Resultat 1 till 8 av 8

Svårt att få sida återindexerad

  1. #1
    Jimmys avatar
    Jimmy Jimmy är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    56
    Jag upplever det som väldigt svårt att få en sida återindexerad genom en reconsideration request.

    Jag trodde jag hade gjort allt som behövdes men sidan rankar inte efter googles granskning så jag undrar om någon här har lite värdefulla tips på vad jag kan ha missat.

    Det gäller den svenska sidan cindysgames.se som inte kommer upp i Googles sökresultat eller listas väldigt långt ner.

    Mer info finns här:
    http://www.google.com/support/forum/...78c68ba7&hl=sv

    MVH Jimmy

  2. #2
    Fredrik Lundahls avatar
    Fredrik Lundahl Fredrik Lundahl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    368
    Min första fråga är varför du tror att den är straffad?

    Det är svårt att få Google till att indexera alla sidor. De skriver själva att de inte indexera alla sidor på en sajt om de anser att de är av för låg kvalité.

    Rådet som Google ger är att öka kvalitén på sidorna.

    En snabb sökning så har du 170 sidor indexerad av Google. På Yahoo hittar jag 1500 sidor. Det tycks som om du har lite innehåll på varje sida.

    När det gäller rankning så hittar jag inte h1 eller h2 taggar på en del sidor. Titel beskrivningen är också för lång. Dessa tre faktorer påverkar rankingen i sökresultatet.

    Jag förstår att det är frustrerande. En del sajter tycks kunna få många sidor indexerade trots lite innehåll. Du får gå igenom sajten, höja kvalitén, infoga h1 h2 på alla sidor och mer text.
    Senast redigerat av Fredrik Lundahl den 2009-09-21 klockan 10:39. Anledning: språk

  3. #3
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    348
    Vad exakt menar du med "svartlistad", som du skriver i dokumentet? (sidan finns ju indexerad... en straffad sida brukar inte ranka alls förutom om man söker på sidans namn)

    När lanserades den svenska sidan?

    Har du testat att registrera i Googles verkyg för webbplatsansvariga och lagt upp sitemap.xml?

    Position 72 på "tjejspel" tyder enligt mig på att sidan ligger i ngt av de filter som brukar vara temporära och vara några veckor. Jag har haft väldigt liknande resultat på mina sidor. Frågan är om sidan är tillräckligt ny för att ha hamnat där?
    Inte längre 1:a på sökmotoroptimering. Vera&John.

  4. #4
    Jimmys avatar
    Jimmy Jimmy är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    56
    Fredrik: Sidan finns ju på 16 språk och var ihoplänkad - är det nu med men med no follow. Kanske var de för lika eftersom spelsidorna inte var översatta. Så oberoende om spelet var på .se, .fr, .cz, .ru osv var speltiteln densamma. Dessutom fanns inte mkt kompleterande information på spelsidorna

    Nu har jag dock sedan nån vecka tillbaka fyllt på med information på .se om beskrivning av spelet, manual för att spela och svensk speltitel.

    Jag hade inte tänkt på antal sidor som var indexerade. Engelska sidan cindysgames.com (som ej är i filter) har 1050 indexerade sidor och svenska som du nämnde 170. Tack för tipsen jag ska förbättra det du påpekade så får vi se om det hjälper.

    Fredrik vad menar du med att "Titel beskrivningen är också för lång", förstod inte...

    Blight: Ja det stämmer jag kanske borde varit tydligare. Alla språk utom den svenska är i nåt slags filter sedan mitten av maj 2009. Nätverket startades i jan 2009. Den svenska sidan träffar inte ens på en sökning på namnet: http://www.google.se/search?hl=sv&rl...a=lr%3Dlang_sv

    Med svartlistad menar jag alltså att den rankar mycket sämre i jämförelse med hur den rankade innan. Några sidor har hoppat 30-40 placeringar bakåt andra mer.

    Jag ska ta en titt på Pers genomgång av 30 filtret: http://www.seo-forum.se/straff/3996-...mgang-och.html

    Fyll gärna på om någon har nån annan idé vad jag kan göra.
    Senast redigerat av Jimmy den 2009-09-21 klockan 13:06.

  5. #5
    Fredrik Lundahls avatar
    Fredrik Lundahl Fredrik Lundahl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    368
    "Matlagningsspel För Tjejer | Spela Gratis Tjejspel på Cindysgames.se"

    Oanstående titel känns för lång, lockar inte till klicka eftersom det är mycket text.

    Denna titel är kortare och mer beskrivade

    "Matlagningsspel För Tjejer | Cindysgames.se"

    Enklare för sökmotorerna att förstå vad sidan handlar om, lättare för besökare att läsa och få dem att klicka.

  6. #6
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Hej,

    Fredrik: Så länge som titeln inte överstiger 70 tecken, med blanksteg inräknat, är den definitivt inte för lång. Däremot kanske den inte är optimalt utformad om vi endast åsyftar ranking på ett eller ett fåtal ord.

    Som du nu har föreslagit det kanske rankingen blir bättre på "matlagninsspel", men chanse att ranka på "tjejspel" försvinner nästan helt. Så det är en avvägning man måste göra.

    Men om frasen "Spela Gratis Tjejspel på Cindysgames.se" är densamma i alla titlar på sajten bör man definitivt ändra den och göra den mer unik på varje enskild sida. Då blir det enklare för sökmotorerna att se skillnaden på sidor som i övrigt, till stor del har samma innehåll.

  7. #7
    Fredrik Lundahls avatar
    Fredrik Lundahl Fredrik Lundahl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    368
    Hej Bernt,
    Det var ungefär så jag resonerade. Vilka ord som ska finnas i titeln för att ranka bra överlämna jag till den som har sajten. Men långa titlar som inte är beskrivande minskar chansen till klick samt att det försvårar för sökmotorerna att ranka den på ett bra sätt.

    För att fånga intresserade att klicka har man mindre än en sekund på sig att presenterar en läsbar lockade titel, en kort beskrivande text ökar chansen att fånga läsare.
    Senast redigerat av Fredrik Lundahl den 2009-09-22 klockan 10:50. Anledning: språk

  8. #8
    Jimmys avatar
    Jimmy Jimmy är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    56
    Tack, jag är med på resonemanget om titeln. Just nu ligger sidan i något av filterna så vad jag än har för titel kommer det inte att hjälpa att ranka bättre - dock har synpunkterna gett mig mer insikt i hur titel taggen fungerar. Jag har ändrat titel, description och keywords så får vi se om den kommer ur filtret. Går det att få ut svenska sidan ur filtret så har jag ju formeln för att få ut de andra 14 spåken också. Så är det nån som vill tillägga något - som inte redan nämnts och som kan hjälpa sidan ur filtret - är det mer än välkommet.
    Senast redigerat av Jimmy den 2009-09-22 klockan 10:27. Anledning: Stavning

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Lite hjälp med Keywords, svårt ämne..
    Av Mattias A i forum Sökordsanalys
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-12-31, 03:51
  2. Länk från engelsk sida till svensk sida
    Av Totte i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-29, 09:05