Resultat 1 till 3 av 3

fel språk men google hittar träffar ändå!!

  1. #1
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    Jag har märkt att jag ibland har Grekiska språket valt när jag skriver in sök på google. Helt vanligt söker jag alltså på 'translate to greek' exempelvis men det skrivs alltså med engelsk stavning med grekiska bokstäver. Det ser alltså ut såhär 'τρανσλατε το ενγλιση'...

    Vet inte om det är konstigt men google snappar ju upp alla sökningar på Engelska träffar och det verkar inte bekoma google att jag har skrivt in sökorden med engelska i tanken men fel språk på tangenterna!!

    Jag blev otroligt konfunderad och undrar hur NI har sett detta hända med svenska och engelska exempelvis eller helt enkelt vilket språk som helst.

    Jag hade nog inte förväntat mig att det skulle ge grekiska resultat men att det alls ger några resultat eller träffar är för mig helt oväntat?

    Ibland huttar ju inte google någonting alls om man felstavat och man får hjälp med förslag, här har vi alltså icke+befintliga ord på grekiska och jag för alltså engelska träffar ???

  2. #2
    Joakims avatar
    Joakim Joakim är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    77
    Jag vet inte om du följer Googles bloggar eller ej men de tog faktiskt upp detta för några timmar sedan. Se: http://googleblog.blogspot.com/2009/...ot-little.html

    Ska bli väldigt spännande att se hur detta kommer utveckla SEO-arbetet i framtiden...

  3. #3
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    Hej Joakim, jag har inte sett detta innan men ska givetvis se varför det händer för det är ganska komiskt att felstavade ord på engelska och svenska ger fel resutat men helt felskrivna ord på grekiska faktisktt ger engelska resultat...

    Tack för tipset

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-07-31, 15:24
  2. Antal träffar ner till 10% i Google
    Av baggelin i forum Google
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-25, 01:47
  3. Google och olika språk
    Av Jan Sandahl i forum Sökordsanalys
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-09-12, 16:08
  4. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-08-31, 23:52
  5. Använda min gamla sida som har bra träffar i google
    Av blabers i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-07, 11:40