Resultat 1 till 5 av 5

Toppdomän mot vanlig

  1. #1
    icets avatar
    icet icet är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    63
    Hejsan

    Har en hemsida nu med www.hemsida.dk & www.hemsida.de
    Tänkte göra om så jag lägger upp en toppdomän på den andra adressen jag har hemsida.com så det blir dk.hemsida.com & de.hemsida.com
    Får man lika bra effekt som en vanlig domän med detta sätt

    /mvh Marcus

  2. #2
    Tobias Nyholms avatar
    Tobias Nyholm Tobias Nyholm är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    881
    Ur seo-synpunkt är det samma sak. Google behandlar subdomäner som om dem vore en egen domän.

    Något som vore bättre är om du skapade www.hemsida.com/dk och www.hemsida.com/de. Sen ska du såklart inte bara tänka på seo, utan också dina användare.

    PS. Om du gör om, kom ihåg att använda 301 redirect.

  3. #3
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    Läste att man ska alltid redirecta domain.com till www.domain.com, annars uppfattar google det som duplicate content och 2 oilka siter? det kanske inte gör något om man nu bara har en domän man vill använda, utan www men det låter lite konstigt...

    eller?

  4. #4
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    @spagetti, om man inte gör 301 av alla non-www adresser till motsvarande www adress finns det en risk att någon länkar till en non-www adress (och det är mycket vanligt), och då är risken stor att Google indexerar alla dina webbadresser dubbelt, en gång med www och en gång utan.

    Detta i sig är Google idag ganska bra på att hantera, och du kan dessutom använda Google Webmaster Tools för att instruera Google vilken version som ska listas.

    Men om man vill säkerställa att all länkkraft tillgodoräknas till en sida eller en domän, oavsett om den som länkat använt www eller ej, är den bästa lösningen att implementera 301 redirects.

    Om man hostar sin sajt på en apache web server är detta mycket enkelt via .htaccess och mod_rewrite.

  5. #5
    osuecos avatar
    osueco osueco är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Orust
    Inlägg
    2
    Citat Ursprungligen postat av Hermano
    Något som vore bättre är om du skapade www.hemsida.com/dk och www.hemsida.com/de.
    Jag har själv användt upplägget du beskriver ovan, med 2 språk på samma site fast med olika foldernamn på de olika sidorna.
    Jag planerar att gå över till att ha sepparata siter för de olika språken just för att kunna ranka bättre. Jag är rädd att Google får problem att reda ut vilket språk jag använder.

    Är jag helt ute och cyklar här, eller är det inte bättre att ha en domän per språk?

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 24
    Senaste inlägg: 2010-06-06, 20:22