Resultat 1 till 20 av 20

Betala för DMOZ.

  1. #1
    Jockes avatar
    Jocke Jocke är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    17
    Nåon DMOZ redaktör som kan lägga till min sida i någon "nöjes" kattalog? Semesterpengara utlovas i 4 sifriga summor.

  2. #2
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    533
    Vore lustigt om någon nappade.....
    Jobbar på Bråth.se - Min blogg

  3. #3
    Jockes avatar
    Jocke Jocke är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    17
    Tycker det med, men man måste ju testa...

  4. #4
    Marcins avatar
    Marcin Marcin är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    384
    Det är inte alls konstigt. Det förekommer och mörkertalet är säkerligen enormt. För att inte nämna kategorier som står helt stilla, med förhållandevist extremt få hemsidor och där flera av dessa kan spåras till samma ägare.

    Tyvärr, Marcus. Så ideelt och oskyldigt är det inte i verkligheten.


    Jocke, en vänligt undran bara. Men är du inne på seo-forum för att skaffa dig inlänkar till din katalog websidan.se, den som du har som signatur?
    Senast redigerat av Marcin den 2006-07-14 klockan 22:16.

  5. #5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    533
    Varför då inte låta såna som oss t.e.x vara editorer på Dmoz...
    Då skulle man inte kunna fiffla eftersom ens roll skulle vara öppen samt att den som skulle lägga till spamlänkar skulle bli anmäld av dom andra..

    Nu är det ju riktiga knasbollar som verkar vara moderatorer i vissa kategorier.... Jag ska packa just nu så jag kommer inte ta ett exempel men när jag kommer hem från min lilla resa till Lund så ska jag visa hur mycket crap det finns listat i Dmoz på dom kategorier jag vill in i.
    Jobbar på Bråth.se - Min blogg

  6. #6
    Jockes avatar
    Jocke Jocke är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    17
    Marcin, nej det är inte websidan.se den är redan med och har varigt det i 2 kanske 3 månader.

    Det är studentskiva.com jag vill ha in... jag har försökt maila redaktörer för att få reda på villken kattegori den överhuvud taget ska ligga i. jag har ansökt kanske 6 gånger under ca 3 år (en gång i halvåret).

  7. #7
    Marcins avatar
    Marcin Marcin är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    384
    Har tittat på din sida nu. Jag måste tyvärr säga att det är nog lite väl lite innehåll för att att platsa i dmoz. Du har bland annat bildarkiv som är tomma. Jag skulle nog jobba med designen lite mer om det absolut inte finns mer innehåll. Man kan få sidor se mycket större ut bara genom design.

    Se det som kontruktiv kritik, inget annat. =)


    EDIT: Tar lite tillbaka det här med "lite väl lite innehåll". Jag blev lurad av minimalismen. Men det gav verkligen en känsla av att sidan var liten i fråga om innhåll. Bredare sida (760px istället för 500 eller vad du har) och större typsnitt. Arial 11px eller 12 px brukar ge mjuk framtoning, dvs något mellan din rubrik och din text. Rubrik är rubrik, den ska synas ordentligt. Din navigering är väldigt konstigt. Den finns bara på första sidan. Lokaler är snarare en avdelning är huvudrubriker.

    På det hela verkar sidan vara designad för den som gjort den och inte för de som ska använda den, vanligt nybörjarfel. Tänk på att det huvudsyftet med sidan ät att besökare ska vilja surfa runt och läsa i den, inte att få ens kompisar att säga att den är snygg.

    Åter igen, konstruktiv kritik.
    Senast redigerat av Marcin den 2006-07-15 klockan 19:07.

  8. #8
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Westberg
    Varför då inte låta såna som oss t.e.x vara editorer på Dmoz...
    Då skulle man inte kunna fiffla eftersom ens roll skulle vara öppen samt att den som skulle lägga till spamlänkar skulle bli anmäld av dom andra..

    Nu är det ju riktiga knasbollar som verkar vara moderatorer i vissa kategorier.... Jag ska packa just nu så jag kommer inte ta ett exempel men när jag kommer hem från min lilla resa till Lund så ska jag visa hur mycket crap det finns listat i Dmoz på dom kategorier jag vill in i.
    Äntligen en till, DMOZ har faktiskt aldrig påverkat mina resultat eftersom jag ser deras tomteverkstad som rena lotteriet. för ett par år sedan kunde jag bli tillgd under vissa kategorier men skulle försöka mig på att lägga till min grekland.gr som alltså är en seriös webbsida och bland det mest heltäckade på svenska, Den fick inte komma med??? har försökt i månader oc hblev till slut förbannad att deras strategier eller tomtar som sitter och redigerar inte vet ett skvatt om vad internetsökanden vill ha.

    Jag klagade ochingen hörde av sig på 2 månader, jag blev galen och fick ett ryck då jag insåg att deras forum faktiskt är tillgängligt, jag skrev en mycket giftig artiklel och fick faktiskt svar... efter 3 minuter var min www.grekland.gr länkad i grekland, han undrade varför jag klagade och bad inte ens om ursäkt.

    Detta var en test om deras service verkligen fungerar, men det gör den faktiskt inte, den är helt kass då jag försökt i ett år försöka lägga till siter om segling o hotell i grekland, musik i sverige, yachting i frankrike.... upp till ca 500 seriösa siter på olika språk!!

    DMOZ är enligt min åsikt ett barnkalas där ingen har en aning om vad dom gör eller borde göra, det blir väl så när tomtenissar sitter och ska bestämma och det inte finns regler elelr struktur i systemet.

    Ursäkta mitt kanske hårda ordval


    Michael

  9. #9
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Haha, jag förstår din irritation Michael.

    En svensk SEO-sida jag har blev nyligen listad men inte detta forum. Detta forum har väl inte tillräckligt med unikt innehåll enligt dem ... bara över tusen sidor
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  10. #10
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    Jag blir irriterad för att jag attakerade dom och blev plötsligt rankad direkt. givetvis för att alla som publicerar sidor på nätet vill väl bli rankade överallt ju

    M

  11. #11
    Hjalmars avatar
    Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Jonsered, Göteborg
    Inlägg
    559
    DMOZ är konstigt. Ibland blir man listad lite huxflux, ibland dissar de jättebra sidor.

    Måste säga att grekland.gr ser fin ut, kul att den kom in.
    Tidningar.nu - Beställ tidningar

  12. #12
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    Tack ,den ser ok ut man är inte på långa vägar vad denkommer bli. för att varit online har viriktigt bra resultat. vi kan inte konkurrera med kalimera.nu på sökordet grekland men vi ligger mycket bra till i kombinationsord med grekland,segla i grekland etc etc.

    Vi bygger om hela klabbet med Joomla, det ska enligt uppgift vara utan problem med implementeringav SEO och SEM...

    Tjooo

  13. #13
    Nords avatar
    Nord Nord är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm
    Inlägg
    293
    Sen är inte DMOZ gjort för SEO-killar heller. DMOZ låtsas att de servar "webbanvändare" med en "innehållsrik och välsorterad katalog". Kruxet är bara att DMOZ inte har några användare.

    Det enda de är intressanta för är att komma högt i sökmotorerna, vilket har gjort att DMOZ för ett konstant krig mot SEO-människor och vägrar släppa in dem som redaktörer och vägrar lägga till deras webbplatser, vad det verkar.

  14. #14
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    533
    Jag förstår mig verkligen inte på Dmoz... Godkänner inte ens dom bästa sidor.
    Jobbar på Bråth.se - Min blogg

  15. #15
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av Nord
    Sen är inte DMOZ gjort för SEO-killar heller. DMOZ låtsas att de servar "webbanvändare" med en "innehållsrik och välsorterad katalog". Kruxet är bara att DMOZ inte har några användare.

    Det enda de är intressanta för är att komma högt i sökmotorerna, vilket har gjort att DMOZ för ett konstant krig mot SEO-människor och vägrar släppa in dem som redaktörer och vägrar lägga till deras webbplatser, vad det verkar.
    Jag tror inte att det här stämmer. Jag tror att de bedriver SEO.

    Men deras största problem är givetvis att de inte genomför någon kvalitetsuppföljning vilket är en av de viktigaste anledningarna till att sökresultaten för Google.se är så pass dåliga som de är nu.

  16. #16
    Christers avatar
    Christer Christer är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4
    Kan någon DMOZ-red kolla in vår sida med. När jag har försökt lägga in och mailat DMOZ har jag inte ens fått så mycket som ett svar. Det är Travelaid.se jag vill ha in. Närmare 400 sidor stor.

  17. #17
    Jockes avatar
    Jocke Jocke är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    17
    handlar det verkligen om hur många undersidor sidan har? det måste väll vara kvaliten på sidan eller?

  18. #18
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av Jocke
    handlar det verkligen om hur många undersidor sidan har? det måste väll vara kvaliten på sidan eller?
    Travelaid ser ut att vara bättre än genomsnittet för jämförbara resesidor. Har en konstnärlig och komisk ambition vilket ger ett viktigt mervärde som få andra resesidor klarat av. Helt klart värd ++++ av fem möjliga.

    Kanske konkurrerar med någon annan sida.

  19. #19
    Princips avatar
    Princip Princip är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2006
    Inlägg
    192
    Just nu verkar det väl inte alls gå att submitta sidor till DMOZ. Deras forum ger ju inte alls något svar på om det ska hoppa igång imorgon eller hösten 2012.

  20. #20
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av Peter Långfors
    Just nu verkar det väl inte alls gå att submitta sidor till DMOZ. Deras forum ger ju inte alls något svar på om det ska hoppa igång imorgon eller hösten 2012.
    De stängde ner möjligheten till att rapportera korruption för några veckor sedan.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Föreslå webbplats på DMOZ fungerar igen
    Av wintzell i forum Kataloger
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-01-30, 01:28
  2. What om DMOZ
    Av Nord i forum Kataloger
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-01-08, 13:47
  3. Dmoz world visar PR0
    Av Gustav i forum Kataloger
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2006-10-27, 01:51
  4. Lever svenska DMOZ?
    Av Joppedi i forum Kataloger
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2006-07-20, 12:19
  5. Betala för länkar?
    Av HenrikAI i forum Kataloger
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-25, 18:25