Resultat 1 till 5 av 5

Hur tar man reda på detta?

  1. #1
    Albin_progressors avatar
    Albin_progressor Albin_progressor är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Kristianstad, Skåne
    Inlägg
    3
    Hej,

    Jag undrar hur man tar reda på vilka blogg sidor som är mest relevanta för inredning av hus och hem? Det kan vara inom kök, vardagsrum, spis, säng med mera.
    Jag kan ju söka på inredning +blogg men det dyker upp väldigt mycket och olika bloggsidor. Sedan måste jag ju kolla pagrank samt andra parametrar som spelar in, för att göra den hemsidan väsentlig till det jag är ute efter.

    Någon av er som har ett tips?

    Tack på förhand,

    Mvh Albin

  2. #2
    johjoh68s avatar
    johjoh68 johjoh68 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    141
    Berätta gärna exakt vad du är ute efter så blir det enklare för oss ... för man kan använda dessa bloggar på ett antal olika sätt .... jag skulle ta en titt i google webmaster tools för att mappa upp de sökord som är relevanta för dig. då får du även synonymer och vad andra annonserar kring detta med denna sökordslista kan du sedan leta upp ett antal ( t ex 20 stycken bloggar) och kontrollera dem i Alexa hur mycket trafik de drar och sedan är det upp till dig exakt vad du vill göra .... vill du påverka blogg-skrivarna och annonsera inuti dem? Reklam kan ju bearbetas fram på olika sätt

    ta dessa sökord och använd Google blogg sök blogsearch.google.se/blogsearch?hl=sv

  3. #3
    Albin_progressors avatar
    Albin_progressor Albin_progressor är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Kristianstad, Skåne
    Inlägg
    3
    Citat Ursprungligen postat av johjoh68
    Berätta gärna exakt vad du är ute efter så blir det enklare för oss ... för man kan använda dessa bloggar på ett antal olika sätt .... jag skulle ta en titt i google webmaster tools för att mappa upp de sökord som är relevanta för dig. då får du även synonymer och vad andra annonserar kring detta med denna sökordslista kan du sedan leta upp ett antal ( t ex 20 stycken bloggar) och kontrollera dem i Alexa hur mycket trafik de drar och sedan är det upp till dig exakt vad du vill göra .... vill du påverka blogg-skrivarna och annonsera inuti dem? Reklam kan ju bearbetas fram på olika sätt

    ta dessa sökord och använd Google blogg sök blogsearch.google.se/blogsearch?hl=sv
    Vi har en sida: [modererat], som vi vill skaffa inlänkar till. Men då måste vi förstå vilka sidor som är väsentliga för oss att försöka skaffa inlänkar från. Tittar vi på våra konkurrenter som till exempel [modererat] eller kanske [modererat], och tar dom på google och skriver "link:domän.se", så kommer du få fram många resultat högst upp på google som är bloggare.
    Vi levererar kataloger till alla rubriker oavsett kök, sovrum eller vad det nu är. Frågan är väl om dessa bloggare är relevanta för oss och hur tar man reda på vilka som skulle vara mest relevanta?

    Är du med?

    Tack för tipset om bloggsearch hos google!

    Mvh Albin
    Senast redigerat av Urban G den 2009-08-06 klockan 14:27. Anledning: Regel 1

  4. #4
    johjoh68s avatar
    johjoh68 johjoh68 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    141
    Ja är med. Ni vill ju ha trafik (bloggtrafik) till eran sida och då gäller det att granska de bloggarna som läses mest. Anställ några av dessa och utbilda dem i hur man skapar länkbete. Troligen kan de detta redan för är man bloggare så är det intuitivt att kunna länkbetes tänket. Men för din skull läsa på här http://www.seo-guide.se/lankbete en jättebra och enkelt förklarande sida av Jim Westergren

  5. #5
    Albin_progressors avatar
    Albin_progressor Albin_progressor är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Kristianstad, Skåne
    Inlägg
    3
    Citat Ursprungligen postat av johjoh68
    Ja är med. Ni vill ju ha trafik (bloggtrafik) till eran sida och då gäller det att granska de bloggarna som läses mest. Anställ några av dessa och utbilda dem i hur man skapar länkbete. Troligen kan de detta redan för är man bloggare så är det intuitivt att kunna länkbetes tänket. Men för din skull läsa på här http://www.seo-guide.se/lankbete en jättebra och enkelt förklarande sida av Jim Westergren
    Tack så mycket för hjälpen.


    Någon annan som har någonting vi inte har tänkt på här?

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Vad är nu detta? IBP
    Av altgard i forum SEO-verktyg
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-01, 14:29
  2. Hur får man med detta
    Av berraåsnobben i forum Google
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-16, 12:07
  3. Ta reda på inlänkar
    Av Jokerr i forum Länkbygge
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-10-12, 04:36
  4. Vad är detta nu då??
    Av Elvis i forum Google
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-05, 16:07
  5. Hur hålla reda på köpta länkar?
    Av Gustaf i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-03-31, 16:18