Resultat 1 till 9 av 9

Joomla! SEO

  1. #1
    LaoWangs avatar
    LaoWang LaoWang är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    GBG
    Inlägg
    302
    För oss som kör Joomla!
    http://www.joomlaseo.net/

    Ni andra kanske också kan hitta nåt nyttigt

  2. #2
    Oskar Lindgrens avatar
    Oskar Lindgren Oskar Lindgren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    9
    På sidan går det att läsa om ett vertyg som heter 'SEF Advance', någon som har testat det?

  3. #3
    nyborjares avatar
    nyborjare nyborjare är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    västerås
    Inlägg
    12
    hej!

    jag jobbar med open sef verktyget och den är rätt bra med,titta på min hemsida:
    [Modererat]
    Senast redigerat av Bernt Johansson den 2006-09-21 klockan 08:50. Anledning: Modererade bort länken enligt reglerna. nyborjare får mer än gärna lägga länken till sin hemsida i signaturen istället.

  4. #4
    Niclas Strindells avatar
    Niclas Strindell Niclas Strindell är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Gunnarn, Västerbotten
    Inlägg
    79
    Citat Ursprungligen postat av Oskar Lindgren
    På sidan går det att läsa om ett vertyg som heter 'SEF Advance', någon som har testat det?
    Jo, jag har testat det, och jag föredrar OpenSEF. Bland annat så kan du styra mer vad url:en ska bestå av.

    Jag har skrivit en liten guide för Joomla-SEO på svenska här: http://forum.joomla.org/index.php/topic,88407.0.html

  5. #5
    Nikke Lindqvists avatar
    Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm, Sverige
    Inlägg
    643
    Niclas!

    Tack för den! Underbar sammanställning.

    Nikke

  6. #6
    Masterminds avatar
    Mastermind Mastermind är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    92
    Jag har en joomla + OpenSEF site.

    Lite erfarenheter:

    OpenSEF skapar snygga URLar, inga klagomål där. Tyvärr ligger original URL:en också kvar i systemet vilket kan generera duplicate content om man inte ser upp och rensar ställen där OpenSEF inte gjort sitt jobb.

    OpenSEF har dessutom en del märkligheter för sig som är svåra att genomskåda om man inte är kung på PHP. Det visade sig stört omöjligt för mig att gå med i Link-vault, exempelvis. Jag tror det handlar om konflikterande variabelnamn - den här nöten var riktigt svår att knäcka och jag har gett upp.

    Även joomlas poll funktion pajar om man installerar OpenSEF, förmodligen för att röstningen ska landa på en viss sida som OpenSEF flyttat bort. (Detta borde gå att lösa ganska enkelt om jag bara kollar källkoden.)

    Min erfarenhet hittills är även att joomla tyvärr pajar all javascript man lägger i sidorna, t.ex. AdSense-kod. Om man använder WYSIWYG-editorn, vill säga. Och det var ju hela poängen med att jag installerade joomla, dvs jag skulle förenkla för andra personer som inte kan HTML att skapa innehåll på sidorna.

    Annars tycker jag att joomla är otroligt snyggt och lätt att hitta i/arbeta med! Men om de ovanstående problemen inte får någon lösning så blir jag nog tvungen att byta bort det ändå.

    Stort tack till Niclas för inlägget om SEFpatch för att tweaka title tags i joomla!

  7. #7
    LaoWangs avatar
    LaoWang LaoWang är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    GBG
    Inlägg
    302
    Så det är inte bara vi som har problem med openSEF.
    Har också märkt att pollen inte funkar, men förstod imte riktigt varför, även om jag misstänkte openSEF.
    Men jag förstår inte vad du menar med att alla Java-script skulle paja? Vi tjänar fortfarande växelpengar på Adsense, verkar inte störas av openSEF.

    För som som inte kan programmera är Joomla oumbärligt och väldigt prisvärt. Men du har rätt i att det finns en hel del problem. De där friakällkodskomponenterna är t ex inte alltid så kompatibla som man kunde hoppas.

  8. #8
    Masterminds avatar
    Mastermind Mastermind är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    92
    Hej!

    Det som händer om jag lägger in Adsense-kod inbäddat i en vanlig sida är att denna kodsnutt raderas om sidan sedan öppnas och sparas med WYSIWYG-editorn. Jag får passa mig så att man bara går in med HTML-läga på såna sidor.

  9. #9
    LaoWangs avatar
    LaoWang LaoWang är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    GBG
    Inlägg
    302
    Du känner väl till HTML-modulen antar jag??
    Men det är klart, den lägger inte scriptet i en Item.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Vilka CMS är SEO-vänliga?
    Av Gustaf i forum Optimering
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2007-09-19, 20:22
  2. Hur viktigt är min title på sidan
    Av blabers i forum Optimering
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-09-28, 09:22