Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 61 till 69 av 69

Pineberry's seo-analys

  1. #61
    Sweelys avatar
    Sweely Sweely är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    269
    August: din hemsida använder sig av en H1:a!

    En sak som kan vara värd att nämna gällande deras verktyg är att det inte fungerar bra med alla teman. Vill minnas att det har med teckenuppsättningen att göra.

    Får du fler fel, trots att du faktiskt rättat till i efterhand?

  2. #62
    August triathlets avatar
    August triathlet August triathlet är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2010
    Inlägg
    5
    Gjorde nyss en test och den visade igen att H1:an ej innehåller sökordet (triathlon), vet egentligen inte vad jag håller på med om jag ska vara ärlig, sitter och knappar och ändrar och försöker förbättra men det är lätt att glömma bort alla ändringar man gör.
    Jag vill ju så gärna optimera sidan för sökorden triathlon och triathlet.

    Temat jag använder är Atahualpa 3.5.3 och pluginet All in one Seopack och det är i dessa jag håller på att ändrar.
    Mottar tacksamt tips på hur jag kan förbättra sidan!

    När jag testar sidan med andra program som tex WebSite Auditor så dyker det upp en massa fel men för mig är det överkurs att fixa till dessa fel, vill bara att den ska vara hyfsat ok.
    Senast redigerat av August triathlet den 2010-11-26 klockan 15:43.

  3. #63
    takemetothetops avatar
    takemetothetop takemetothetop är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    49
    Kommer troligen att uppnå 100 poäng i det där testet snart, iofs på ett väldigt allmänt ord. Jag ville mest se om det ens är möjligt och har verkligen gått in för att nå dit. (hade inte ens hört talas om SEO innan i år) Har pendlat mellan 95-99 poäng senaste veckorna, och det enda som saknas när jag ligger på 99 är fler indexerade sidor hos Google... Men jag ser mig själv som amatör ett tag till Mycket jag inte fattar också. Just nu har jag iallafall 244 indexerade sidor hos Google, hur många krävs för full pott på det?

  4. #64
    Sweelys avatar
    Sweely Sweely är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    269
    Jag fick full pott på testet en gång, och vill minnas att jag då hade runt 300 indexerade sidor hos en sida. Men det kan vara 250!

    Om du känner för det, så kan du för övrigt skicka mig ett mail. Jag hjälper dig gärna

  5. #65
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Vad som gäller H1 så skulle jag föreslå att du tittar i denna tråd som handlar om ett snarlikt ämne angående H1. För att få rätt på H1 kan det krävas en del kodning i Wordpress vilket tas upp i den tråden. All in one SEOPack kan inte lösa just detta.

    Sedan angående Pineberrys seo-analys så har det tidigare påpekats att det är ett helt automatiserat verktyg. Mycket bra förvisso men 100 poäng där är ingen som helst garanti för att en sida kommer ranka bra. Så ta testet som en liten fingervisning om vad som kan behöva tittas till, men att förlita sig på det som att din sida kommer placera sig bra är det inte.

  6. #66
    Sweelys avatar
    Sweely Sweely är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    269
    Herr triathlon: felet med din H1:a är att du har en länk bifogad i den. Får du ut länken ur din H1:a så kommer verktyget visa att du faktiskt har en H1:a

  7. #67
    August triathlets avatar
    August triathlet August triathlet är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2010
    Inlägg
    5
    Ja nåt fel är det ju, men hur f-n fixa till det?

  8. #68
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Vill poängtera det Urban säger. Pineberrys program är fantastiskt på många sätt och vis men det är ingen garanti för att en sida kommer att lyckas på sökmotorerna för att man får 90-100 poäng.

    Bara för att ytterligare förklara vad jag och Urban syftar på, SEO- analysen är automatiskt genererad (går inte att jämföra med manuell expertis) och tittar på On-page (Google sätter enligt SEO - experter betydligt mer värde på vad som händer Off-page) så tro inte att ni har den perfekt optimerade hemsidan för att ni fått en hög score här.

  9. #69
    pows avatar
    pow pow är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    42
    Se där, nu lyckades jag också efter flera år klättra in i 100 gruppen, vilket kom något överraskande efter sidan inte har arbetats på så mycket det senaste, men det är ju finliret som gäller ibland. Överraskande roligt att hamna på topp 100.

    Tackar för verktyget, det är viktigt med snabb feedback ibland och då kommer det väl till pass.

Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Blandad analys av sidinnehåll
    Av tolj i forum SEO-verktyg
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-06-09, 11:26
  2. Seriöst verktyg för långsiktig analys?
    Av Stefan Svensson i forum SEO-verktyg
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-01-19, 03:58
  3. Laios Webb & Analys
    Av lillan i forum Presentation av SEO-Konsulter/SEO-företag
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-04-16, 13:51
  4. Sitelinks - en liten analys
    Av Waldo i forum Google
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-17, 06:25
  5. Verktyg för jämförande analys
    Av mephisto73 i forum SEO-verktyg
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-31, 17:44