Resultat 1 till 9 av 9

Varierad beskrivning

  1. #1
    latehorns avatar
    latehorn latehorn är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Inlägg
    255
    Ok, då var det dags för ytterliggare ett ifrågasättande.

    När man skaffar länkar med en beskrivning så antar jag att en varierad beskrivning spelar en större roll en länktexten själv. Som ett exempel. Om vi enbart skaffar naturliga länkar till sajten www.luft-gitarr.com så kommer de flesta naturliga länktexterna vara luft-gitarr.com, www.luft-gitarr.com, http//www.luft-gitarr.com/ men en stor del kommer bara att innehålla just "luft gitarr". Däremot så borde beskrivningarna variera nästan varje gång eftersom de framställs av en egen webbdesigners/blogpostares/forumpostares/gästbokpostares tanke.

    Så borde man inte ha en unik beskrivning varenda gång(om vi förutsätter att google tänker logiskt inom detta område)?

    Själv så har jag börjat med 5 olika beskrivningar när jag submitterar, men jag borde kanske hela tiden ha en unik.

  2. #2
    latehorns avatar
    latehorn latehorn är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Inlägg
    255
    Ingen som har nån kommentar alls på detta?

  3. #3
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Jodå en kommentar kommer här
    Är nog lite mer inne på att inte använda sig av varierande länkbeskrivningar utan att försöka hålla sig till en, åtminstone om det är ett nyckelord som man vill att sidan skall komma högt upp med.

  4. #4
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Jag är inte helt övertygad om att de flesta naturliga länkarna kommer att se ut som du beskriver det latehorn.

    Det stämmer förmodligen om man enbart räknar länkar till startsidan, men en riktigt stor site (populär), kommer även att attrahera länkar på djupet, direkt till olika underavdelningar och sidor. Och länktexterna till dessa borde variera i större grad. Kan inte vara säker på detta men jag har gjort en snabb kontroll på hur de inkommande länkarna fördelar sig till aftonbladet.se

    Gjorde en snabb koll på aftonbladet via Yahoo (sökning: linkdomain:aftonbladet.se -site:aftonbladet.se). ger 280 000 inkommande länkar. Av dessa innehåller 153 000 inte ordet "aftonbladet" (sökning: linkdomain:aftonbladet.se -site:aftonbladet.se -aftonbladet).

    I det fallet har alltså fler än hälften av de inkommande länkarna inte domännamnet i länktexten.

    Nu har jag inte så bra koll på hur stor del av aftonbladets inkommande länkar som är naturliga, så jag vill inte dra några definitiva slutsaser annat än att min uppfattning är att en relativt stor del av naturliga länkar borde ha varierande länktext där domännamnet inte ingår som en del.

  5. #5
    latehorns avatar
    latehorn latehorn är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Inlägg
    255
    Bara så att alla förstår rätt. Det var inte länktexten(a-texten) som jag syftade på utan beskrivningen som valigtvis kommer en rad under.

  6. #6
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Bara så att alla förstår rätt. Det var inte länktexten(a-texten) som jag syftade på utan beskrivningen som valigtvis kommer en rad under.
    Ok, nu förstår jag rätt

  7. #7
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Det hade jag också insett, men ditt resonemang grundade sig på att merparten av natruliga länkar har domännamnet i länktexten (a-texten). Därav mitt inlägg.

    Vad gäller kontexten för länkarna (kalla det beskrivning om du vill, det heter ju så i de flesta katalogerna ), så är det definitivt bra om den är varierad. Sedan om det spelar så stor roll på kataloginskick, det vet jag inte. Men antalet kataloglänkar blir ju väldigt få i förhållande till övriga om man vill upp i 10-tusentals länkar, så jag tror att man kan använda samma beskrivning till samtliga kataloger.

  8. #8
    latehorns avatar
    latehorn latehorn är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Inlägg
    255
    Vilken metod använder du för att komma upp i 10.000 länkar?

  9. #9
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Jag har ingen site med så många inkommande länkar. Men det finns bevisligen de som har 100-tusentals, även om de endast har naturlig länktillväxt som "metod".

    "Fantastiska webbsidor" förtjänar länkar naturligt över tiden.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Varierad URL?
    Av latehorn i forum Länkbygge
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-07-10, 08:29
  2. Varierad länktext. Hur många %
    Av Webmoney i forum Länkbygge
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-25, 17:43