Resultat 1 till 7 av 7

Sekvens och paus för åtgärder

  1. #1
    allabodas avatar
    allaboda allaboda är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2009
    Inlägg
    2
    Jag har en diskussion om i vilken takt vi ska genomföra ändringarna på en site vi jobbar med. Vi har en plan med ett antal olika åtgärder som vi ska göra, som vi vet kan göra siten bättre.

    Min approach skulle vara att så fort som möjligt implementera dessa ändringar för att få en effekt in sökindexen.

    Det finns andra som tycker att vi ska göra en del nu, sedan vänta ett par veckor för att se hur google indexerar detta, och sedan implementera del två.

    Jag kan inte se någon logik i att vänta med att införa steg två av åtgärder senare. Om de ses är positiva för google, så borde vi kunna införa dem direkt?

    Eller har jag missförstått det hela totalt?

  2. #2
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Vad är målet med övningen?

    Om det är att ranka högre i sökmotorn, så kör allt på en gång.

    Om du vill veta vilka ändringar som påverkar rankingen på vilket sätt, så bör du implementera en sak i taget, med 3-6 månaders mellanrum.

  3. #3
    allabodas avatar
    allaboda allaboda är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2009
    Inlägg
    2
    Målet med övningen är att ranka högt - inte att ta reda på vilka åtgärder som har effekter.

    Finns det någon anledning att vänta med åtgärder?
    Se hur google hanterar del 1, innan vi gör del 2?
    Kan vi när vi gjort del 1, justera del 2 efter hur google reagerar på det vi gjort i del 1?

    Jag ser inte riktigt logiken till varför, och får inga bra svar på varför det skulle vara så.

    Därför uppskattar jag input från er.

    Tack.

  4. #4
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Det skulle väl isåfall vara att spara ett ess i rockärmen. Annars kan jag inte se någon anledning.

  5. #5
    wonks avatar
    wonk wonk är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2008
    Inlägg
    29
    Om del 2 är en beroende eller en förbättring av del 1 och tar betydligt längre tid än del 1 hade jag slängt upp del 1 först (om jag nu tror att den hjälper).

    Känns som att det finns andra motiv än bara SEO med i bilden.
    Riskerna blir mindre om man gör en ändring i taget osv.

  6. #6
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Det kan vara idé att inte göra allt för omvälvande ändringar på en gång. Inte för att det blir sämre, men för att man vill ha knotroll över att vissa ändringar verkligen har indexerats.

    Till exempel kan det vara bra att först ändra på URL strukturer, utan att göra allt för många ändringar on-page, förrän man ser att de nya URLerna har indexerats. (Och då använder man förstås 301 redirect).

  7. #7
    rikfreds avatar
    rikfred rikfred är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    34
    Svår fråga att svara på när man inte vet vilka ändringar ni tänkt implementera.
    Fredrik Winberg | SEO-konsult på iProspect

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)