Resultat 1 till 5 av 5

Social media optimering

  1. #1
    Sebbs avatar
    Sebb Sebb är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Helsingfors
    Inlägg
    9
    Hej!

    Vet inte om tråden passar här och ifall den inte gör det så kan ni ta bort den. Jag studerar marknadsföring på en högskola i Finland och skall nu börja göra mitt examensarbete. Jag fick som uppdrag av ett företag att skriva om optimering av sociala medier. Företaget är ett producerande företag inom livsmedelsbranschen, det innebär att deras business inte direkt finns så att säga på Internet. Men de har konsumenter runtom i hela Finland. Min uppgift kommer främst att vara att optimera de valda sociala medier för att skapa mer trafik till deras sidor.

    Jag skulle vara tacksam för allmänna tips och källor som jag kunde använda mig av.

    H,Sebb
    Senast redigerat av Sebb den 2009-11-26 klockan 10:30.

  2. #2
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    121
    Finns bra info i senaste numret av Internetworld. Bland annat lite info om ett företag som heter Silverbakk.

    Ett grundläggande råd är att omvärldsbevaka, dvs söka.
    Twingly, Google Blogsök, Google Alerts, Technochrati, Bloggsök, Twitter, Facebook, Youtube mm. Var diskuteras de varumärken du hanterar?

  3. #3
    Sebbs avatar
    Sebb Sebb är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Helsingfors
    Inlägg
    9
    Tack Anders för ditt svar.
    Skall försöka få tag på senaste Internetworld tidningen. Google alerts var en ny grej för mig, skall bekanta mig med det nu.
    De diskussioner som förts om företag hittils på nätet är nog mest på bloggar. Jag kommer att skapa konton och grupper på åtminstone youtube, facebook, flickr och sedan kommer också en blogg att skapas. Jag skall sedan försöka utföra det som jag lärt mig av all teori för att företagets marknadsföring i de valda sociala medierna skall bli framgångsrik.

  4. #4
    Gamsuns avatar
    Gamsun Gamsun är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    10
    Hej Sebb,

    Även om du säkerligen gått ut skolan vid det här laget, så ville jag ändå svara

    Jag skriver så ofta jag bara kan om den Sociala Webben, så varmt välkommen om du är intresserad av Sociala Medier.

    Vänligen,
    Magnus
    Senast redigerat av Urban G den 2010-11-16 klockan 01:38. Anledning: Regel 7

  5. #5
    planas avatar
    plana plana är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2009
    Inlägg
    102
    Det borde vara någon typ av rejält straff att bumpa gamla trådar...

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Media/Nyheter, Svenska sidor, PR5 - PR7
    Av Christian Bolstad i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-12, 12:39
  2. Social networking
    Av webguide i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-14, 08:50
  3. SEO, banners och annonser via Eastpoint Media
    Av Maccke i forum Presentation av SEO-Konsulter/SEO-företag
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-08-09, 17:22
  4. Jobbar på Eastpoint Media numera
    Av Maccke i forum Nyheter
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-09, 17:06
  5. Social bookmarking och SEO
    Av Niklas i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-06-25, 21:53