Resultat 1 till 3 av 3

Har ipadressen fortfarande stor betydelse när man länkar mellan domäner?

  1. #1
    qmikalis avatar
    qmikali qmikali är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    75
    Jag har ett stort antal (över hundra) domäner, som jag tänkte driva som egna siter, men som också syndikerar och länkar vidare till ett antal nishsiter.

    T.ex. att jag har olika skol-info på många av domänerna och så länkas det vidare till en nishsida om skolor.

    Finns det stora risker med att ha det stora nätverket på samma webbhotell som nishsiterna?

    De kommer ju att dela databas, så det underlättar ju för mig om jag kan sköta allt på samma ställe. (Gör ju detta på fritiden)

    Jag kommer inte orka sprida ut på massa webbhotell så antingen delar jag upp det på två eller så har jag allt på en. Frågan är då också om det ser nästan mer misstänksamt om en nishsite får en väldigt massa länkar från en annan ip än sin egen?

    Om jag missar att föra vidare lite PR genom att ha dem på samma domän är inte hela världen, men jag vill inte råka ut för att bli straffad så siter tas bort från index. Är det bättre då att sätta "nofollow" på länkarna till nishsiterna än att ha vanliga länkar?

    Tacksam för alla tips

  2. #2
    KarlKanins avatar
    KarlKanin KarlKanin är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    15
    Jag skulle också vilja veta mer om detta! Någon som kan svara på detta?

  3. #3
    Kimpos avatar
    Kimpo Kimpo är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Medelhavet
    Inlägg
    334
    Länka smart emellan dem om du tänker ha dem på en och samma ip. Irrelavanta site wide länkar lär inte google gilla tex

    Använd nofollow på tex site wide footer länkar som många brukar ha, Men om en text behandlar ett visst ämne tycker jag nog att det är ok att länka vidare till en sida inom samma ämne inom ditt egna nätverk. Det är kvalitén och relevansen på länkarna som kommer att hålla i längden.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Efter 1 vecka och fortfarande osynlig
    Av Hansen i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-10-01, 23:25
  2. Internet fortfarande en ekonomisk guldgruva
    Av oxx-se i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-07-15, 12:08
  3. Länka mellan keyword-domäner
    Av Frost i forum Länkbygge
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-21, 10:25
  4. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-02, 23:08
  5. Hur stor betydelse har underkategorier
    Av Bmwpower i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-08-02, 20:51