Resultat 1 till 4 av 4

Någon lyckats med Facebook?

  1. #1
    NBTs avatar
    NBT NBT är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2008
    Inlägg
    72
    Hej,

    jag tänkte höra efter om folk får lika taffliga konverteringar som jag får av trafik från Facebooks annonsystem. Att click-through ligger otroligt lågt är naturligt, folk är inte där för att köpa saker - mina kampanjer har legat runt 0.03 - 0.05% CTR. Lågt, men förklarligt.

    CTR åsido, konverteringen är helt bedrövlig trots åldersanpassade annonser. Jag kan ta som exempel mobillån för folk mellan 18 och 25, samt låneplanering för folk mellan 30 och 40. Konverteringarna till avslut (alltså antalet sales per klick) har legat under 1% på ganska stora volymer. Motsvarande annonser på Adwords (i princip samma brödtext och titel) har konverterat 5-10% under lång tid.

    Så, frågan är.. har någon drivit en lyckad avslutsbaserad kampanj på Facebook där konverteringarna är något att tala om? Det går förbaskat snabbt att driva trafik om man petar upp budet lite, men vad gör det då konverteringarna är så fantastiskt låga.

  2. #2
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Kungälv
    Inlägg
    167
    Jag har precis samma erfarenhet, trafiken är skräp och konverterar inte ens 10% så mycket som adwords-trafiken.

  3. #3
    altgards avatar
    altgard altgard är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    104
    Jag förstår inte hur ni kan jämför de 2.
    Ad-Words är baserade på kundens sökning. Alltså är kunden i köpläge och letar aktivt efter en säljare. Det som kan komma i närheten av Ad-Words är typ en banner på pricerunner!

  4. #4
    NBTs avatar
    NBT NBT är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2008
    Inlägg
    72
    Ja, antagligen har du rätt. Har spenderat för många år med Googles annonsering, så man har glömt bort hur väldigt kvalitativ deras trafik är. Tänkte på något sätt att targeting på ålder, blogginnehåll, kön m.m kunde väga upp det.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Någon saboterar medvetet?
    Av Maria S i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-01-09, 09:23
  2. Wordpress och facebook
    Av Fred i forum Övrig internetmarknadsföring
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-06-22, 21:04
  3. Web10.se webbhotell. Någon med erfarenhet?
    Av Anton Johansson i forum Övrigt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-04-21, 07:15
  4. Nån som kan Facebook?
    Av Mimosa i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-13, 15:04
  5. iProspect - någon som hört talas om dem?
    Av seattlegrunge i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-05-07, 13:19