Resultat 1 till 18 av 18

Feedback på mitt senaste projekt

  1. #1
    FredrikNass avatar
    FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Norge, Tromsø
    Inlägg
    45
    Hejsan alla på SEO forum,

    jag vet inte helt om detta är rätt forumdel för min förfrågan, eller om det ens är lov att posta länkar till egna projekt. Jag önskar dock lite feedback på min senaste grej. Jag tror att den väcker ett visst intresse iaf.

    http://www.webmasternetwork.se/f20t38033.html

    Jag tar gärna emot synpunkter både här och i WN tråden

    MVH Fredrik Näs

  2. #2
    FredrikNass avatar
    FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Norge, Tromsø
    Inlägg
    45
    Hm, länken ovan fungerar bara för er som är WN medlemmar och är inloggade. My bad.

    Projektet är http://www.Domainz.se

    jag tar gärna emot feedback här.

  3. #3
    Kristofer Cs avatar
    Kristofer C Kristofer C är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    linköping
    Inlägg
    248
    Ser bra ut, men du kanske skulle skriva tydligare (nästan övertydligt) vad det är för typ av tjänst du tillhandahåller.

  4. #4
    FredrikNass avatar
    FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Norge, Tromsø
    Inlägg
    45
    Helt rätt har du, det är då en domän tjänst för att främst hålla koll på dina domäner, men också för att få ut SEO statistik om alla dina domäner.

    MVH Fredrik

  5. #5
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    354
    Ser riktigt bra ut. Saknar dock möjlighet att sortera på domän, PR eller vad man nu känner för. Status *tom* och status OK förstår jag inte riktigt så det bör förklaras (finns kanske men har inte sett något om det än iaf).

  6. #6
    FredrikNass avatar
    FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Norge, Tromsø
    Inlägg
    45
    Status OK är ett värde i Whois om du tar det på vilken .se domän som hellst.

    Sen angående sortering så finns det inne, men är dolt just nu, eftersom vi inte har fått testat det riktigt i jqueryn. Det ska förhopningsvis bli tillämpat ikväll dock Tack för feedback, mycket uppskattat!

  7. #7
    Kristofer Cs avatar
    Kristofer C Kristofer C är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    linköping
    Inlägg
    248
    Hittar inte heller, vilken mailfakturaadress man ha angett som fakturaadress det skulle underlätta. Eller kunna kategorisera domäner, tex skapa en map med sina sportdomäner och en annan med sina pokerdomäner?


    Till sist bra jobbat det blir plus i kanten.

  8. #8
    FredrikNass avatar
    FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Norge, Tromsø
    Inlägg
    45
    Ara helt riktigt, dessutom så saknas "State" "Dnssec". Vi har inte riktigt kommit fram till hur vi ska strukturera upp det än, dock så är ju sidan enbart i en tidig beta än. och hela syftet med att publicera denna tråd är sån här värdefull feedback

  9. #9
    Kristofer Cs avatar
    Kristofer C Kristofer C är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    linköping
    Inlägg
    248
    Vad händer tex om jag inte förnyar någon av mina domäner? då vill mn kansk eatt den ska försvinna automatiskt från "listan" annars känns det som man snabbt kan få listor som inte stämmer med verkligheten?

    jag skulle även vilja ha att man kan markera en domäns som till salu och vips så dyker den upp på tex missdomain eller på någon säljlista hos er.

    det finns som sagt 1000 saker man vill ha/göra. Det är bara att höra av sig om du vill ha mer feedback.

  10. #10
    Robingbgs avatar
    Robingbg Robingbg är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2008
    Inlägg
    56
    Redan sett projektet på Flashback, men måste säga det igen.
    Diggar verkligen sidan! Keep up the good work!
    Behöver content.

  11. #11
    johjoh68s avatar
    johjoh68 johjoh68 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    141
    Snyggt! Vem som stått för designen tycker jag är värd att nämnas... har ni köpt den på templatemonster eller gjort den själva ? Vem har gjort flashskylten t ex?
    Senast redigerat av johjoh68 den 2009-08-02 klockan 17:23.

  12. #12
    FredrikNass avatar
    FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Norge, Tromsø
    Inlägg
    45
    Ara, jo du har en poäng där, problemet är väl om någon snappar din domän alternativt om du säljer den. Hur ska man isf kunna se skillnad på om du förnyade den eller om det är någon annan, på .se går det ju dock om man jämför mot holder, detta finns inte som alternativ på flertalet andra .tld:er. Jag skulle eventuellt kunna lägga in så att när domänen har 0dagar kvar så blir den raderad, samt att man får ett mail om att den blir raderad. Dock måste det isf bli en checkbox eller någon form av setting i kontrollpanelen för användaren, så att han är medveten om att han själv har valt att det ska vara så. Eventuellt också att man får den frågan redan vid signup.

    RobinGbg, tack för det, alltid härligt med sån feedback


    Hei JohJoh68, nejdå det är inte en template, utan en köpt custom design.
    Samma med skylten, dock så är det inte flash, utan det är vanlig html i form av Jquery (ja okej, JS då), så bilderna är lagrade i .png format.
    själva robottarna är köpta via sådan sida som shutterstock, kommer inte ihåg exakta adressen just nu, men om du är intresserad av specifikt dom bilderna så kan jag leta fram det åt dig.

  13. #13
    FredrikNass avatar
    FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Norge, Tromsø
    Inlägg
    45
    Ara jag kommer nog att ta upp dig på ditt erbjudande med, då jag verkligen uppskattar din feedback

  14. #14
    FredrikNass avatar
    FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Norge, Tromsø
    Inlägg
    45
    Hejsan folkens, då har jag äntligen fått tummen ur och fått ut en ny version av Domainz.se, För changelog och mer information vänligen se vår nya blogg på Domainz.se |*Blogg


    MVH Fredrik Näs

  15. #15
    Kristofer Cs avatar
    Kristofer C Kristofer C är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    linköping
    Inlägg
    248
    Hej igen :-)

    "Observera, det är ytterst viktigt att förstå att domäner som inte har något expiration_date kan INTE inngå i varningen. Vissa tld:er tillåter inte att vi hämtar expiration_date via whois förfrågning."

    Från bloggen:

    inngå = felstavat.
    vilka domänen kan ni inte hämta expiration_date för? och för dem kanske ni inte heller kan hämta creation_date? och sen räkna ut resten?

    "Vi har låst upp möjligheten att lägga till fler domäner. (Fler tld:er, ej subdomän, ej IDN domän)" Är det problem med teckenkodning gällande IDN?

    Det gäller att tänka till gällande IDN så dom översätts "rätt" för alla sen är det ju alltis skoj om den kan visa både tex billiga-böcker.se samt den riktiga xn--billiga-bcker-qmb.se.

    Då är bara problemet vilken version om domänerna som saka vara "huvudnamnet" . Sorterar man i bokstavsordning vill man ju ha billiga-böcker.se på B och inte på X?

  16. #16
    FredrikNass avatar
    FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Norge, Tromsø
    Inlägg
    45
    Hej Ara, tack igen för kommentarer, som vanligt mycket uppskattat.

    Per idag så är det bara .NO som inte tillåter oss att hämta expiration date, av den enkla anledningen att den inte finns i deras whois.

    Dock har dom creation-date & change-date

    Frågan är väl då om creation date + årets år skulle ge rätt information, eller om fe.x change-date samt årets år blir rätt. change-date & creation-date visar olika information.

    Anledningen till att vi inte fyller i detta värde idag, är att vi inte vet vad det betyder, och vill inte ge falsk information.

    Anledningen att jag skriver så angående IDN är att vi inte har testat detta, då fokus har legat på att få klasserna klara för dom tld:erna vi stödjer idag.
    Dock så ligger IDN & subdomäner i prio för en snar release.

    Ang visning så kommer vi att köra det som "bra-böcker.se" och eventuellt i slidern under, visa alternativ adress i riktiga formatet: xn--billiga-bcker-qmb.se.


    Tack för Skarpa frågor

  17. #17
    FredrikNass avatar
    FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Norge, Tromsø
    Inlägg
    45
    Hallå folkens, jag har visst helt glömt bort denna tråd, Domainz har kommit ut i flera versioner sedan sist, b.la har vi fått in funktioner som:
    analytics api,
    sedo koppling,
    favicon import från dina webbsidor,
    Antal backlinks,
    Antal indexerade sidor.
    stöd för IDN
    och stöd för 22 nya TLD:er
    Samt mycket mycket mer, ta gärna en titt och kom med feedback!

    Notera: just nu så är sidan under omskrivning för att vi jobbar med att skapa användarprofiler, och ett köp & sälj system, där man enkelt ska kunna markera sina domäner i domänlistan till salu, och få dem direkt pushade ut i köp & sälj miljön.
    Den nya omkodningen medför en helt ny grafisk profil, samt massor av nya funktioner.
    Vi kommer också att komma med en ny flik i domänlistan som heter "missdomain" där du ska kunna se hur det går för din domän i Missdomain, direkt genom Domainz.

    Vänligen,
    Fredrik Näs

  18. #18
    FredrikNass avatar
    FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Norge, Tromsø
    Inlägg
    45
    Det har hänt mycket på Domainz.se senaste månaden, vi har äntligen kommit med vår nya version!

    Jag undrar om någon/några har lust att testa vår helt nya version av domänbevakaren domainz.se


    Det som är nytt är naturligtvis plattformen, som nu har blivit väldigt social.

    Designen.

    Mer noggrann domänbevakning, med akut-rapport när det är 1 dag kvar.

    Missmatch check på Whois info (detta betyder att vi övervakar vitala värden i din whois, så att om t.ex ägare, registrar, status, eller namnservrar förändras så varnar vi dig direkt när vi upptäcker det) Detta för att förhindra stöld/oavsiktliga problem med dina domäner.

    Loopia APi för att importera dina domäner

    Binero (semi Api) via CSV import

    mer funktionell analytics import (snart färdig) oAuth api med några få knapptryck och ingen uppladdning av filer som tidigare.

    Möjlighet att lägga till ett större antal domäner direkt via vårt formulär(har ingen exakt siffra, men har provat med strax under 1000st vid ett tillfälle)


    Proffsbloggare:
    I vår bloggmiljö har vi fått ett 30-40 tal proffs som kommer att blogga kontinuerligt (med varierande frekvens) inom de områden de är bäst på.

    Mer om vilka som deltar finner ni här (obs: ej komplett lista).
    http://fredriknas.se/domainz-se-expert-blogg/




    Vi har också ett antal nya features som kommer att presenteras i löpande takt nu i början av 2011, 1st riktigt tung sak som är spridd på 5 servrar över sverige, och några mindre nyheter men likväl funktionshöjande funktioner, speciellt om man gillar SEO & analyser.

    Ni som har konto sedan tidigare, eller har betatestat åt oss förr, ni kan använda ert gamla konto.


    Lite trivia, den senaste månaden från att vi lanserade nya versionen, till dags datum har vi gått från 8000 unika domäner, till snart 15 000st.
    Välkommen till http://domainz.se

    Vänligen,
    Fredrik Näs & Domainz.se

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-04-22, 14:52
  2. Halvdött gaminginriktat projekt.
    Av austlich i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-01-25, 19:29
  3. Mitt första projekt - Hjälp!
    Av lexander i forum Optimering
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2007-11-13, 19:29
  4. Ett projekt: När ni har tid över
    Av Magnus i forum Google
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-03-10, 22:23
  5. Content writer till stora som små projekt
    Av Habil i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-02-28, 15:49