Resultat 1 till 7 av 7

RSS feeds bra eller dåligt

  1. #1
    tapnns avatar
    tapnn tapnn är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2009
    Inlägg
    6
    Jag har tanken att visa ett par olika RSS flöden på ett par av våra sidor. Har kollat på feed2js.org som paketererar dessa och presenterar dem på ett automatiserat sätt som tilltalar mig. Frågan är bara hur det påverkar placeringen i google, blir sidan mer dynamisk och därmed mer attraktiv, har det ingen som helst inverkan eller kan det rent av inverka negativt?

  2. #2
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Om jag förstår saken rätt, så visas feedsen med javascript, och kommer då inte alls att synas för sökspindlarna. Alltså påverkar det inte din ranking på något vis

  3. #3
    tapnns avatar
    tapnn tapnn är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2009
    Inlägg
    6
    Ok, något förslag på hur jag kan hantera RSS på ett sådant sätt att jag utnyttjar automatiskt uppdaterade nyheter samtidigt som jag gör det på ett sökmotorvänligt sätt?

  4. #4
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Du får helt enkelt läsa in feeden på server-sidan, och parsa ut någon vettig html.

  5. #5
    tapnns avatar
    tapnn tapnn är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2009
    Inlägg
    6
    Ok, nu är jag inte riktigt med på noterna, jag går bara i SEO-lågstadiet än Det verkar finnas ett par lättmodifierade PHP-script på nätet som jag lägger på vår server, är det en väg att gå? Jag kollade till exempel på calendarscripts.info där det fanns något som kallas easyfeeder.

  6. #6
    Anders Tibblings avatar
    Anders Tibbling Anders Tibbling är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    329
    RSS visas ibland via Javascript och det ger inga inlänkar, bara service till besökaren. Men det finns många sajter där RSS integreras helt i den genererade html sidan och då får man inlänkar med inläggets rubrik som länktext och i vissa fall tas innehållslänkarna med fullt ut med länktitlar. Man får helt enkelt kolla i källkoden!

    Du får lite tips i mina inlägg här: http://www.seo-forum.se/laenkstrategier/

    mvh Anders | Hittaminsida.se

  7. #7
    tapnns avatar
    tapnn tapnn är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2009
    Inlägg
    6
    Använde mig av ett php script som jag la på min server och som levererade ut en html sida, scriptet hittade jag på http://www.feedforall.com/free-php-script.htm. Jag har en testsida för olika saker där jag låg uppe på en del sökord, inte högt, men det var runt plats 20-25. Efter att använt detta script en vecka var jag borta från Google, puts väck. Någon som kan förklara för mig som om jag vore fem år gammal?

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Domän/länkkatalog säljes eller bytes
    Av KnasB i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-13, 10:46
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-30, 12:28
  3. Surftown - bra eller dåligt?
    Av Magnus-SEO i forum Övrigt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-07-16, 10:28
  4. SMF - bra eller dåligt ur SEO hänseende?
    Av Håkan Liljeqvist i forum Optimering
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-02-16, 22:30
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-30, 01:08