Resultat 1 till 10 av 10

Inga Yahoo links

  1. #1
    Maria Ss avatar
    Maria S Maria S är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    106
    Varför har jag inga Yahoo links?
    Min förra sajt hade massor av Yahoo links.
    Jag har sedan 2 år 301-at denna till en annan domän men denna har inga links i Yahoo alls, endast domänen finns där. Jag har länkar hos Google.
    Ser att en av mina konkurrenter har 2500 yahoo-länkar varav 95% av dessa är "spam-inlägg" han gjort i div utländska forum.
    Måste man spamma för att få vara med i Yahoo?

  2. #2
    Fredrik Lundahls avatar
    Fredrik Lundahl Fredrik Lundahl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    368
    Man behöver inte spamma för att vara med i yahoos index. Men om du har en redictat en sajt med 301 är det inte konstigt om den adressen inte längre har registrade länkar. Dessa är överförda till den nya domänen. 301 talar om för sökmotorn att denna sajt inte längre finns och att länkkraften ska föras över till en ny domän.

  3. #3
    Maria Ss avatar
    Maria S Maria S är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    106
    Nu är det ju konstigt nog så att det är den gamla domänen som har länkarna kvar hos Yahoo (vilken är 301-ad) och den nya domänen (ny och ny, har legat ute i 2 år) har inga länkar.

  4. #4
    Fredrik Lundahls avatar
    Fredrik Lundahl Fredrik Lundahl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    368
    Om du vill får du pm:a mig adresserna så kan jag kolla.

  5. #5
    planas avatar
    plana plana är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2009
    Inlägg
    102
    För det första, det är inte så många svenskar som söker via Yahoo... Men det räcker väl iofs att det är en enda person och att det är just den personen man vill ha. Vad vet jag, det låter jag vara osagt.

    Microsoft försökte tidigare köpa Yahoo. Det misslyckades. Men Bing är ett samarbete mellan Yahoo och Microsoft.

    Det skrivs inget om det på de svenska SEO forumen, varken här eller på WN. Däremot på de amerikanska forumen är detta mer tydligt.

    För att få bra placering i USA på Bing måste man lägga upp en skapligt fet summa American Dollars och köpa in sig i Microsofts annonsprogram, motsvarande AdSense, vad det nu kan tänkas heta.

    Det är inte en fri värld, om du nu trodde det... Eller rättare sagt, det står dig fritt att köpa in dig i sökresultatet.

    Din gamla URL, eller sida, det är ju möjligt att Yahoo låter sitt gamla index vara som det är. Att detta nya endast gäller för senare tillkomna webbplatser.

    Ibland läser man, till exempel i Computer Sweden, att Bing ännu inte alls har lanserats i bland annat Sverige. Detta kan man tycka är lite tramsigt, det går ju visst att söka på svenska, och få svenska träffar...

    Precis som det fungerade på MSN Live tidigare.

    Det som åsyftas är troligen att själva betalfunktionen, dvs att påverka sin SERP-placering via Microsoft annonsköp, inte fungerar helt och fullt ut i Sverige.

    ***
    TIPS TILL DIG, MARIA:
    http://forums.digitalpoint.com/

    På forumet ovan är kompetensen om Yahoo ljusår större än både på detta forumet och på WN. Så, gör dig själv en tjänst, studera detta forumet.

  6. #6
    Fredrik Lundahls avatar
    Fredrik Lundahl Fredrik Lundahl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    368
    Nu var det inte placeringen i yahoo som var uppe. Det var sökning efter tillbakalänkar. Förnuvarande är yahoo den enda som någerlunda levererar bra resultat på sökningen efter tillbakalänkar till en specifik domän.

    Sen vet jag inte vad dollar och resultat i bing har med varandra att göra. Jag har flera 1:a laceringar i bing, att det sedan inte ger trafik är en annan sak.

  7. #7
    Sundream Estates avatar
    Sundream Estate Sundream Estate är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Marbella, Spanien
    Inlägg
    170
    Bull shit - dollar har inget med varken Yahoo eller Bing att göra.

    Jag seo jobbar inte ett dugg mot Yahoo och Bing, endast mot Google. Men jag har flera 1 placeringar på första sidan på viktiga sök fraser på Bing och Yahoo på många konstiga undersidor på första sidorna men inte på de viktiga sökorden – Yahoo suger, vem använder Yahoo idag??

    Kul parentes - jag ligger 1 på Baidu.com (Kinas största sökmotor och snart förbi Bing och Yahoo i storlek) med alla mina vikigaste sökord och fraser. Fan, jag borde varit fastighetsmäklare i Kinas istället.

  8. #8
    planas avatar
    plana plana är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2009
    Inlägg
    102
    Citat Ursprungligen postat av Fredrik Lundahl
    Nu var det inte placeringen i yahoo som var uppe. Det var sökning efter tillbakalänkar. Förnuvarande är yahoo den enda som någerlunda levererar bra resultat på sökningen efter tillbakalänkar till en specifik domän.

    Sen vet jag inte vad dollar och resultat i bing har med varandra att göra. Jag har flera 1:a laceringar i bing, att det sedan inte ger trafik är en annan sak.
    Ursäkta mig. Jag svarar på fel sak. "Dollar och Bing" är relevant om man bor och söker i USA. Microsoft har ännu inte lanserat Bing i Sverige. Med detta menas att dom ännu inte har en fungerande betalmodell i Sverige.

    Där med inte sagt att själva sökmotorn inte fungerar från Sverige. Men det är Microsofts sätt att uttrycka sig på... att "vi har ännu inga betalnings anspråk på sökresultatet i Sverige".

    Precis som du skriver, på grund av att det inte ger någon trafik. Ingen skulle betala... rätt naturligt.

  9. #9
    planas avatar
    plana plana är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2009
    Inlägg
    102
    Citat Ursprungligen postat av Sundream Estate
    Bull shit - dollar har inget med varken Yahoo eller Bing att göra.

    Jag seo jobbar inte ett dugg mot Yahoo och Bing, endast mot Google. Men jag har flera 1 placeringar på första sidan på viktiga sök fraser på Bing och Yahoo på många konstiga undersidor på första sidorna men inte på de viktiga sökorden – Yahoo suger, vem använder Yahoo idag??

    Kul parentes - jag ligger 1 på Baidu.com (Kinas största sökmotor och snart förbi Bing och Yahoo i storlek) med alla mina vikigaste sökord och fraser. Fan, jag borde varit fastighetsmäklare i Kinas istället.
    1. Nu svarade jag på detta med dollar och Yahoo/Bing i inlägget ovan.

    Microsofts motsvarighet till AdSense heter AdCentre.

    På forumet behandlas frågor som rör detta här:
    http://forums.digitalpoint.com/forumdisplay.php?f=82

    Jag får be att återkomma om detta med att dollar i AdCentre ska påverka resultatet.

    Information om AdCenter finns här:
    http://search.microsoft.com/results....-US&q=adcenter

    Om man klickar på länken att registrera sig till AdSCenter ser man att Sverige inte finns med i listan:
    https://adcenter.microsoft.com/custo...upPreview.aspx

    Om man letar på svenska Microsoft finns inget om AdCenter. Om man söker på svenska Micriosoft hamnar man här:
    http://search.microsoft.com/results....-SE&q=adcenter

    ... men det resultatet ser fejkat ut, för texten i sökningen leder inte till en svensk sida, vilket man kan förledas att tro.

    ***
    Yahoo kanske suger i Sverige, men det är många som använder Yahoo i andra länder och i andra sammanhang. Till exempel i sammanhang där sökmotorn inte är så självklar, typ Eniro eller motsvarande.

    Just Eniro använder Googles index, men motsvarande tjänster i andra sammanhang. Jag tror att ICQ tidigare har använt Yahoo som index... Fast nu kör dom också Google, kan man lätt konstatera.

    Dina fina placeringar kommer troligen primärt av att dina webbplatser är äldre än ett år samt att du sitter i Europa.

    På det amerikanska forumet kan du få en inblick i hur Bing och Yahoo fungerar i USA.

    Både Bing och Yahoo vill att dina sidor ska ranka bra i Sverige/Europa då sökföretagen givetvis läser varje inlägg på forum som detta. Dom vet ju att det finns självutnämnda ambassadörer, som dig själv, och varför inte låta deras sidor ranka bra??? Det är gratisreklam i rätt kanaler!! Vad kan gå fel??

    ***
    Vad gäller Baidu är även det Google, så om du rankar bra där är det ingen slump. Google köpte Baidu redan 2004.
    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...ions_by_Google

    Nu vet jag inte vad dom har gjort, men dom har i alla fall inte stått bredvid och tittat på! Det är ju inte riktigt Googles affärsidé... Dom har haft i alla fall fem år på sig att skruva på resultatet.

    Varför tror du dom köpte det stora nedlagda pappersbruket i Finland för motsvarande 400 miljoner kronor?
    http://www.hbl.fi/text/ekonomi/2009/2/12/w23395.php

    Kanske för att upptid räknas och Google har inte råd att trixa med instabila diktaturer med osäkra el-leveranser. Finland ligger närmast forna Sovjet och Kina...

    Ett pappersbruk är som bekant en energislukare av rang!!

    ***
    Oj, detta blev långt... Hur som helst. Vad man vet om Google är att placeringar i sökresultatet varierar med ljusets hastighet... Jag tror säkert du är jätteduktig, men jag skulle uppskatta om du kunde verifiera din kompetens. Har du sökt med dina sökord från Kina? Dessutom förändrar sig resultatet kanske inte varje dag, men ofta.

    ***
    Känner du till www.yandex.ru ?
    Det är Rysslands största sökmotor och flitigt använd även av ryssar i andra länder, även Sverige.

    Till höger på sidan står: Карта Швеции (Karta över Sverige)
    http://maps.yandex.ru/

    När jag klickar på länken set jag en karta över Stockholm... för jag vet att mitt Telia Mobila bredband tror att jag bor i Stockholm...

    ***
    Alltså, detta med fysisk placering är SEO-proffsets mardröm då resultatet inte går att verifiera. Samtidigt något som samtliga sökmotorer sedan länge har praktiserat.

    Det är därför som alltid dessa molnbaserade "kolla min placering" -tjänster alltid visar fel resultat... För det enda man med säkerhet vet är att om man gör en sökning från sin egen dator sitter man aldrig i molnet!!

    Men det är ännu inga SEO-proffs som har kommit på det ännu.... Scchhhyyyy!!! Don't tell anyone!!

    SEO är kul. Men man ska veta att sökföretagen läser varje rad på varje forum ochdet går inte att lura dom. Även om många vill göra anspråk på det. Dom vet vad dom gör, det har dom alltid gjort och det kommer dom alltid veta.

    Lycka till på Yandex! :-)

  10. #10
    planas avatar
    plana plana är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2009
    Inlägg
    102
    Rättelse:
    Microsoft adCenter är motsvarande Google AdWords. Inte AdSense som jag felaktigt har skrivit på några ställen ovan.

    I sak förändrar det inget, men det ska givetvis vara rätt namn på rätt produkt. Annars blir det fel och kan leda till en väl gödslad mylla av missförstånd!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-08-07, 22:29
  2. PR7 men inga inlänkar
    Av Marcin i forum Länkbygge
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-05-11, 14:09
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-12, 15:09
  4. Ger de stora sökmotorsoptimerarna inga inlänkar längre?
    Av Per Renemark i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-06-18, 20:24
  5. Inga beslökare?
    Av Maccke i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-04-04, 06:52