Resultat 1 till 9 av 9

nybörjade vill ha hjälp.

  1. #1
    dundrets avatar
    dundret dundret är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2010
    Inlägg
    5
    Hej.
    Jag är helt nybörjare på SEO men vi har en webbutik, vi köper från textalk.
    Vi säljer barnkläder så det är en jäkla konkurens, finns ju en del som gör det på webben. Men i allafall, från igår till idag har vi försvunnit från google. alltså vår startsida. vi har
    varför har det hänt? har jag gjort något helgalet? nu var vi väl inte så långt uoo i listorna, men vi klättrade sakta, från ingenstans till sidan 19 till sidan 14. vi hade ju en bir kvar så att säga.
    nån som har något förslag på varför vi är borta?
    Senast redigerat av Magnus den 2010-04-27 klockan 18:04.

  2. #2
    tubens avatar
    tuben tuben är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    122
    Svårt o veta varför ni har försvunnit, enligt google är enbart följande information indexerad:

    "- Hosted by One.com Webhosting
    One.com is an innovative supplier of Web hosting services. We offer domain, homepage and unlimited e-mail accounts at some of the best prices on the market ...
    - Cachad"

    I Yahoo verkar ni vara indexerad med er nuvarande startsida.


    Ni använder en webshop från Textalk där ni hämtar in informationen från Textalks server i en Frame. Vilket innebär att informationen inte tillför er domänen något reellt värde.

    För att få produkter och övrigt indexerat i Textalks system måste ni uppgradera ert konto, då finns de ökade möjligheter att optimera er sida, dock kvartstår en del begränsningar.
    Senast redigerat av Magnus den 2010-04-27 klockan 18:04.
    Sökmotoroptimering

  3. #3
    dundrets avatar
    dundret dundret är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2010
    Inlägg
    5
    [QUOTE=tuben]Svårt o veta varför ni har försvunnit, enligt google är enbart följande information indexerad:

    " - Hosted by One.com Webhosting
    One.com is an innovative supplier of Web hosting services. We offer domain, homepage and unlimited e-mail accounts at some of the best prices on the market ...
    - Cachad"

    oj vart står det? : Hosted....
    Här hemma försvann det efter första veckan (i början på april), sen har det stått:
    Ziggys barnkläder....
    både på yahoo och google m.m.

    Men nu hittar jag inte alls i google. jag sökte på ziggys och barnkläder, vi brukar ligga som nr 1.
    Senast redigerat av Magnus den 2010-04-27 klockan 18:05.

  4. #4
    Fredrik Lundahls avatar
    Fredrik Lundahl Fredrik Lundahl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    368
    Prova site:
    Senast redigerat av Magnus den 2010-04-27 klockan 18:04.

  5. #5
    dundrets avatar
    dundret dundret är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2010
    Inlägg
    5
    Citat Ursprungligen postat av Fredrik Lundahl
    Prova site:ziggys.se
    Fan vad skumt, Så har det inte stått sen vi själva la in vår egen indexsida.

  6. #6
    Fredrik Lundahls avatar
    Fredrik Lundahl Fredrik Lundahl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    368
    Inte speciellt. Det tar några veckor innan Google byter den cachade versionen.

  7. #7
    dundrets avatar
    dundret dundret är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2010
    Inlägg
    5
    Citat Ursprungligen postat av Fredrik Lundahl
    Inte speciellt. Det tar några veckor innan Google byter den cachade versionen.
    Perfekt, då var det inte så skumt. Hur långt tid kan det ta innan det är som vanligt igen då? Kan jag skynda på det på något sätt?

  8. #8
    dundrets avatar
    dundret dundret är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2010
    Inlägg
    5
    tillbaka igen. Måste bara höra om det verkligen ska vara så här. I morse när jag provade att söka på ___BORTMODERERAT___ så simsalabim. Google har indexerat och min nya titel har kommit fram och allt annat som ska stå där. jag hade även vandrat uppåt på googles lista. (när jag söker på barnkläder )

    Men nu på eftermiddagen är den gamla cachade sidan åter tillbaka och det står så här när jag söker på ___BORTMODERERAT___:
    "- Hosted by One.com Webhosting
    One.com is an innovative supplier of Web hosting services. We offer domain, homepage and unlimited e-mail accounts at some of the best prices on the market ...
    - Cachad"

    Hur kan det vara så? den cachade sidan är ju från 2 feb. Så här har det ju aldrig varit förrut.
    Senast redigerat av Magnus den 2010-04-30 klockan 16:01.

  9. #9
    Mackans avatar
    Mackan Mackan är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    27
    Har inte kikat på söklistan eller så, när jag läste ditt inlägg så slog det mig bara något jag lärde mig tidigare. Att Google har ett stort antal olika servrar som hanterar sökningar som vi gör i Google. Detta för att skapa ett system som inte blir överbelastat etc.
    Detta gör att jag kan göra en sökning kl 11:00 och då få träfflistan från en viss server. Kl 11:05 för jag en ny sökning (samma ord) och om jag då blir "uppkopplad" mot en annan av Googles servrar så kan det hända att den inte blivit uppdaterad av Google än även om server 1 blivit det.
    Så summa summarum skulle jag säga, ge det lite mer tid och kolla igen om några dagar.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. var vill jag ha min länk?
    Av erison i forum Länkbygge
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-29, 00:55
  2. Vill ha PR5+
    Av Solutions i forum Länkbyten
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-01, 23:28
  3. Har 1 Forum. Vill ha 4.
    Av KrukaaN i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-12-02, 14:40
  4. Vad vill SEO kunder ha?
    Av Maccke i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-08-13, 17:21