Resultat 1 till 3 av 3

Wordpress filerna icke skrivbara

  1. #1
    ThomasAs avatar
    ThomasA ThomasA är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    109
    Hejsan, jag har ett par riktiga nybörjarfrågor när det gäller wordpress.

    Jag har efter en del vånda äntligen fått igång min wordpress blogg. Jag inser snabbt att det är väldigt mycket pillande för en som är van vanliga html sidor

    När jag skulle lägga till en räknare stötte jag genast på patrull. Filerna är inte skrivbara, alltså kan jag inte göra några ändringar i koden. Hur ändrar jag på det?

    Jag vill hosta min egen sida.
    Den är på svenska.
    Förutsättningarna skall vara 100% när det gäller att seo.
    Jag vill alltså inte börja jobba med någonting som visar sig vara bortkastad tid pga att hela upplägget inte 100%-igt passar en svensk sida ur seo synpunkt.

    Är wordpress då det bästa valet för mig?

  2. #2
    Niklass avatar
    Niklas Niklas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    50
    Du måste ändra rättigheterna på filerna du vill modifiera. Hostar du på en linux-maskin? Med de flesta FTP-program kan du ändra rättigheterna på en fil, testa att högerklicka och välj i menyn..

    Hittar du inget, ladda hem gratis-ftp programmet FileZilla, högerklicka på filen du vill ändra rättigheterna för och välj "File Attributes".

    Sätt (temporärt) rättigheterna till 777 så kan du ändra allt du vill, när du är klar, ändrar tillbaka till det filen hade innan..


    Jag tycker WP funkar bra ur SEO-hänseende. De flesta templates är välkodade med en bra intern länkstruktur. Och så finns det ju väl fungerande sökmotorvänliga urlar. Jag kör WP både som "CMS" på sajter med ett antal vanliga sidor, samt som bloggverktyg.

  3. #3
    ThomasAs avatar
    ThomasA ThomasA är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    109
    Jag löste det med att ladda ner filerna på datorn och sedan lägga upp dem igen. Funkar väl också. Tack för svaret.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Fungerar Wordpress på Loopia?
    Av Marcin i forum Övrigt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2009-08-17, 00:23
  2. Wordpress och SEO
    Av Mastermind i forum Optimering
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-01-10, 12:25