Resultat 1 till 2 av 2

Vad gäller egentligen?

  1. #1
    Patrik1972s avatar
    Patrik1972 Patrik1972 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    22
    Hej, jag är rätt ny när det gäller SEO och vad jag förstår så är det på Google man vill synas högt upp framför annat. Men hur viktigt är det tror ni hur träffresultatet visas i googles träfflista. Jag har tex. en produkt sida om liniment. I resultatet hos goole så hamnar jag på top 10, men jag själv tycker det inte ser så bra ut och jag funderar på om det påverkar den som söker negativt och kanske inte klickar på just mitt resultat. Och då kommer självklart min följdfråga...Google bygger resultatet på title och Description (rätta mig om jag har fel) men hur många tecken är det som gäller för de olika så man vet vilket som kommer synas i träffresultatet hos google. Jag har testat att kontrollera andra träffar som är långa och då sätter google ett antal punkter efter, men jag tycker inte det är samma antal tecken på alla resultat?

  2. #2
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Description är ingen faktor som har betydelse direkt för rankningen hos Google. Däremot kan en attraktiv sådan göra att du får fler klick när folk ser den efter en sökning.
    156 tecken som max.

    Title, däremot är en faktor som Google tar direkt hänsyn till. 70 tecken där även om det ibland nämns siffran 64-65.
    Det är när du går över antalet tecken som texten klipps av, och då ibland längre tillbaka än maxgränsen, vilket kan ge lite olika värden på längd när man tittar på andras title/description.

    Sedan är det en annan sak om det alltid är lämpligt att använda maxvärdet. Title och då description bör ju vara inbjudande och inte uppfattas som spammiga.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. URL fråga vad gäller pagehierarki Wordpress
    Av Thomas Sjöberg i forum Optimering
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-02-06, 01:12
  2. Vad är en blogg egentligen?
    Av Aron L i forum Google
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-11-06, 14:57
  3. Vad ett c-nät egentligen?
    Av RobinS i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-10-04, 10:30
  4. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-11, 22:55
  5. 3 sidor med samma innehåll. Är det 301 som gäller?
    Av Gustav i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-16, 23:47