Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 31 till 34 av 34

Hur viktigt är unikt innehåll

  1. #31
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Lund
    Inlägg
    387
    Citat Ursprungligen postat av Patrik Berggren
    Alla kör wordpress, olika themes, samma texter ... that's it! Vad mer begär du?

    /Patrik Berggren
    Var mitt inlägg för långt för att du skulle orka läsa det? Trodde jag inte

    Gå in på de 3-urlerna som du pratar om, ta fram den cachade varianten av sidan i Google och klicka på "Version med endast text" uppe i höger hörn.

    Nu har du 3 sidor med:
    - Olika titlar och rubriker
    - 4 meningar som är likadana
    - Massa annan text från kommentarer, theme, meny etc som inte är det samma.

    Du får titta på sidor ur ett helhetsperspektiv och inte för att du lyckats kopiera 4 ynka meningar och påstår att det inte finns något Duplicate-Content filter i Google. Kära nån Patrik Texten är mindre än vad som skulle kunna vara maximalt för ett citat, klart inte Google filtrerar bort dem bara för det.
    Köp länkar - Säljer permanenta länkar

  2. #32
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    På något sätt verkar den här diskussion gå på tomgång. Båda åsiktsriktningarna tar fram exempel på att det fungerar eller inte fungerar.

    Jag har gjort en post om problematiken på min blogg här. För den som inte orkar läsa den posten eller följa länkarna där kommer en liten sammanfattning.
    Redan i december 2006 gjorda jag en längre post på runt 500 ord som kopierades in på två ställen. Det fungerar fortfarande att ha dubbelt innehåll, inget straff eller filter på någon sida ännu.
    Senare en något kortare post något år efteråt som kopierades till tre ställen. En sida filtrerades bort och är fortfarande borta på en textsökning.
    Eller snarare den finns med men den hamnade under â€Vi har uteslutit…â€-resultatet.
    Sedan för ett tag sedan en post till där texten finns på tre ställen. Gick bra det med.

    Däremot, det som inte finns med är när jag av misstag har råkat lägga upp texter från mitt textarkiv på fler ställen. Det har inte gått.

    Så man kan konstatera att det går ibland att få använda samma innehåll på fler sidor ibland inte.
    Det kan vara en anledning att inte använda tekniken på eftersom ett positivt utfall inte kan garanteras alltid. Det är heller inget sätt som vi skall rekommendera på SEO-forum även om det fungerar ibland.
    Så om ni nu provar att göra så här, kom då inte för tusan med ett inlägg senare i stil med:
    â€Varför syns inte alla mina sidor i Googleâ€

    Om nu ni tänker fortsätta diskussionen om det här gör det då på ett tonläge som är sansat.

  3. #33
    johjoh68s avatar
    johjoh68 johjoh68 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    141
    Personlingen tror jag inte på att jobba med duplicate content ... bättre offra tid och kraft på unikt content .... men visst kan det vara bra att behärska duplicate content trixen om man skall till och försvara sin position som någon vill åt
    /Johan
    Senast redigerat av Magnus den 2009-07-13 klockan 05:10.

  4. #34
    heads avatar
    head head är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    125
    Jag kom och tänkte på en rolig historia när jag såg alla era "bevis" mot och för dublicate filtret där ni länkar till en exempelsökning på google.


    En astronom, en fysiker och en matematiker var på semester i Skottland. De satt och tittade ut genom fönstret och fick se ett svart får mitt ute i en hage.
    ”Så intressant,” anmärkte astronomen, ”alla skotska får är svarta”.
    Fysikern inföll: ”Nej,nej! En del skotska får är svarta”.
    Matematikern riktade bönfallande blicken mot skyn och mässade sedan entonigt: ”I Skottland existerar minst en hage som innehåller minst ett får som har minst en svart sida”.


    Det behövs fler matematiker i den här tråden...
    Min Länkkatalog och min spelportal: Gratis spel

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Få mera unikt innehåll ?
    Av DieHigh i forum Optimering
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-08-04, 13:34
  2. Hur viktigt med katalogregistreringar?
    Av Bernt Johansson i forum Kataloger
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-04-18, 07:51
  3. Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-04-09, 22:39
  4. Svar: 31
    Senaste inlägg: 2006-12-18, 20:41
  5. Hur viktigt är min title på sidan
    Av blabers i forum Optimering
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-09-28, 09:22