Resultat 1 till 8 av 8

Hur tillförlitlig är Sökmotorkonsultens testverktyg?

  1. #1
    Bosses avatar
    Bosse Bosse är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    35
    Jag testade en av mina sidor med Sökmotorkonsultens SEO verktyg och fick 100 av 100 poäng. Och fick kommentaren:
    Vår slutkommentar
    Var hälsad GURU! Vi klentrogna trodde inte att någon skulle lyckas få full pott. Så fel vi hade. Vill du ha jobb så kontakta oss omedelbart!
    Allvarligt? Guru är det sista jag skulle kalla mig. Är det inte svårare att fixa perfekt onpage seo?

    /Bosse

  2. #2
    Fredrik Lundahls avatar
    Fredrik Lundahl Fredrik Lundahl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    368
    Sökmotorkonsults verktyg är bra och tillförlitlig, om det är en enskild sida. Men SEO-onpage stannar inte där. Det finns många andra frågor som struktur och liknande som också är viktigt för att kunna konkurrera på nyckelord med hög konkurrens.

    För att bli "guru" krävs mycket mer. Lite uppåt puffar är inte fel, som Sökmotorkonsult gav. Men det passar kanske inte alltid så bra på svenska. Engelska sajter är överlag vänligare. Vid översättning av engelskspråkig sida upptäcker man ofta att många vänliga uttryck inte passar in i svenska sammanhang.

  3. #3
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    348
    Antagligen har du kört ett CMS som redan har bra on-page SEO som tex WordPress. Kör man det kan man ganska enkelt få 100% på den där sidan. Men sen kan man fråga sig om det verkligen är bäst att ha huvudsökordet först i title, desc och h1 samt minst 1% av texten bestående av det exakta sökordet. Allt detta är uppskattningar och en poäng på 70% med bra inlänkar slår garanterat en site med 100% utan inlänkar.
    Inte längre 1:a på sökmotoroptimering. Vera&John.

  4. #4
    Magnuss avatar
    Magnus Magnus är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    770
    Trevligt med en hundrapoängare, sanningen är att det inte är så himla många som får en sån poäng. Det har handlat om ungefär 30 st av 30.000 testade sidor. Det har förstås en hel del att göra med vilket sökord du mäter för, om det är ditt varumärke är det oftare lättare än för andra ord.

    Sen är det precis som Blight säger, det är en hel del saker verktyget inte mäter. Till exempel mäts inte interna länkar till sidan om vi pratar on page faktorer. Hela delen med länkar, deras relevans och ålder på siten osv tas dessutom inte med alls för att inte göra verktyget för luddigt.

    Sökmotorkonsult.se får själv 93 poäng på sökordet sökmotoroptimering (lite olika vid olika tillfällen eftersom innehållet på startsidan varierar).
    Grundare till Brath. Min blogg: magnusbråth.se

  5. #5
    Bosses avatar
    Bosse Bosse är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    35
    Det handlar om en sida som riktar sig till personer med bipolär sjukdom, www.bipolarna.se.
    Det är en Joomla sajt, och det är väl inte världens bästa för SEO om jag har förstått saken rätt. Jag har inte lagt till någon SEF komponent (än). Alla SEO-åtgärder har jag gjort "manuellt".
    Mitt primära sökord (som jag använde på Sökmotorkonsulten) är "bipolär".

    Jag är fullt införstådd med att enbart god onpage inte kan mäta sig med inlänkar. Men 100% OCH inlänkar måste väl vara bättre än 70% och samma inlänkar?

    Bipolarna har 59 inlänkar. Alla från relaterade sidor men inga med konkurrerande innehåll (eftersom det inte finns). Det är väl rätt hyfsat?
    Framför allt med tanke på att jag inte har börjat jobbet att jaga bra inlänkar än.

    Anledningen till att jag ställer frågan här är att jag inte vill bli invaggad i falsk trygghet. Om Sökmotorkonsultens test är att lita på så känns det som om jag kan känna mig klar med onpage för startsidan och börja jobba med undersidorna.

    Det är det jag vill veta.

  6. #6
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    348
    Efterfrågad artikel: hur hanterar man sin flickvän/ex som visar symptom på bipolar? Hur vet man ens om hon har det? Hur kan man konkret skilja på Bipolär och SAD?

    Vore bra länkbete för oss som har våra "My Super Ex-Girlfriend"
    Inte längre 1:a på sökmotoroptimering. Vera&John.

  7. #7
    Bosses avatar
    Bosse Bosse är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    35
    Citat Ursprungligen postat av Blight
    Efterfrågad artikel: hur hanterar man sin flickvän/ex som visar symptom på bipolar? Hur vet man ens om hon har det? Hur kan man konkret skilja på Bipolär och SAD?

    Vore bra länkbete för oss som har våra "My Super Ex-Girlfriend"
    Hehe..

    Är din fråga allvarligt menad så finns det flera bloggar skrivna av anhöriga på Bipolarna. Du kan ju även registrera dig och snacka med dem om en ev. artikel.

    /Bosse

  8. #8
    Macckes avatar
    Maccke Maccke är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för Köp, sälj eller byt
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    London, England
    Inlägg
    445
    Din sida ser bra ut. Men allt kan ju bli bättre

    Det svåra och kanske mest värdefulla är att täcka in många sökord att ranka på, vilket inte går att mäta med ovan nämnda verktyg. Testa skriva in 2 viktiga och relevanta sökord på svenska och engelska i Google Keyword Tool. Analysera. Lägg till content för bra sökord och sidor du saknar.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)