Resultat 1 till 3 av 3

Mycke funderingar ere

  1. #1
    lassegws avatar
    lassegw lassegw är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Vätö, Norrtälje
    Inlägg
    29
    Hej på er!

    Lasse W brukar jag skriva som min signatur.
    Jag är en äldre herre med tydligt grått hår på tinningarna och en skalle som vuxit upp ur håret. Under större delen av mitt yrkesverksamma liv har jag suttit vid skriv- och sammanträdesbord, vänt papper och pratat.

    Emellertid, 1994 flyttade jag in på internet. Där fanns domäner, perl, webbsidor, bbser, Fido, Mosaic och annat trevligt. Så fick det bli, här skulle det makas webb, och på den vägen är det. Fett kul, skulle barnbarnet säga.

    Jag har sett en hel del vatten rinna under webben dessa år. En del har varit trevligt att se, annat lite mer betänkligt.

    För närvarande intresserar jag mig för SEO i vid mening. Jag har lurkat här under ganska lång tid. Bäst så eftersom jag inte säljer tjänster av detta slag, jag hjälper till att etablera och utveckla.

    Ni kan se lite mer om mina funderingar och bevekelsegrunder på min blogg. Den ligger på blogspot.com och heter spambloggar.

  2. #2
    MagnusFs avatar
    MagnusF MagnusF är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    42
    Håller med dig angående dessa spammbloggar som inte tillför besökaren något.
    Det är typ sådant & länkfarmar som gör att Jag är mycket reserverad att köpa seo-tjänster. Varje gång Jag har köpt en seo tjänst så har det gett en bitter eftersmak.
    Dock är detta forum ett utmärkt sätt att få mer kunskap.

  3. #3
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Utan inlänkar rankar du inte, oavsett vad någon "seo-nisse" säger. Du kan göra allt rätt "on-page", men utan länkar stannar du i SERP:en och sjunker, sjunker och sjunker ... tills det kommer ett tillskott med inlänkar.

    Länkar är motorn på hela internet. Utan länkar skulle ni inte kunna ta er någonstans.

    Sedan så kan dessa nätverk byggas mer eller mindre bra, som allt annat.

    /Patrik Berggren

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Funderingar kring långsiktig länkstrategi
    Av MagnusF i forum Länkbygge
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-10-04, 10:50
  2. Google adwords funderingar
    Av eastcupid i forum Google
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-22, 22:20
  3. Funderingar om CMS
    Av Pontus Karlsson i forum Optimering
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-08-22, 20:53