Resultat 1 till 9 av 9

Sidan sökoptimerad - Now what?

  1. #1
    begravningsportalens avatar
    begravningsportalen begravningsportalen är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2010
    Inlägg
    13
    Hej alla

    Nu har vi låtit ett företag sökoptimera vår hemsida.
    Vi har valt ut ett antal sökord som vår sida har optimerats för.
    Diverse har gjorts på sidan för att hjälpa till att öka vår ranking på Google.

    Det vi har gjort är alltså att optimera allt vi kan på själva sidan.
    Frågan är nu , hur går vi vidare?

    Det finns en oändlig mängd av saker att göra "externt", blogg, Twitter, sociala medier, länkbyte.

    • Vad bör man prioritera först?
    • Kan man mäta på något sätt hur "lyckad" sökoptimeringen har varit? Givetvis så är det lätt att se sökorden komma högre upp på Google men finns det andra "mått" på hur man kan bedöma en sökoptimering.


    Tack för bra sida!

  2. #2
    Magnuss avatar
    Magnus Magnus är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    770
    Nästa steg är rimligtvis att börja få länkar på något bra sätt och här kommer det råda delade åsikter om hur det ska gå till.

    Om det är ditt första projekt skulle jag nog föreslå att börja med att sätta upp en blogg och sen byta lite länkar. Eventuellt ta en titt på några av de sökmotorvänliga länkkataloger som finns, särskilt kanske infoo.se.

    När det gäller att utvärdera SEO så finns det många val att göra och många sätt att utvärdera, det kan handla om intäktsökning, sökordsposition (som du nämner) eller trafik. Jag har skrivit en lite längre sammanställning på Sökmotorkonsult.se och vill hänvisa till den för mer detaljerade utläggningar (det är bara några sidor så det tar kanske 10 minuter att gå igenom)

    http://www.sokmotorkonsult.se/sokmot.../utvardera-seo
    Grundare till Brath. Min blogg: magnusbråth.se

  3. #3
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    354
    Det finns alltid nya sökord & sökordskombinationer att täcka upp & börja optimera för. Undersök vilka som är aktuella för er del & börja skriva. Sen måste man även optimera för att få ökad konvertering för de besökare som kommer in på sidan...

  4. #4
    begravningsportalens avatar
    begravningsportalen begravningsportalen är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2010
    Inlägg
    13
    Citat Ursprungligen postat av Magnus
    Nästa steg är rimligtvis att börja få länkar på något bra sätt och här kommer det råda delade åsikter om hur det ska gå till.

    Om det är ditt första projekt skulle jag nog föreslå att börja med att sätta upp en blogg och sen byta lite länkar. Eventuellt ta en titt på några av de sökmotorvänliga länkkataloger som finns, särskilt kanske infoo.se.

    När det gäller att utvärdera SEO så finns det många val att göra och många sätt att utvärdera, det kan handla om intäktsökning, sökordsposition (som du nämner) eller trafik. Jag har skrivit en lite längre sammanställning på Sökmotorkonsult.se och vill hänvisa till den för mer detaljerade utläggningar (det är bara några sidor så det tar kanske 10 minuter att gå igenom)

    http://www.sokmotorkonsult.se/sokmot.../utvardera-seo
    Tack för bra tips! Har lagt in mig på ett antal kataloger. Tror att mitt nästa steg blir att öka antal inlänkar. Har även lagt upp Twitter account. Genom ett anpassat RSS-flöde för mina nyheter på startsidan så postas även dessa automatiskt på Twitter, samt länkar tillbaka till min hemsida genom en "bit.ly..." länk.

    Räknas bit.ly/tinyurl länkar likvärdigt som en "vanlig" länk?
    Finns det generella mått på vad som är en bra medeltid för en besökare på sidan?

    Citat Ursprungligen postat av David Nilsson
    Det finns alltid nya sökord & sökordskombinationer att täcka upp & börja optimera för. Undersök vilka som är aktuella för er del & börja skriva. Sen måste man även optimera för att få ökad konvertering för de besökare som kommer in på sidan...
    Tack David. Vad menas med en ökad konvertering?

  5. #5
    Tobias Nyholms avatar
    Tobias Nyholm Tobias Nyholm är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    881
    Citat Ursprungligen postat av begravningsportalen
    Räknas bit.ly/tinyurl länkar likvärdigt som en "vanlig" länk?
    Från http://bit.ly/pages/faq
    A “redirect†is a technique for making a web page available under many URLs. When you shorten a link with bit.ly, you are redirecting a click from bit.ly to the destination URL. A 301 redirect is the most efficient and search engine friendly method for webpage redirection, and is what bit.ly uses. Because bit.ly doesn’t re-use our links, we consider our redirects to be permanent.

  6. #6
    begravningsportalens avatar
    begravningsportalen begravningsportalen är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2010
    Inlägg
    13
    Tack, Hermano!

  7. #7
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    354
    Men Twitter sätter nofollow på alla länkar...

  8. #8
    begravningsportalens avatar
    begravningsportalen begravningsportalen är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2010
    Inlägg
    13
    David: har du något tips för hur man bör jobba med sociala medier alternativt blogg? Twitter har ju stora möjligheter genom "followers" men det hade ju varit nice att få inlänkar till sidan.

  9. #9
    Gamsuns avatar
    Gamsun Gamsun är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    10
    Hej Begravningsportalen,

    Att få inlänkar till din blogg/hemsida går helt enkelt ut på att ge folk något som de vill sprida vidare, eller som gillar att prata om. Man brukar prata i SEO-termer om "länkbete". Om du bestämmer dig för att börja blogga, så ge dina läsare ett värde i att besöka dig igen och ge dem både verktyg och lust att sprida dina blogginlägg vidare.

    Konvertering menas med att få en besökare på din hemsida att göra ex. ett köp av dina produkter.

    Lycka till!

    Allt gott,

    Vänligen,
    Magnus Lundin -
    Senast redigerat av Urban G den 2010-01-28 klockan 20:57. Anledning: regel 3

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Länkar på egna sidan
    Av Jhonne i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-10-27, 20:07
  2. hur implementera affiliateprogram på sidan
    Av johant i forum Affiliate / AdSense
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-08-25, 22:58
  3. Optimera konferens sidan
    Av Argonova i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-08-25, 22:24
  4. När indexeras sidan?
    Av Kimpo i forum Google
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-04-28, 01:26
  5. Externs rss-innehåll på sidan
    Av martin_164 i forum Google
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-22, 14:00