Resultat 1 till 3 av 3

Byte av webshopleverantör

  1. #1
    Ulf Wikenforss avatar
    Ulf Wikenfors Ulf Wikenfors är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2010
    Inlägg
    1
    Hej, jag har haft en webshop hos en webshopleverantör i många år och ligger bra till när man söker på mina produkter i Google, men skall nu flytta hela hemsidan och webshopen till en annan leverantör, men jag är livrädd för att tappa trafik, hur skall jag göra? Kan det vara en ide att låta min adress med SE i slutet ligga kvar hos min nuvarande leverantör för att starta den nya sidan men med com ändelsen i slutet för att inte tappa trafik och för att samtidigt bygga upp trafik på den nya shopen hos den nya webshopsleverantören? Finns det en bätte ide?

  2. #2
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    348
    Ladda upp och konfigurera upp hela din sajt hos den nya leverantören och när det hela är 100% fungerande pekar du bara om DNSen så att den nya servern börjar användas. Det enda som ändras är då sajtens IP-nummer och varken besökare, domänens ändelse eller positionerna i Google kommer att påverkas. Om den nya servern är snabbare kan det till och med påverka din ranking i Google till det bättre på lite sikt.
    Inte längre 1:a på sökmotoroptimering. Vera&John.

  3. #3
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Vet inte om jag tolkar dig rätt. Men visst menar du att du kommer att byta webbshop?

    I så fall är det mycket viktigt att kontrollera ifall djupare webbadresser på sajten ändras i samband med plattformsbytet. Vilket förmodligen är fallet!

    I så fall måste man säkerställa att alla gamla webbadresser pekas om med 301 redirect till sina nya motsvarigheter. Gör man inte detta kan, i värsta fall, all ranking hos sökmotorerna och därmed all trafik från dem gå förlorad!

    Detta är mycket viktigt!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Byte av webshop på bef domän
    Av ericssonstrading i forum Domänen
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-09-05, 21:59
  2. Byte av design
    Av Gabriel K i forum Optimering
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-08, 08:34
  3. Byte av startsida?
    Av Guitarkalle i forum Optimering
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-03-25, 08:47
  4. Byte av server/ip
    Av Mathias Olsson i forum Optimering
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-08, 21:12
  5. Byte länkar
    Av klein i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-19, 16:49