Resultat 1 till 3 av 3

Försvinner all kraft om man inte gör 301?

  1. #1
    erisons avatar
    erison erison är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    97
    Hej,

    Om man bytar namn på alla sina sidor och inte lägger 301or från de gamla till de nya, förlorar man då all kraft man har från tidigare inlänkar? Eller ger de fortfarande någon kraft? (Tänker mig att det är ju trots allt en länk till domänen, även om den specifika undersidan inte finns, så det borde ge "någon" kraft. Men så resonerar kanske inte google?)

    Mvh Erik

  2. #2
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Det är väl möjligt att domänen behåller någon form av "trust", men jag håller det nästan för mer sannolikt att Google ser "trasiga länkar" som ett mått på lägre trust. Men detta kan jag inte veta säkert, endast spekulera i.

    Problemet är ju att länkarna i första hand ger bättre ranking för varje unik undersidas innehåll. När du byter URL:er helt, utan att tala om för sökrobotarna, mha 301 redirect, vilken sida i den nya strukturen som innehåller det gamla innehållet så går denna kraft helt förlorad.

    Dessutom tar det betydligt längre tid innan sidorna med de nya webbadresserna indexeras.

  3. #3
    erisons avatar
    erison erison är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    97
    Okok, tackar för svaret!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Hur fungerar rykte och kraft?
    Av Jim Westergren i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-10-21, 01:11
  2. Byta Webhosting -Försvinner Pr?
    Av pokerlife i forum PageRank
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-08-24, 15:19
  3. Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-03-09, 12:42
  4. Länkarnas kraft
    Av Bernt Johansson i forum Google
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-08-19, 17:19