Resultat 1 till 4 av 4

Javascript Src=http://

  1. #1
    yoggis avatar
    yoggi yoggi är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    2
    Hej,

    Sitter och meckar med integrering av en partners innehåll och står i valet och kvalet mellan att hämta rådata från dem (som dock inte innehåller all info) eller använda deras javascript baserade lösning.

    Min fråga är om det verkligen är som de säger: Att om jag inkluderar detta javascript på min sida så hamna innehållet på min sida och kommer även funkar bra för sökmotorer. Jag är dock riktigt skeptisk då man tittar på sourcen på sidan i browsern endast ser denna javascript snutt. Och även om det skulle vara så att innehållet skulle hamna på min sida skulle det väl bli mega duplicate content.

    Alltså det viktigaste är att innehållet inte bar synligt för besökaren hamnar på min sida utan även indexeras i sökmotor som mitt innehåll.

    Sorry, vet inte hur man klipper in kod så rensade bort lite...

    script language="JavaScript"src="http://www.xxxxxxxx.com/prCoreServices/jsGetAllform.aspx?pid=xxx"

    Tack påförhand

    Andy

  2. #2
    herrbruns avatar
    herrbrun herrbrun är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    36
    Du har rätt, de har fel.
    Om du kallar på ett JavaScript som skriver ut massa innehåll så syns detta inte för sökmotorerna. (Skall dock tilläggas att de söker igenom javascript för att hitta cloaking etc, men som sagt, du kan under vanliga förhållanden inte ranka på text i javascript).
    Använd t.ex. RSS istället och hantera det med ett server side språk.

  3. #3
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    herrbrun har helt rätt.

    Jag har själv byggt om liknande lösningar från javascript baserade till att använda xmlhttp request istället.

    Den bästa lösningen långsikitgt för alla parter är förmodligen om din partner tillhandahåll en xml feed med innehållet, så att du enkelt kan hämta och visa informationen på din sida.

  4. #4
    yoggis avatar
    yoggi yoggi är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    2
    Tack för svaren !! Känns skönt att man inte var helt ute reste

    Kruxet i detta fall, iallafall enligt min känsla är de snarare är ute efter att driva trafiken till sin egen site och inte som de säger vara en tjänste leverantör åt partners. Sett liknande tendenser i ett annat case då det gällde hotelaffiliates.

    Glad Midsommar
    Andy

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Javascript - Webbspindlar som hanterar javascript
    Av Martin Lindhe i forum Optimering
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-27, 23:28
  2. MSN Live läser javascript!
    Av Patrik Berggren i forum Övriga sökmotorer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-21, 16:07