Resultat 1 till 2 av 2

Hur vet man hur mycket man ska betala för inlänkar?

  1. #1
    erisons avatar
    erison erison är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    97
    Sisådär ett par gånger i månaden ringer det seo-företag som vill sälja diverse seo-tjänster. Eftersom jag i min verksamhet kan syssla med annat än att ragga inlänkar, funderar jag ibland på att köpa något motsvarande ett länkpaket. Men då är ju frågan hur mycket jag ska betala. Det känns som om man ofta köper grisen i säckan.

    Hur ska jag få veta vad deras länkar är värda (eller åtminstone uppskatta på bästa vis)? Jag kan ju fråga efter vilka sidor de kommer länka ifrån, men då måste jag ju sedan uppskatta hur bra de sidorna är.

    Finns det något råd för hur man bör gå tillväga vid köp av ett större antal länkar? Jag kan tänka mig att en väg att gå är att istället konsultera någon för att köpa länkar på oberoende siter, och att man då betalar denna person priset för länkarna plus en timlön?

    Mvh Erik

  2. #2
    Per Renemarks avatar
    Per Renemark Per Renemark är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    505
    Sätt upp ett placeringsmål, och låt seo-konsulten ge dig ett konstnadsförslag utifrån detta. Om du inte blir nöjd efter avtalets tid, gå till nästa företag.

    Jag tror det är farligt att som kund försöka styra jobbet för mycket, osäkerheten kring vilka länkar som fungerar och inte är stor. Så därför bör konsulten få göra sina egna bedömningar utifrån erfarenhet, det är ändå resultatet i slutändan som räknas (och det kan du enkelt hålla koll på). Under arbetets gång be om referenslänkar så att du kan känna dig trygg med vilka sidor du hamnat på.

    Lycka till med rankingen!
    Affiliate sedan 2006 Seodev.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Länkar och hur de värderas av Google
    Av Gustav i forum Länkbygge
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2009-02-19, 08:46
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-05, 18:35
  3. Antalet inlänkar
    Av rickardx i forum Länkbygge
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2006-06-11, 20:37
  4. Betala för länkar?
    Av HenrikAI i forum Kataloger
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-25, 18:25
  5. Vilka sätt har vi att kunna skaffa inlänkar på?
    Av Jim Westergren i forum Länkbygge
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-18, 17:54