Resultat 1 till 2 av 2

Hur länka från temasajt?

  1. #1
    PontusEs avatar
    PontusE PontusE är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2008
    Inlägg
    46
    Hej,

    Har en fundering, hoppas denna frågan ligger i rätt kategori.

    Jag har en ebutik med 2500 produkter. Tanken är att jag skapar en sajt där jag berättar om produkterna och länkar till varje produkt.

    Det kommer vara en rad med produktnamnet och produktnamnet kommer vara en länk till produkten i butiken. Antalet produkter på varje sida på sajten kommer vara mellan 5 och 100. Totalt kommer antalet länkar till min butik bli ca 1000 st.

    I framtiden kommer det att byggas text kring varje namn men dock inte i början.

    Butiken har funnits i två månader och har ok ranking. Antalet inlänkar just nu är 35 st. Hur kommer google reagera? Kommer jag bli utslängd? Hur ska jag länka från den nya sajten för att det ska vara så bra som möjligt? Ska jag vänta med att länka tills jag har mycket text och lägga in en länk på den nya sajten lite då och då?

  2. #2
    Fredrik Lundahls avatar
    Fredrik Lundahl Fredrik Lundahl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    368
    Du kommer inte att bli utslängd. Men det är alltid bättre att ha mycket text och relevant text. Vänta med att lägga ut sidorna tills du har text. Det är bättre att bygga ut sajten i en sakta takt än slänga ut 1000 sidor med nästan ingen text.

    Google är inte alltid intresserad av att indexerar en massa sidor. Ta det därför lugnt och bygg ut. Det gör sajten mer intressant för sökmotorerna.

    Google ger som råd att inte ha mer sidor än nödvändigt. De säger också att de inte indexerar alla sidor. För att få alla sidor indexerad skriver de att bästa är att ha hög kvalitetsindex. Du kan läsa mer om deras råd här

    Personligen tycker jag att Google inte alltid är konsekvent. En del ha många sidor indexerade med lite innehåll. Andra har svårare att få många sidor indexerad.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Länka in XML sitemap.
    Av Magnus i forum Optimering
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2011-11-18, 23:42
  2. Måste man länka till Wordpress?
    Av Marcin i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-04-14, 02:46
  3. Länka tillbaka till kataloger
    Av Frukt i forum Kataloger
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-03-12, 01:11
  4. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-02, 19:22
  5. Hur länka i katalogen?
    Av davooud i forum Kataloger
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-10, 15:49