Resultat 1 till 2 av 2

Crawler specifik kod i open source CMS:er

  1. #1
    johjoh68s avatar
    johjoh68 johjoh68 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    141
    Hej på er

    Jag undrar vad ni tycker om att man lägger in Crawler specifik kod i sin webb applikation. Jag tycker personligen att det är att be om trubbel då jag vill syssla med white-hat SEO till 100% och då är det som att be om trubbel när man servar Crawlers en typ av content och normal besökare en typ av content

    Kod:
    If _cachedOutput <> "" AndAlso HttpContext.Current.Request.Browser.Crawler = False Then
    har diskuterat detta med folket som supporterar denna open source CMS och de tycker att det är godk SEO sed att konverterar javascript menyer till specifik kod till crawlers men jag har hittat fel i detta och vill kommentera ut denna kod som specifikt bygger annan info struktur än för normal besökaren .... men innan jag gör det vill jag höra med er ..... använder ni ofta kod för att ge besökaren javascript kod och Crawlers annan kod?
    /Johan
    Senast redigerat av Anton Johansson den 2009-07-13 klockan 11:30.

  2. #2
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Ska du syssla med 100% whitehat kan du lika gärna kasta in hatten på en gång. Så fort du skaffar en inlänk så säger någon att du går mot grått...

    Att ge Crawlers specifik kod är absolut att be om bekymmer. Detta kallas Cloaking och är långt in på den mörkgrå/svarta skalan.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Mäta position på Google för specifik sida
    Av bnord i forum SEO-verktyg
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-12-27, 17:18
  2. Vilka Addwords en specifik sida har.
    Av Cermis i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-12-01, 16:44
  3. Allmänna reflektioner+ specifik fråga
    Av johant i forum Övrig internetmarknadsföring
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-06-22, 19:10