Resultat 1 till 4 av 4

Verktyg för webbansvariga

  1. #1
    NHCs avatar
    NHC NHC är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2010
    Inlägg
    23
    Hej,

    Jag instalerade "Wordpress Global Translator(WPGT)" för ngr dagar sedan. Upptäckte på Google "verktyg för webbansvariga" under rubriken "Diagnostik-genomsökningsfel-kunde inte hämtas" där det stod: kunde inte få tag på nätverket för dom sidor som var översatta av WPGT. Är detta ett normalt förfarande för WPGT eller ska jag åtgärda felet på ngt sätt?

    Tack på förhand!

    //Nils

  2. #2
    NHCs avatar
    NHC NHC är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2010
    Inlägg
    23
    Okej, så här ligger det till tror jag. Ingen har kunnat svara på mina frågor. Och i väntan på svar så har jag märkt att antalet fel på "verktyg för webbansvariga på google" har minskat allt eftersom tiden har gått. Dessto mer sidor som blir indexerade, dessto mindre antal fel! Så med andra ord "självläker" felen!! Så jag hoppas denna trenden håller i sig.

    //Nils

  3. #3
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    187
    Kanske kan vara intressant även om det inte är relaterat till din fråga;

    Jag använde den själv på en blogg för ett tag sedan, men den var en smärre SEO-katastrof. Kanske var något fel jag gjorde, men Google gillade absolut inte mångfaldigandet av sidor på en massa språk. När jag tog bort den efter ett par månader började saker och ting sakteliga rätta till sig.

  4. #4
    NHCs avatar
    NHC NHC är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2010
    Inlägg
    23
    Hej,

    Det där lät lite oroande.
    Vad hände?

    Idag när jag var inne på verktygen på google var alla felen borta och allt såg normalt ut efter några veckors väntan.
    Translatorn jag använder sparar ner en översatt sida på servern som den sedan uppdaterar med gämna mellanrum. Sedan behandlas den översatta sidan som vilken sida som helst (tror jag).

    Hur ska man annars översätta sina svenska sidor till flera språk?

    //Nils

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 25
    Senaste inlägg: 2007-09-14, 13:32
  2. verktyg för sökmotorregistrering
    Av Jacob Jarnvall i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2007-07-09, 11:07
  3. verktyg för kontroll av pr
    Av stikkan_94 i forum SEO-verktyg
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-05-22, 15:24
  4. Tips om ett bra verktyg
    Av Kajsa i forum Sökordsanalys
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-04-19, 10:13
  5. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-10-19, 14:23