Resultat 1 till 13 av 13

Testare till länkbytessystem sökes

  1. #1
    Gustafs avatar
    Gustaf Gustaf är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    localhost
    Inlägg
    135
    Jag har under den senaste tiden utvecklat ett länkbytessystem, StaticAds. I många avseenden är det likt Link-Vault, men har många fördelar, framförallt så stöds svenska tecken (dvs åäö).

    Jag söker nu testare till systemet som kan vara med och utvärdera och ge kommentarer. Registrera dig på staticads.com/

    StaticAds är i skarp drift, och kommer, om inga större buggar hittas under dom närmaste dagarna, börja markandsföras aktivt.

  2. #2
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    Hmmmm kan du inte fixa fram en javascriptvariant? Filerna jag testkör är htm... Kan iofs ändra och 301:a men...

  3. #3
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Med javascript så faller väl hela idén? Då hittar ju inte sökmotorerna länkarna.

    De måste skapas på serversidan via php eller asp för att sökmotorerna ska se dem. Med javascript, som körs på klienten, så ser inte sökmotorerna annat än just javascriptkoden.

  4. #4
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    Lyssna inte så mycket på vad jag skriver! ;o)

    Fixade det med en 301:a en asp-variant är nog bra att ha åxå.

  5. #5
    Gustafs avatar
    Gustaf Gustaf är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    localhost
    Inlägg
    135
    Precis som Bernt skriver så är hela systemet beroende av ett server-side språk som kan inkludera länkarna i sidornas HTML-kod. Just nu stöds PHP. När jag får lite tid över ska jag titta på om man inte kan lägga till support för ASP också.

  6. #6
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Jag har provat det som jag lovade dig.

    Jag undrar vad detta är:
    == Optional ==
    Download ausa87856192427809a.php (if the download does not work, copy and paste the code below into a file called ausa87856192427809a.php)
    Och varför det är optional? Jag la in den också men ser ingen skillnad. Är det för autoupdate?

    Sedan är jag lite fundersam på programmet. Jag använder idag Link-Vault till goda resultat men för att få ett sådant här program att fungera bra krävs det kanske tusen användare. Alltså förutom rätt teckenuppsättning, finns det något motiv varför en person ska använda detta nya program framför Link-Vault?

    Varför inte göra programmet för endast svenska sidor? Det hade varit intressant och säkert fått mer intresse, skulle jag tro. Då är du mer nishad och ger en lösning för folk att få svenska inlänkar.

    Vad är dina tankar om detta?
    Senast redigerat av Jim Westergren den 2006-06-30 klockan 12:53.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  7. #7
    ThomasAs avatar
    ThomasA ThomasA är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    109
    Citat Ursprungligen postat av Jim Westergren
    Varför inte göra programmet för endast svenska sidor? Det hade varit intressant och säkert fått mer intresse, skulle jag tro. Då är du mer nishad och ger en lösning för folk att få svenska inlänkar.
    Vad är dina tankar om detta?

    Javisst svenska skulle vara mycket mer intressant. Jagt tror många skulle hålla med om detta.

  8. #8
    Gustafs avatar
    Gustaf Gustaf är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    localhost
    Inlägg
    135
    Jim:

    Precis som du skriver är det en autoupdater. Kanske inte var tillräckligt tydlig där, har lagt till en kommentar.

    Ang. Link-Vault. Den största fördelarna är förstås
    1) stödet för svenska tecken,
    2) ett ganska strikt system för kontroll av sidorna (google cache + att länkarna är på sidan ifråga + att dom inte är nofollow), vilket i LV är undermåligt (har sett folk på forumet som saknar 30-40% av dom inkommande länkarna).
    3) "money" beräknas i på ett smartare sätt i StaticAds, där hänsyn tas till antalet externa länkar på sidorna, så att t.ex. sidor med väldigt många externa länkar ger mindre "money".

    Systemet kommer nog i första hand markandsföras mot Sverige den närmaste tiden, dock ser jag ingen egentlig anledning att bara begärnsa det till den svenska marknaden.

    Menar ni att user interfacen borde vara på Svenska? i så fall ska jag titta på om jag kan ordna det.

  9. #9
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Ok, verkar intressant.

    Om du marknadsför mot sverige kommer svenska sidor in i systemet vilket för mig är mycket värdefullt. Ja, nog bäst att ha en svensk user interface om du i första hand marknadsför till sverige.

    Ska bli kul att se hur detta utvecklar sig.

    Edit: Vet inte om "money" är rätt ordval för den poäng man får.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  10. #10
    Gustafs avatar
    Gustaf Gustaf är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    localhost
    Inlägg
    135
    Nu är hela systemet översatt till Svenska. Har fått in en del sidor, så det är bara att jobba på. Tack till alla som ville testa!

  11. #11
    Håkan Liljeqvists avatar
    Håkan Liljeqvist Håkan Liljeqvist är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    161
    Vill väck denna tråd till liv igen. Har någon testat? Kan man få en recension och kanske tips på liknande tjänster på svensk mark.

  12. #12
    Per Renemarks avatar
    Per Renemark Per Renemark är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    505
    jag har testat för längesen... men kom aldrig igång av någon anledning, så jag tror ej att nätverket fungerar riktigt optimalt.

    Kör detta:
    http://www.seo-forum.se/speciella-sy...nkprogram.html

    Efter att det inlägget postats så finns det helt klart fler svenska sajter med och jag får då och då svenska inlänkar.
    Affiliate sedan 2006 Seodev.

  13. #13
    Gustafs avatar
    Gustaf Gustaf är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    localhost
    Inlägg
    135
    Systemet blev aldrig riktigt optimalt, och under utvecklingen insåg jag att tradeoffen mellan vad man tjänar på att ha ett eget system och vad det kostar att utveckla inte var superbra.

    Gensvaret var heller inte precis på topp, kanske var systemet för komplicerat, kanske var intresset bara allmänt lågt då.


    Jag kommer möjligen utveckla en ny version mot sommaren/hösten och då lansera på engelska.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Förklaring till vad COOP Ad Network är
    Av Marcus Westberg i forum Länkbygge
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2007-12-12, 19:43
  2. Sveriges första SEO-tävling!
    Av Jim Westergren i forum SEO-tävlingar
    Svar: 767
    Senaste inlägg: 2007-10-01, 10:13
  3. 301 Redirect till mapp från default.asp
    Av haishen i forum URL-omskrivning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-12-08, 18:28
  4. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-19, 11:58
  5. Regler för forumet, läs innan du postar
    Av Jim Westergren i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-16, 11:57