Resultat 1 till 5 av 5

Äger inte domänerna, trots att jag har köpt dem

  1. #1
    Frukts avatar
    Frukt Frukt är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    51
    För knappt ett år sedan köpte jag några .se-domäner. En lista med domännamnen har hela tiden funnits på min kundsida när jag har loggat in på företagets hemsida. Så jag har inte kunnat misstänka att något har varit fel. För några dagar sedan skulle jag se när domännamnen går ut eftersom jag tänkte att det måste vara dags att förnya dessa och betala en ny årsfaktura snart. Så jag gjorde en whoissökning. Då upptäckte jag något obehagligt. Domännamnen som jag har betalat för och trott mig äga, stod inte på mig. Någon annan hade köpt domänerna ett halvår efter att jag köpte dem (eller trodde mig ha köpt dem). Jag kontaktade företaget ifråga som inte visste vad som hade gått snett i registreringen men de bad om ursäkt för det inträffade och ville betala tillbaka summan som jag betalade för snart ett år sedan.

    Har någon annan här på forumet råkat ut för samma sak att ni har köpt och parkerat domäner och senare har det visat sig att ni aldrig har ägt dem? Dessutom undrar jag om det är rimligt att företaget bara vill betala tillbaka avgiften för domänerna och sedan är saken löst. Borde inte en kompensation vara på sin plats?

  2. #2
    Kristofer Cs avatar
    Kristofer C Kristofer C är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    linköping
    Inlägg
    248
    Det var någon på wn.se som råkade ut får något liknande, men jag hittar inte tråden.

  3. #3
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  4. #4
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    När man köper en domän så ser man ALLTID till att kolla hos registraren, den som äger tld (www.iis.se för .se domäner t ex), för att se VEM som är registrerad på domänen. Förhoppningsvis är det då en själv.

    Ofta köper jag domäner på ett ställe och pekar dem till ett annat, just för att vara säker på att domänen vart registrerad på mig och ingen annan och att man har "kontroll" över domänen.

    Mvh
    /Patrik Berggren

  5. #5
    Kristofer Cs avatar
    Kristofer C Kristofer C är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    linköping
    Inlägg
    248
    Citat Ursprungligen postat av Patrik Berggren
    När man köper en domän så ser man ALLTID till att kolla hos registraren, den som äger tld (www.iis.se för .se domäner t ex), för att se VEM som är registrerad på domänen. Förhoppningsvis är det då en själv.

    Ofta köper jag domäner på ett ställe och pekar dem till ett annat, just för att vara säker på att domänen vart registrerad på mig och ingen annan och att man har "kontroll" över domänen.

    Mvh
    /Patrik Berggren
    Problemet "på wn" var att nic hade råkat slå ihop 2 konton som ägdes av olika personer. Vilket det inte går att skydda sig mot.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Länkar och hur de värderas av Google
    Av Gustav i forum Länkbygge
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2009-02-19, 08:46
  2. Metoder för länkbygge
    Av Jim Westergren i forum Länkbygge
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-10-26, 23:28
  3. En affärsmodell för SEO-konsulter
    Av Magnus i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-08-18, 09:59
  4. Länkbyten: Tips och information från hans99
    Av Jim Westergren i forum Länkbyten
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-01-25, 02:49
  5. SEO för Flash
    Av baggelin i forum Optimering
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2007-09-20, 07:51