Resultat 1 till 10 av 10

Snabbare Google

  1. #1
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    Google har ju sagt att de skall bli snabbare...
    En kompis frågade vad jag tyckte om hans nya site (detta var vid lunchtid idag), han släppte siten för 5 dagar sedan och den var inte indexerad. Jag påpekade en del SEOprylar för honom och gav honom en länk från en bra blogg.

    Nu rankar den etta på det viktigaste ordet!

  2. #2
    Sweelys avatar
    Sweely Sweely är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    269
    Vilket är "det viktigaste ordet"? Inte konstigt att han rankar högt ifall ordet inte har någon konkurrens - men om det är en fras som... låt oss säga "sökmotoroptimering" så lär jag bli förvånad!

  3. #3
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    Som sagt, siten var inte indexerad vid lunchtid idag och det viktigaste ordet är iofs inte konkurrensutsatt men det är värdefullt!

  4. #4
    Sweelys avatar
    Sweely Sweely är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    269
    Jag förstår. Jag har med haft nya sidor högt, högt uppe i placeringarna - men det är då sidan är splitterny. Jag gissar på att sidan rankar lägre om en vecka eller två. Brukar vara så för nya sidor nu för tiden.

  5. #5
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    What ever!

  6. #6
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Visst är det så webguide att det verkar gå snabbare. Att blogginlägg kan gå mycket snabbt före de visas i serpen har varit vanligt tidigare. Däremot att länkar från bloggar â€tar†så snabbt och det på exempelvis statiska html-sidor verkar ha tillkommit på senare tid.

    @sweely. Nej det är ingen allmängiltig regel att nya sidor faller ned efter några veckor. Kan hända men det kan likaväl inte hända.
    Sedan verkar ordvalet det viktigaste ordet vara som gjort för missförstånd. Objektivt sätt så har det ingen betydelse om ordet har svår konkurrens.
    Utan det är kundnyttan som är det viktiga, dvs vilka ord är det de betraktar som viktiga. Vilket är precis det som webguide skriver.
    Fast det krävs nog att man har arbetat med företag för att kunna förstår begreppet det viktigaste ordet.

  7. #7
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    Citat Ursprungligen postat av Urban G
    Visst är det så webguide att det verkar gå snabbare. Att blogginlägg kan gå mycket snabbt före de visas i serpen har varit vanligt tidigare. Däremot att länkar från bloggar â€tar†så snabbt och det på exempelvis statiska html-sidor verkar ha tillkommit på senare tid.
    Exakt, jag blev förvånad över den extremt snabba indexeringen och att siten satte sig 1:a rakt av. Naturligtvis pratar vi inte om online poker här utan ett ord som är direkt förknippat med en ganska nischad relativt dyr produkt som dock intresserar ganska många.
    Jag har flera bloggar som indexeras inom en minut efter att en ny post lagts till och så har det varit ganska länge nu ca ett år eller så tror jag.

  8. #8
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    348
    I höstas kom flera av mina sidor etta eller tvåa på termer direkt för att sedan sjunka tillbaka till platser runt 5-10. Min teori är att det beror på att Google inte applicerar alla sina filter direkt.
    Inte längre 1:a på sökmotoroptimering. Vera&John.

  9. #9
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Citat Ursprungligen postat av Blight
    I höstas kom flera av mina sidor etta eller tvåa på termer direkt för att sedan sjunka tillbaka till platser runt 5-10. Min teori är att det beror på att Google inte applicerar alla sina filter direkt.
    Jo det har jag också varit med om. Men å andra sidan har jag sett det motsatta också att sidor går och lägger sig på bra placeringar och inte sjunker efter ett tag utan stannar kvar.
    För som jag skrev:
    Nej det är ingen allmängiltig regel att nya sidor faller ned efter några veckor.

  10. #10
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Lund
    Inlägg
    387
    Det är ingen hemlighet att Google ger nya sidor en liten extra knuff när sidan är ny. För ny information kan vara mer aktuellt än gammal...

    Om webbplatsen är berättigad att placera sig bra på sökordet efter det så kommer givetvis webbplatsen att ligga kvar där. Detta gäller främst (vad jag sett) sökfraser med relativt dålig konkurrens. Men dålig konkurrens styr inte hur bra sökfrasen är
    Köp länkar - Säljer permanenta länkar

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-06-23, 15:39
  2. Google blir allt snabbare
    Av Bernt Johansson i forum Nyheter
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2007-08-10, 21:45
  3. Snabbare e-postprogram än MS Outlook
    Av Marcin i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-06-24, 12:45