Resultat 1 till 4 av 4

Lösenordsskyddade sidor

  1. #1
    delirions avatar
    delirion delirion är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    6
    Har en kund vars webb ligger i EPiServer. Vi har ett par lösenordsskyddade avdelningar där. Dessa är inte exkluderade från spindelsök i robots.txt just nu. Kan det påverka pagerank negativt för övriga sidor?

  2. #2
    Joel Falcks avatar
    Joel Falck Joel Falck är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    47
    Den länkkraft som din webbplats har fått från inlänkar fördelas vidare på webbplatsen via alla länkar som du har skapat mellan dess undersidor. För att undvika att slösa bort den här kraften kan du använda dig av taggen rel="nofollow" på de länkar som leder till sidor som du inte vill ska få ta del av länkkraften som du förfogar över. Samma sak gäller utlänkar, där du också kan använda dig av nofollow på länkar.

    Har du lösenordsskyddade sidor som du inte vill släppa in google på är det lika bra att förhindra indexeringen via robots.txt eller via meta-taggar.
    Min blogg.

  3. #3
    delirions avatar
    delirion delirion är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    6
    Intressant det här med länkkraft. Vad jag förstår har denna kraft ökat i betydelse när Google indexerar webbsidor. Men jag trodde faktiskt att det generellt också var en fördel med många interna länkar på egna webbplatsen. Men så är alltså inte fallet?

    Avtar länkkraften linjärt med antalet länkar mellan undersidor?

  4. #4
    Joel Falcks avatar
    Joel Falck Joel Falck är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    47
    Nej, nej internlänkning är otroligt viktigt, och inget man ska undvika. Tvärtom, att från brödtexten länka sina nyckelord till respektive undersida är väldigt bra. Då förtydligar du ännu mer för Google vad dina respektive undersidor handlar om.

    En undersida på din sajt som oftare länkas till internt tolkar Google som en viktigare sida, det är det jag syftar på med att fördela länkkraften. Det är av den anledningen du inte vill slösa bort "länkkraften" på sidor som du inte tycker är viktiga.
    Min blogg.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-23, 03:25
  2. Bra sidor att handla domäner/sidor på (engelska)?
    Av Gustaf i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-19, 04:22