra att ha undersajter under en domän?

    Där hade vi en kendosajt tidigare, men just nu driver vi inte någon kendoklubb - så jag har använt domänen till att skapa en del undersajter, för jag tänkte att huvuddomänen funnits så länge att den hade viss renommé bland sökmotorer.
    Hej Rosemari, och välkommen till forumet.

    Det jag tror Patrik menar är att ju fler olika sidor som du har på din Blogg eller Hemsida ju större chans har du att sökmotorer som exempelvis Google kommer att gilla din hemsida och ge den en hög rankning på många olika nyckelordsfraser... och också dina viktigaste nyckelordsfraser.

    Google älskar relevant innehåll (Content) och en hemsida som exempelvis innehåller 10,000 enskilda sidor får som regel än högre rankning på Google för samma nyckelord än exempelvis en hemsida som bara innehåller 10 olika sidor med relevant innehåll.

    En annan sanning är ju också att en sökmotoroptimerad hemsida som har 10,000 enskilda sidor är ju också optimerad runt många, många fler olika nyckelordsfraser än vad en 10-sidig hemsida är... Och på grund av detta så har ju självklart en 10,000-sidig hemsida en mycket bättre chans att också ha en bra rankning på många fler olika nyckelordsfraser.

    mvh,

    Henrik
    Senast redigerat av Sisu den 2009-01-05 klockan 03:54.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Tjafs om länkar på forumet
    Av Jim Westergren i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-12, 20:59
  2. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-10-05, 18:02
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-03, 14:55
  4. Funktion för inbjudan till forumet
    Av Urban G i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-30, 15:52
  5. Regler för forumet, läs innan du postar
    Av Jim Westergren i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-16, 11:57