Resultat 1 till 21 av 21

GoogleRanking.se - Kolla din placering på google

  1. #1
    RobinSts avatar
    RobinSt RobinSt är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2009
    Inlägg
    10
    Hej! jag har precis skapat en sida där man kan kolla sin placering på google.se.
    GoogleRanking.se, prova den gärna och säg vad ni tycker och kom gärna med idéer.

    Jag ska göra en inloggningsvariant där captcha tas bort, samt möjligheten att kolla upp till 3 sökord samtidigt.

    Sen funderar jag på att göra det möjligt att beställa en ranking rapport vecko/månadsvis för de lata , låter det bra?

    Det verkar inte fungera helt perfekt med åäö- domäner än, men ska se till att fixa det.

    / Robin
    Senast redigerat av Jim Westergren den 2010-08-30 klockan 10:04. Anledning: Ändrade till riktig länk

  2. #2
    Kimpos avatar
    Kimpo Kimpo är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Medelhavet
    Inlägg
    334
    Bra idé, verkar fungera ok. Men buggar ur lite när jag skriver i flera sökord.

    Sen det där med att ha ett registrerat varumärke i domännamnet kanske inte är så bra

  3. #3
    RobinSts avatar
    RobinSt RobinSt är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2009
    Inlägg
    10
    nej man kan bara söka ett sökord, som sagt tidigare funktionen för fler sökord kommer.

    Jag vet jag har tänkt på det :P Men jag har sätt ett flertal sidor med google i sitt domännamn ex mastergoogle.com, google-watch.org, googleguide.com, googlefight.com,google-kai.com etc. Men hör google av sig är det väl bara att byta.

  4. #4
    Tobias Nyholms avatar
    Tobias Nyholm Tobias Nyholm är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    881
    Använder du webrequest eller ett API?
    CTO på Happyr.com. Vi gör rekrytering effektivt

  5. #5
    RobinSts avatar
    RobinSt RobinSt är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2009
    Inlägg
    10
    Jag använder inget av dem. Men något liknande webrequest då.

  6. #6
    RobinSts avatar
    RobinSt RobinSt är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2009
    Inlägg
    10
    Och jag kan tillägga att inga sökningar sparas, så det är fritt fram att kolla upp era kunders ranking utan att behöva oroa er att jag ringer upp dem

    Skulle jag någonsin bestämma mig för att börja spara information så varnar jag er långt i förväg.

  7. #7
    ImHungrys avatar
    ImHungry ImHungry är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2010
    Inlägg
    37
    Scriptet verkar inte fungera till fullo, faktiskt.

    GSERP.se är ett bra verktyg som gör nästan samma sak, som fungerat otroligt bra på senare tid. Men jag har även märkt av viss fördröjning och buggar även där.

    På ditt script, så säger den att min domän har en tilldelad pagerank, vilket mitt domännamn inte ens har. Så jag vet riktigt inte vad jag ska tro, eller om det kanske är så att ditt script är mer uppdaterat än exempelvis: pagerankme.com.

  8. #8
    RobinSts avatar
    RobinSt RobinSt är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2009
    Inlägg
    10
    Hejsan, att fånga upp pagerank är ganska svårt faktiskt och stämmer inte alltid till 100% .
    Bästa sättet att kolla pagerank är att använda sig av flera olika pagerank checker då de verkar använda sig av lite annorlunda formulas.
    Pagerankme.com är väldigt bra.

    Jag ska ta en titt på det om jag kan göra ett script som faktiskt jämför pagerank från olika källor.
    Men förutom det borde scriptet funka.

    har ni nå idéer?

    Jag funderar på om man ska kunna lägga in sina sökord på sitt konto, så kollar den ranking varje dag, så kan man bara logga in och kolla istället för att sitta och söka själv. Är inte det bättre?

  9. #9
    ImHungrys avatar
    ImHungry ImHungry är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2010
    Inlägg
    37
    Självklart är det bättre, inte så kul att fylla i captcha varje gång man vill göra en sökning = drygt som satan.

  10. #10
    Henrik As avatar
    Henrik A Henrik A är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    4
    Nån som känner till verktyg för att göra analyser av url.er utan att fylla i nyckelord? Gratis eller betal spelar ingen roll. Ska fungera för svenska marknaden också då.

  11. #11
    Sweelys avatar
    Sweely Sweely är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    269
    Captcha är inte riktigt min grej. Håller mig till GSerp.

  12. #12
    Tobias Nyholms avatar
    Tobias Nyholm Tobias Nyholm är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    881
    Där har du fel... eller svårt är ju relativt.

    Jag kan tipsa dig om google toolbar för windows. Dem har ju en pagerank checker, visst har dem? Dem sänder ett request till google som är lätt att spåra och göra om. Jag har själv gjort det.
    Om du inte vill leka detektiv. Kan jag tipsa om att det finns ett WP plugin som kollar pagerank från samma källa som google toolbar.
    CTO på Happyr.com. Vi gör rekrytering effektivt

  13. #13
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Om du gör verktyget så att jag loggar in, definerar min(a) sajt(er) och nyckelord, och den automatiskt kollar av min ranking varje dag, och skickar en rapport till mig veckovis (eller nåt sånt) i PDF-format, utan att behöva logga in varje dag. Då tror jag du har en tjänst där flera SEO-konsulter är villiga att betala.

    Kan jag dessutom lägga min logotyp på PDFen och få den skickad direkt till min kund så är det naturligtvis ännu smidigare.

  14. #14
    Tobias Nyholms avatar
    Tobias Nyholm Tobias Nyholm är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    881
    Citat Ursprungligen postat av StefanBergfeldt Visa inlägg
    Om du gör verktyget så att jag loggar in, definerar min(a) sajt(er) och nyckelord, och den automatiskt kollar av min ranking varje dag, och skickar en rapport till mig veckovis (eller nåt sånt) i PDF-format, utan att behöva logga in varje dag. Då tror jag du har en tjänst där flera SEO-konsulter är villiga att betala.

    Kan jag dessutom lägga min logotyp på PDFen och få den skickad direkt till min kund så är det naturligtvis ännu smidigare.
    Jag är ledsen om jag stjäl tråden nu.
    Men jag har skapat ett såndant verktyg som du nänmer stefan.

    Du kan blogga på flera plattformar, bevaka nyckelord och så småningom spara kunduppgifter etc.
    Jag började utveckla det i sommar och har kommit så pass långt att det fungerar. Nu när semestern är slut så är utvecklingstakten sämre.

    Jag PMar dig med demokonto. Skapar en ny tråd om mitt verktyg när det är mer klart och ordentligt dokumenterat.
    CTO på Happyr.com. Vi gör rekrytering effektivt

  15. #15
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Citat Ursprungligen postat av StefanBergfeldt Visa inlägg
    Om du gör verktyget så att jag loggar in, definerar min(a) sajt(er) och nyckelord, och den automatiskt kollar av min ranking varje dag, och skickar en rapport till mig veckovis (eller nåt sånt) i PDF-format, utan att behöva logga in varje dag. Då tror jag du har en tjänst där flera SEO-konsulter är villiga att betala.

    Kan jag dessutom lägga min logotyp på PDFen och få den skickad direkt till min kund så är det naturligtvis ännu smidigare.
    +1
    Det hade varit ett riktigt trevligt verktyg, helt klart värt en slant.

  16. #16
    Jontzs avatar
    Jontz Jontz är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Malta
    Inlägg
    70
    Trevligt med nya seo verktyg för den late.

  17. #17
    Anders Tibblings avatar
    Anders Tibbling Anders Tibbling är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    329
    Stefan är inne på helt rätt spår! En tjänst där man betalar för monitorering,trend och enkel rapportering för några hundra sökord. Gärna en iPhoneapp som spelar {Money - Pink Floyd|Queen - We are the champions|Det börjar verka kärlek banne mig - Claes-Göran Hederström} när man nått toppresultat för sökord med speciell bevakning

    mvh Anders

  18. #18
    RobinSts avatar
    RobinSt RobinSt är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2009
    Inlägg
    10
    Hej, jag tittar nu på en sådan funktion. så länge så tog jag bort captcha och rättade till pagerank problemet.

  19. #19
    tap1ons avatar
    tap1on tap1on är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    67
    Riktigt bra sida, precis som de andra säger så vore det kanon med en tjänst där man får rapporter veckovis.

  20. #20
    Petter Hedmans avatar
    Petter Hedman Petter Hedman är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Falun
    Inlägg
    955
    Riktigt bra tjänst. Det finns klart potential för denna sajten. Tänk på hur du kan tjäna pengar på sajten och kör!
    ChatGPT: ChatGPT
    Dalarna: Dalarna

  21. #21
    wahlmans avatar
    wahlman wahlman är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2011
    Inlägg
    80
    Fungerade ganska bra för mig, hittade dock inte alla mina sökord som jag vet att de ligger på sida två och tre tex.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Placering på google?
    Av Ted i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-08-08, 17:47
  2. Kolla rank med Sökord.se
    Av Jacob Jarnvall i forum SEO-verktyg
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2009-05-06, 14:30
  3. Placering på sökmotorer (Google)
    Av Cinemavision i forum SEO-verktyg
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-04-14, 13:54
  4. Svar: 27
    Senaste inlägg: 2007-06-03, 02:40