Resultat 1 till 3 av 3

Varför kommer jag inte till toppen.

  1. #1
    JBS Marketings avatar
    JBS Marketing JBS Marketing är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Falköping
    Inlägg
    3
    Jag har en fråga som jag kliar mig i huvudet om varje dag.
    Det är så att jag har inte hållt på med seo speciellt länge jag håller på att optimera en sajt och ordet husvagnar sajten ligger på första sidan med pendlar upp och ner hela tiden.
    Men sen till frågan som gör mig förbryllad en annan sajt ligger högst upp den har inga sökord massa frames på sidan och sen har den verkligen inte dom förutsättningarna för att vara högst upp men tydligen verkar den ha det ändå och jag fattar inte varför.

    Söker man på husvagnar så kommer www.kurtshusvagnar.se upp och det är den sajten jag menar hur kan det vara så och vad skall jag göra för att i alla fall komma upp på 4 eller 5 plats? SNÄLLA SVARA bli tokig när jag inte förstår.

  2. #2
    Fredrik Lundahls avatar
    Fredrik Lundahl Fredrik Lundahl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    368
    Den sida som visas just nu är en sida underkonstruktion. Men sajten har många inlänkar.

    En sida behöver inte uppfylla alla krav på att vara "bra", det underlättar att komma högt med bra innehåll, tydlig struktur etc.

    Google värderar inlänkar högt samt hur användare beter sig. Även om en sida är "dålig" ur ett SEO perspektiv kan sidan uppfattas som "bra" av användarna. Om användare stannar länge på sajten uppfattar Google som att sidan är relevant.

    En bra hemsida som uppfyller alla krav på bra optimering är ingen garanti för att hamna högt, det underlättar. I slutändan måste användarna uppfatta sidan som relevant för att den ska hamna högt och stanna där.

  3. #3
    Anders Tibblings avatar
    Anders Tibbling Anders Tibbling är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    329
    Det enkla svaret är att Kurt har en vinnande länkstrategi, därför toppar sidan sökningen trots stora SEO-mässiga brister. Sidans adress talar iofs tydligt om vad sidan handlar om.

    Länkstyrkan ligger i att sidan har fått spontana inlänkar från hyfsat bra källor och det mixas med planterade länkar - vilket ger rätt effekt. Så nu behöver du inte klia dig i huvudet varje dag längre

    //Anders

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Varför inte www?
    Av ThomasA i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-11-26, 00:26
  2. En till kommer ut ur garderoben
    Av mindphaser i forum Introduktion
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-10-24, 14:41
  3. varför indexerar inte google?
    Av erison i forum Google
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-10, 01:07
  4. Varför gör man inte en 301.a?
    Av funtrix i forum Domänen
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-07-26, 00:23
  5. Kommer inte upp i resultatet på Google
    Av jon i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-10-19, 09:58