Resultat 1 till 3 av 3

Hamnat i toppresultaten på 5 dagar!!!

  1. #1
    Rawland Hustles avatar
    Rawland Hustle Rawland Hustle är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2009
    Inlägg
    15
    Från att inte ens funnits med i sökresultaten överhuvudtaget på ett särskilt sökord ligger jag nu 3-4:a på de stora sökmotorerna.
    På Google låg jag 3:a imorse när jag kollade, men har nu landat på sidan 10.
    På Yahoo och Altavista ligger jag 4:a på sökning i hela världen, och 3:a på en sökning på sidor från Sverige.

    Arbetet med att sökmotoroptimera sidan började i måndags, så jag är väldigt nöjd med resultatet!

    Hur kommer det sig att jag ramlat från en 3:e placering till runt 35:e plats på några få timmar? Är det effekten av Google Dance-fenomenet?

    Ett annat fenomen som jag undrar över är varför hela min sida har kopierats på helt okända domäner? Hittar en kopia av min sida på ett för mig helt okänt domännamn som inte har någon som helst anknytning till mig.

    Sen har min sida kopierats av någon annan och domännamnet har delats upp med ett "-" tecken.
    Låt säga att mitt domännamn är hassesbilar.se. Då ligger alltså nu en identisk sida under hasses-bilar.se.
    Jag har inte gjort detta. Vad är det för något???

  2. #2
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Det finns ett antal webbplatser på nätet som kopierar innehåll och även urler till viss del från befintliga hemsidor. Förmodar att sidan du pratar om är på engelska och har reklamlänkar.

    Snyggt arbetat att få upp din sidan så snabbt.
    Nu vill jag ogärna göra dig besviken, men att en ny sida går upp mycket snabbt direkt är inte ovanligt, tvärtom rätt så vanligt faktiskt.

    Det som nu kan hända är att sidan ligger kvar på sina placeringar eller att den försvinner ned i resultatlistan efter någon vecka/dagar. Och sedan kanske ett mödosamt arbete står framför dig att få upp den igen.
    Men det kan gå bra också.

    Att placeringarna växlar snabbt är heller inte ovanligt framför allt inte på nya sidor, men det kan hände på gamla också. Se bara till att du inte är inloggad på någon Googletjänst när du söker, det blir helt fel resultat då, mot hur det ser ut för en vanlig besökare.

  3. #3
    Rawland Hustles avatar
    Rawland Hustle Rawland Hustle är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2009
    Inlägg
    15
    Citat Ursprungligen postat av Urban G
    Det finns ett antal webbplatser på nätet som kopierar innehåll och även urler till viss del från befintliga hemsidor. Förmodar att sidan du pratar om är på engelska och har reklamlänkar.
    Min sida är inte på engelska och har inga reklamlänkar. Sidorna som kopierat mig har inte heller någon reklam på sig. Skum grej. Men det är väl bara att tacka och ta emot antar jag.

    Citat Ursprungligen postat av Urban G
    Snyggt arbetat att få upp din sidan så snabbt.
    Nu vill jag ogärna göra dig besviken, men att en ny sida går upp mycket snabbt direkt är inte ovanligt, tvärtom rätt så vanligt faktiskt.

    Tråkigt att höra. Sidan och url:en har funnits länge, men strukturen och innehållet har blivit mer seo-vänligt.


    Citat Ursprungligen postat av Urban G
    Det som nu kan hända är att sidan ligger kvar på sina placeringar eller att den försvinner ned i resultatlistan efter någon vecka/dagar. Och sedan kanske ett mödosamt arbete står framför dig att få upp den igen.
    Men det kan gå bra också.

    Att placeringarna växlar snabbt är heller inte ovanligt framför allt inte på nya sidor, men det kan hände på gamla också. Se bara till att du inte är inloggad på någon Googletjänst när du söker, det blir helt fel resultat då, mot hur det ser ut för en vanlig besökare.
    Det förklarar varför jag ligger betydligt bättre till innan jag rensar cachen i browsen. Google har nu en cachad bild av min sida från den 30:e Augusti och jag har gjort en hel del jobb med sidan sen dess, så förhoppningsvis får jag bättre resultat vid nästa robotbesök.

    Tack för svar!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-04-13, 21:20