Resultat 1 till 4 av 4

Länkpriser utomlands

  1. #1
    the blackjackers avatar
    the blackjacker the blackjacker är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2009
    Inlägg
    19
    Hej!

    Jag undrar lite vad priserna på länkar och sådär ligger utomlands generellt låt säga för en vettig site med PR 4 - Pr 5 och om det finns några bra forum eller siter som förmedlar sådant, ungefär som Seo-forum gör här och vart det är rekomenderat att man vänder sig.

    Jag menar på vissa av de stora forumen tycks det vara groteskt billigt så man blir lite tveksam till hur seriöst det är och vilken kvalitet.

  2. #2
    Anders Tibblings avatar
    Anders Tibbling Anders Tibbling är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    329
    Du kan köpa länkar på t.ex. digitalpoint.com i underavdelningen /Buy, Sell or Trade/Link Sales/ eller som tjänster under /Buy, Sell or Trade/Services/. Länkpriser varierar stort med kvalitet och du får vad du betalar för, men oftast mindre. De absolut billigaste länkarna är Xrumer blasts (forum profil spamming) och de är av sämsta kvalitet men har effekt i riktigt stor volym. Xrumer-listor bör pingas och nestlas i RSS-feeds så de blir indexerade ordentligt. Löjligt billigt, men inte så lämpligt.

    En betydligt högre kvalitet kan du få i /Link Sales/ och det är oftast blogrolls i WP-bloggar som säljs. Länkar med PR4-5 kan man köpa för c:a 50$ per år. Observera att det är stor skillnad på sajter med exempelvis PR4! Bäst effekt får man av de som har låg OBL (out bound links) och många egna inlänkar. Då är det störst chans att PR-styrkan är stabil under kommande PR-updates som Google oftast gör kvartalsvis. Många sajter är snap-backade Autobloggar så en koll via Waybackmachine rekommenderas. Gör även en Whois på sajterna.

    Köper du blogglänkar så googla några av bloggens egna inläggsrubriker och se hur de rankar på Google. Då ser du lättare om det är Autobloggar eller ej. Bloggar som rankar nummer 1 på sina egna inlägg skulle jag hålla mig till! Det är mycket större risk att du råkar köpa länkar på webbplatser som ger klen effekt än att ägaren tar bort dina länkar för tidigt. Kolla alltid säljarens iTrader (handelsbetyg)! Bör endast vara "gröna"-omdömen. Betalning sker via PayPal och ta med uppgifter med datum vid köp. Då kan du vända dig till PayPal och få hjälp om du anser att du blir blåst.

    Bäst priser får du såklart om du köper bulk för runt 500$ per gång. Begär IP-lista innan och gör en koll på PR osv. Vanligt att man säljer länkar på ett större antal bloggar som ligger på separata c-nät. Glöm inte bort att det bara handlar om stålar, och lycka till!

    mvh Anders

  3. #3
    snaskits avatar
    snaskit snaskit är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2010
    Inlägg
    19
    Min erfarenhet av xrumer blasts är bra, du kan få 10.000 profiles links med en dpr 4-9 för runt 400kr.

  4. #4
    Seotjejens avatar
    Seotjejen Seotjejen är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2011
    Ort
    Utomlands
    Inlägg
    47
    Många gånger är prissättningen väldigt ologisk enligt mig. Ibland kan man göra riktiga kap via dessa forum, främst om man stöter på en webbmaster som haft en affiliate sida som han jobbat seriöst med (SEO mässigt) men som inte konverterade så bra, då försöker de ofta sälja lite länkar istället för att tjäna något åtminstone. Men de här stora företagen som enbart har detta som verksamhet, säljer ofta riktigt dåliga saker, som ofta blir utkastade ur Google efter ett tag eller stöter på andra problem, då de säljer oerhört många länkar samtidigt.
    Så nja, jag föredrar faktiskt att kontakta sajter jag gillar (av SEO mässiga skäl) själv, ofta ser man om de sålt länkar innan, och då kan man alltid fråga om de kan tänka sig att göra det nu med. Sedan är det bara att förhandla ned priset lite! Jag tycker att det generellt är värt några dollar extra att få kvalitet, istället för spamlänkar som alla kan få.'

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. PR 5 - Studier, ungdomar, utomlands - länkar säljes
    Av Orreporre i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-06-16, 13:51