Resultat 1 till 5 av 5

Hur lång tid innan resultat?

  1. #1
    Nils Nilssons avatar
    Nils Nilsson Nils Nilsson är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Älvsbyn
    Inlägg
    10
    Hej, jag är väldigt grön inom ämnet SEO, men i vanlig ordning finns det väl inga frågor som är för dumma för att besvaras.

    Det jag undrar är hur länge det kan ta innan man ser resultat av lite optimering. Jag har byggt en webbplats för ett fastighetsbolag som hyr ut lägenheter på en liten ort. Det finns alltså inte så många konkurrenter och man tycker att detta borde underlätta för min del. T.ex. att man borde blir placerad top 10 i en sökning på "lägenheter i (ortsnamnet)". Alltså, när kan jag börja se resultat?

    /Nils

  2. #2
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    De flesta brukar vara överens om att bestående resultat tar ca tre månader att uppnå. Eventuella svängningar innan kan vara tillfälliga.

  3. #3
    LaoWangs avatar
    LaoWang LaoWang är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    GBG
    Inlägg
    302
    Det beror ju helt på sökordet. Det låter ju inte som om din kombination skulle vara så svår, men jag skulle inte heller blir förvånad om det tar 6 månader eller längre.

  4. #4
    Anders Tibblings avatar
    Anders Tibbling Anders Tibbling är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    329
    Utan att veta vad du gjort och hur bra du är på det så handlar allt om samspelet mellan onpage och offpage optimering. En bra titel, meta beskrivning samt rubrik med relevant text. Ett par snabba inlänkar på det så bör du ju se resultat rätt snart. Annars är det precis som de andra säger om du söker stabila positioner.

    Då du frågar om detta så kanske du inte fått resultat pga svaga inlänkar eller så har du inget tålamod Stå på och bygg bra inlänkar!

    mvh zooloo

  5. #5
    Christianjs avatar
    Christianj Christianj är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    sep 2008
    Inlägg
    25
    Just eftersom att sidan är ny också blir inlänkarna en viktig faktor för att på en mycket kortare tid kunna ge din webbplats ett högre värde och i många fall även hjälpa till med indexeringen.

    Gällande hur lång tid det kan tänkas ta. 3 månader är den mer eller mindre "accepterade genomsnittstiden" verkligenheten är någon helt annat. Kombinationen av sökbegreppen och din webbplats är väldigt avgörande för hur lång tid det kan tänkas ta. Har du en ny hemsidan på ett mindre konkurrensutsatt sökbegrepp kan man nå förstasidan någon dag efter indexeringen ofta. Om din hemsida inte är helt ny däremot så kan du få en uppfattning om jobbet iaf genom att titta på hur hemsidorna som ligger på förstasidan är optimerade samt hur du rankar på de sökbegrepp idag, om 4v (när du gjort en del arbete och förändringar), fortsätt med sen kontinuerliga "checker" på hur du rankar och vilket arbete du har gjort och hur lång tid som gått.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-17, 22:15
  2. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-11, 11:14
  3. Tiden det tar innan inlänkar ger effekt
    Av erila107 i forum Länkbygge
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-02-03, 17:30
  4. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-11-30, 01:08
  5. Hur lång tid för 301-redirect att slå?
    Av Patrik Berggren i forum Google
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-29, 21:56