Sidan 6 av 15 FörstaFörsta ... 2345678910 ... SistaSista
Resultat 151 till 180 av 435

Svenska artikelkataloger

  1. #151
    wedholms avatar
    wedholm wedholm är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    141
    Citat Ursprungligen postat av ducedo Visa inlägg
    Jag gör på samma vis och förutsätter att samtliga, någorlunda ambitiösa, gör det.
    Citat Ursprungligen postat av AndersIvar Visa inlägg
    Jag försöker köra Wedholm-style, ser jag en dublett så åker användaren och alla artiklar ut, med buller och bång...
    Det är bra. Samtidigt som arbetet måste vara tidseffektivt så bör man också städa upp lite bland missbrukarna. Det är ju trots allt gratisarbete många av oss tagit tagit sig an.
    Ftg: Wedholm AB | Shop: Bandana | Blogg

  2. #152
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Så har vi en om byggnadsställningar som har skickats ut till fler ställen. Vid kontakt med avsändaren så framgick att de inte var helt exakta men väldigt lika. Men exakta är de. Och vi håller avsändaren för oss själva vi som vet det. Dock med viss förvåning från min sida.
    Senast redigerat av Urban G den 2012-02-04 klockan 23:53.

  3. #153
    spexers avatar
    spexer spexer är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    131
    Lägg gärna till min artikelkatalog
    Kod:
    http://kunskapsguide.se
    , den behöver fler artiklar och fler författare!

    Avlänkad - SEOJonas 2012-12-10
    Senast redigerat av SEOJonas den 2012-12-10 klockan 18:05. Anledning: inlagd

  4. #154
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Mycket artikelkataloger i dag blev det. Jag la till denna regel nu
    Inlagda artikelkataloger skall ha som målsättning att enbart ta in unika artiklar samt att även rensa ut gamla artiklar som återpubliceras på andra ställen senare.
    Notera ordet målsättning, vi börjar där. Den målsättningen kan skärpas lite längre fram. Men det får vi ta en öppen diskussion om då. Samma sak att jag inte för stunden direkt kommer kontrollera de som vill lägga in sina kataloger att de följer det.

  5. #155
    Bygger89s avatar
    Bygger89 Bygger89 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    52
    Citat Ursprungligen postat av Fjodor Visa inlägg
    Kan nu inte lägga in ett veto, men G (misstänker jag) är såpass smarta att de kan se vad som är unikt och vad som tillför något nytt. Om alla artiklar om bilar handlar om blå fyrkantiga bilar av märket Chevrolet så är det inte unikt, men om en bil är rund och gul med takräcke från SAAB så blir det en unik bil och därmed något som användaren ser som unikt. Att bara ändra om några meningar skapar i min mening inte något unikt för vare sig G eller läsaren, och det är läsaren som G vill främja. Skriv om bilar, men skriv alltid om olika delar av bilen ;-) Så tänker jag när jag skriver artiklar.
    Kan hålla med till viss del, är det exakt samma artikel som skickas in men samtliga meningar är omändrade så tillför det ju inte något "nytt" på internet. Men det är otroligt svårt som admin för en katalog att avgöra vad som "tillför" något och "inte tillför" något unikt. Det blir en tolkningsfråga.

    Grejen är ju också att en författare som skickar in en artikel med länkar i vill ju först och främst få sina länkar indexerade för att komma högre upp i serpen. Om artikeln tillför eventuella läsare något bra kommer oftast i andra hand. Därav kvalitèn på vissa artiklar då endast de åtråvärda länkarna är viktiga ut deras perspektiv.
    Men jag håller med dig, skriver man om ett ämne finns där hundra om inte tusentals olika saker man kan skriva om, och ändå få in sina keywords som ankartext på ett bra sätt.

  6. #156
    Bygger89s avatar
    Bygger89 Bygger89 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    52
    Men kan väl komma med ett förslag här. Det är att alla kataloger som skall få finnas här i tråden med aktiv länkning också skall ha som målsättning att enbart ta in unika artiklar samt rensa ut det som dyker upp på andra ställen senare.
    Och detta skall anges i villkoren när man skickar in en artikel.

    Att det sedan inte alltid kan följas är en annan sak men i alla fall att målsättningen skall vara det.
    Synpunkter på den delen?
    Tycker jag låter som ett mycket förnuftigt förslag och detta har jag försökt göra sedan jag startade min artikelkatalog. Jag har installerat ett plugin som gör det möjligt för samtliga författare att bekanta sig med regler och villkor innan man skickar in en artikel. En liten röd ruta visas under texten som ingen kan missa.

    Har redan en punkt där det påpekas att endast unika artiklar godkänns, men kommer skriva till att om identiska artiklar hittas i framtiden, kommer dessa omedelbart att tas raderas. Det får verkligen bli en "målsättning" som du nämner. Inte helt lätt att hitta alla som återpubliceras. Men ska göra mitt allra bästa !

    Ser även att andra admins väljer att radera konton utan att meddela orsak om identiska artiklar hittas. Jag kör på samma bana. Har man börjat missbruka kataloger på det sättet förtjänar man inte att bli kontaktad för att få reda på orsaken.

  7. #157
    andbats avatar
    andbat andbat är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2011
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    48
    Nytt PR idag! Jag har gått igenom samtliga kataloger i listan på förstasidan och uppdaterat den med nytt PR nedan. Gamla PR återfinns inom parentes.
    Värt att notera är att både skriva-artikel.se[/url] och artikelparadis.se[/url] gick från pr0 till pr3. .skriva-artikel.se[/url] har bara funnits i 7 veckor så jag har legat i lite och tänker inte slå av på takten.

    Vi har:
    1 artikelkatalog med PR4
    2 artikelkataloger med PR3
    14 artikelkataloger med PR2
    6 artikelkataloger mer PR1
    2 artikelkataloger mer PR0


    artikelbladet.se PR1 (PR1) 2011 (18)
    artikel-katalogen.se PR2 (PR0) 2011
    artikelkungen.se[/url] PR1 (PR0) 2011 (36)
    artikelnytt.se[/url] PR2 (PR1) 2011 (36)
    artikelparadis.se[/url] PR3 (PR0) 2011
    artikelservice.se PR2 (PR2) 2010 (24)
    artikelzonen.com[/url] PR2 (PR2) 2006 (31)
    croi.se PR2 (PR2) 2007 (15)
    dinlank.se[/url] PR1 (PR1) 2007 (27)
    doman24.se PR2 (PR2) 2007 (19)
    indhex.se[/url] PR0 (PR0) 2007 (36)
    infoz.se[/url] PR2 (PR2) 2008 (24)
    kunskapsguide.se PR2 (PR0)
    kwm.se[/url] PR2 (PR2) 2010 (21)
    ordetfritt.se[/url] PR2 (PR2) 2010 (17)
    sikastra.se[/url] PR2 (PR2) 2010 (19)
    svenska-artiklar.se[/url] PR2 (PR2) 2006 (30)
    svepc.se[/url] PR1 (PR0) 2011 (20)
    samlalankar.se PR2 (PR0) 2011
    skriva-artikel.se[/url] PR3 (PR0) 2011

    Inriktning: Spara och tjäna pengar
    billigatips.se[/url] PR1 (PR0) 2011 (33)

    Inriktning: Hälsa
    halsoartiklar.se[/url] PR4 (PR4) 2010 (44)

    Inriktning: Resor
    tusenresor.se[/url] PR2 (PR3) 2008 (23)

    Inriktning: Spel
    pokerstory.se[/url] PR1 (PR1) 2007 (18)

    Inriktning: Studier
    studentbibliotek.se/[/url] PR0 (PR0) 2007
    Senast redigerat av Urban G den 2012-02-08 klockan 23:05.

  8. #158
    SEOJonass avatar
    SEOJonas SEOJonas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    467
    Du var 3min före mig :-( Har kommit halvvägs ;-)

    + på dig

  9. #159
    Juicens avatar
    Juicen Juicen är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2012
    Inlägg
    24
    Hur ser ni som driver katalogerna på spunna (från spintax) artiklar gällande unikhet? Förutsatt att de fortfarande håller hög kvalitet förstås.
    Eftersom jag är ny här kan jag tänka mig att detta gränsar på vad som inte får skrivas om i detta forum, i sådana fall meddela mig gärna det

  10. #160
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Det kan man skriva om.
    Det är nog lite olika policy där när det gäller spunna artiklar.
    Men är de snyggt gjorda och det inte ger träffar på andra sidor när man gör en flerords-sökning i Google på texten, har i alla fall jag inga problem med det.

    @andbat. Tack för uppdateringen skall föra in den under dagen på första posten.

  11. #161
    Bruces avatar
    Bruce Bruce är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2012
    Inlägg
    6
    Får hoppas mitt konto inte försvinner denna gång..

    I alla fall så har jag startat en ny artikelkatalog: köttbulle.nu
    Jag godkänner unika artiklar och snabbt, inriktning: Allmän. Skulle vara gött om ni kunde lägga till den
    Senast redigerat av Urban G den 2012-02-08 klockan 15:01.

  12. #162
    SEOJonass avatar
    SEOJonas SEOJonas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    467
    Såg att du godtar artiklar med ett min om 100 ord. Du har inte funderat på att lägga dig högre, tex 4-500 ord? Dom flesta svenska kataloger ligger på 300 ord, men jag skulle vilja sträcka mig högre. Jag tror att du får mycket mer kvalitet, och framförallt förtroende hos Google, med längre texter.

  13. #163
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    @Bruce. Det får hoppas att det inte trasslar som i går.
    Angående din artikelkatalog, snabbt godkännande går lite emot unika artiklar. Så också i ditt fall då allt inte är unikt där. Men nu är det inte en krav för att få vara med här. Inte än i alla fall.

  14. #164
    planas avatar
    plana plana är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2009
    Inlägg
    102
    köttbulle.nu/reis-verden-rundt-med-wimdu

    Funkar det där!? Det är ju helt sjukt... Tillför ju inget på Internet.
    Den första jag kollade på hade tre länkar.
    Dessutom på danska eller norska... Men det är kanske okej!?

    Hade jag varit sökmotor hade jag filtrerat bort dessa konstiga SEO-sidor samt nedgraderat deltagarna i dessa experiment...
    Men nu är jag inte en sökmotor!

  15. #165
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Ok gör så här att jag avlänkar den tills vidare. Får höra lite synpunkter från er på att enbart ha 100 ord som krav samt det andra. Vi behöver nog strama upp det här lite med artikelkatalogerna en del.

  16. #166
    andbats avatar
    andbat andbat är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2011
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    48
    Kan inte vi som har artikelkataloger komma överens om att gemensamt höja gränsen för antal ord till 400 eller 500 ord på våra kataloger? Annars är det är svår att som ny katalog kräva 400-500 ord om alla etablerade kataloger kör på 300 ord. Jag testade ett tag men det gick inte bra så nu har jag 300 ord för 1 länk och 400 för två men de flesta nöjer sig med att skriva 300 ord och få en länk. Är vi några kataloger som gör gemensam sak av detta så fungerar det säkert bättre.

  17. #167
    Andreas Bylunds avatar
    Andreas Bylund Andreas Bylund är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Härnösand
    Inlägg
    32
    Tror inte det behövs någon gemensam överenskommelse för att du ska få fler artiklar i din artikelkatalog. Utan människor publicerar helst sina artiklar i den bästa artikelkatalogen med mest länkkraft. Sen spelar det ingen roll hur lång artikel får vara.

  18. #168
    SEOJonass avatar
    SEOJonas SEOJonas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    467
    "Sen spelar det ingen roll hur lång artikel får vara"

    Många ute på fältet säger att långa kvalitativa artiklar är vad som krävs efter Pandan. Det finns flera som har skrivit om det här på forumet också med div tester.

  19. #169
    Andreas Bylunds avatar
    Andreas Bylund Andreas Bylund är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Härnösand
    Inlägg
    32
    Nu kanske jag var otydlig. Självklart spelar det roll hur lång en artikel är egentligen.

    När det kommer att man får välja att posta en 300 ord artikel på en dålig artikelkatalog eller posta en 500 ord's artikel på en bra artikelkatalog så väljer nog de flesta att skriva några ord till för att få en bättre länk.

    Så därför ska andbat få sin artikelkatalog till en av dem bättre så kommer människor publicera deras artiklar där, även fast man måste skriva fler ord än de flesta artikelkataloger tillåter som minimum.

  20. #170
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Får intrycket av att det kanske är två infallsvinklar på det här med artikelkataloger nu.
    En hur de rent allmänt skall vara.
    Och en hur de skall vara för att tas i här i forumet.

    Det är den sista aspekten jag vill ta upp och ha era synpunkter på vilka krav vi skall ha på dem som skall finns här framöver.
    Med andra ord en liten kvalitetsstämpel när det gäller unika artiklar, längd på texten och antalet länkar etc.

  21. #171
    Kreditkorts avatar
    Kreditkort Kreditkort är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    27
    Försöker hålla kvalité uppe på min sida (Artikelbladet) och nekar direkt som jag ser att artikeln är indexerad på Google.
    Skriver självklart "godkänner inom 24 timmar" för att folk ska posta artiklar till en början, dock kanske man ska vänta någon vecka innan man godkänner?

    Men att ta bort artiklar, om man till 100% att ens sida indexerade artikeln först - dvs att man är "owner", ska det verkligen vara så?

    Två länkar ut tycker jag är max för en normal text på 3-400 ord. Annars har jag funderat på att fixa ett konto hos copyscape!

  22. #172
    Andreas Bylunds avatar
    Andreas Bylund Andreas Bylund är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Härnösand
    Inlägg
    32
    Copyscape är bra, men inte så bra. Jag själv använder copyscape och märker ofta att de inte är så speciellt snabb att indexera nya artiklar. Så om en person skriver en artikel och publicerar den hos två artikelkataloger så hinner inte copyscape med. Så en icke unik artikel ses vara unik enligt copyscape.

  23. #173
    andbats avatar
    andbat andbat är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2011
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    48
    Jag tycker inte att det är något problem att man godkänner inom 24h så länge man även kollar upp artiklarna efter någon vecka så att de inte publiceras igen. Skulle alla vänta en vecka så blir det samma problem då istället eftersom alla har väntat.

    En artikel kan vara mer eller mindre unik. För att förenkla fortsatt kontroll av exakta kopior så kan man bokmärka url till en Googlsökning på valfri mening ur artikeln så öppnar man sen bokmärkena för att snabbt kontrollera att de inte har dykt upp någon annan stans.

  24. #174
    jakobias avatar
    jakobia jakobia är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    118
    Bara en allmän fråga, är artikelkataloger värt att lägga tid på? Är inte bloggar bättre?

  25. #175
    SEOJonass avatar
    SEOJonas SEOJonas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    467
    Jag har skapat en bra domän för en artikelkatalog, och under de närmaste sex månaderna kommer jag att bygga mycket länk till den. Motkravet blir ganska högt, långa och unika artiklar. Minst 500 ord och eventuellt ett tak på antal artiklar beroende på PR/DA/inlänkar. Google ska älska artiklarna över allt annat ;-)

    Artikelkataloger är def värt att lägga tid på. De har trusten inbyggd från början, medans en blogg måste du själv bygga inlänk till, såvida du inte köper ett inlägg någonstans.

  26. #176
    Bruces avatar
    Bruce Bruce är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2012
    Inlägg
    6
    Tack för bra feedback. Har för tillfället satt 100 ord egentligen bara för att få igång katalogen, planera höja senare till 300 ord för kvalité, som tidigare nämnt. Och som ni också nämnde har jag 2 stycken artiklar på norska som jag själv också vet om att det inte är unika. Detta är för att få mer content och för att jag från början inte hittade något forum på svenska som detta. Jag tänker senare ta bort alla som inte har unikt innehåll. Som sagt, bara för att få fart på det hela

    Eller tycker ni jag ska ta mig fram på annat sätt?

    Edit: P.S. Gjorde en omregistrering då kontot försvann + inlägg. Verkar vara löst nu dock.

  27. #177
    merczs avatar
    mercz mercz är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2011
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    98
    Citat Ursprungligen postat av Bruce Visa inlägg
    Tack för bra feedback. Har för tillfället satt 100 ord egentligen bara för att få igång katalogen, planera höja senare till 300 ord för kvalité, som tidigare nämnt. Och som ni också nämnde har jag 2 stycken artiklar på norska som jag själv också vet om att det inte är unika. Detta är för att få mer content och för att jag från början inte hittade något forum på svenska som detta. Jag tänker senare ta bort alla som inte har unikt innehåll. Som sagt, bara för att få fart på det hela

    Eller tycker ni jag ska ta mig fram på annat sätt?

    Edit: P.S. Gjorde en omregistrering då kontot försvann + inlägg. Verkar vara löst nu dock.
    Tycker att du redan nu bör lägga en minimumnivå på 300 ord då även det är ganska lite.

    Din sida riskerar att hamna i diverse spamfilter ifall du tar emot massor duplicate-artiklar. Gör istället så att du skriver lite egna artiklar samtidigt som du bygger lite länkar så kommer så småningom SEOhajarna hitta dit, det tar bara lite tid. Genvägar kommer definitivt att straffa sig i längden.
    Senast redigerat av mercz den 2012-02-08 klockan 22:34.

  28. #178
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Jag gör så här nu eftersom – kataloger kommer och går, inte alla består – att jag har avlänkat allt i tråden förutom de som finns i första posten. Förutom då de rena informationslänkarna om kataloger.

    Förklaringen är så enkel som att vi sitter och länkar ut till sidor som upphört och i en del fall fått ett helt annorlunda innehåll än vad som från början var tänkt.
    Vi gör så här i fortsättningen att allt som läggs in i katalogväg avlänkas när det är infört i första posten.

    De som har vänligheten att lägga in uppdaterade lister på PR- DA-värden gör som vanligt, vi länkar av posterna vartefter det förs in i början.

  29. #179
    Juicens avatar
    Juicen Juicen är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2012
    Inlägg
    24
    Citat Ursprungligen postat av Fjodor Visa inlägg
    "Sen spelar det ingen roll hur lång artikel får vara"

    Många ute på fältet säger att långa kvalitativa artiklar är vad som krävs efter Pandan. Det finns flera som har skrivit om det här på forumet också med div tester.
    Helt sant att Panda gillar långa artiklar. Men så som jag har förstått det så är Panda endast som en filter som lägger sig över sökresultaten och påverkar alltså inte sidans länkkraft, utan endast sidans placering i sökresultaten. Så om man endast lägger artiklar i artikelkataloger för länkjuicen, så bör man ju föredra korta artiklar i artikelkataloger, så att inte artiklarna (mot förmodan) outrankar sina egna sidor! Men så enkelt är det väl inte heller, ju längre en artikel är desto bättre bör google kunna uppfatta vad den handlar om och hur relevant den är. Och länkar från relevanta sidor vill man ju ha!

  30. #180
    andbats avatar
    andbat andbat är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2011
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    48
    Hur ser ni på massor av internlänkar på artikelsidorna? Länkarna som författarna lägger in i artikeln tappar väll i värde ju fler länkar det finns på artikelns sida? Jag tittade på den senaste artikeln i de tre artikelkataloger med PG >=3 i listan och fann följande för den sidan i artikelkatalogen.

    Kod:
    http://www.halsoartiklar.se/hudvard-med-glykolsyra/
    Totalt länkar 55
    Interna länkar 49
    Externa länkar 6

    Kod:
    http://www.artikelparadis.se/hur-vet-man-om-en-spelsida-ar-serios/
    Totalt länkar 68
    Interna länkar 53
    Externa länkar 15

    Kod:
    http://www.skriva-artikel.se/kemisk-peeling-for-ansiktet
    Totalt länkar 10
    Interna länkar 9
    Externa länkar 1

    Kod:
    www.skriva-artiklar.se
    är min egen site. Är jag rätt ute som har få internlänkar? Det är ju en övervägning mellan få länkar och ett bra internt flöde av kraft. Eller är detta en frågeställning som saknar relevans för en bra artikelkatalog?
    Senast redigerat av SEOJonas den 2012-12-10 klockan 18:14. Anledning: avlänkat

Sidan 6 av 15 FörstaFörsta ... 2345678910 ... SistaSista

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 2 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 2 gäster)

Liknande ämnen

  1. Lista över Svenska Artikelkataloger!
    Av Mactim i forum Kataloger
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2010-09-10, 12:54
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-08-11, 00:31
  3. Artikelkataloger?
    Av Bjorn i forum Kataloger
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-11-20, 19:41
  4. Artikelkataloger
    Av Tina Isola i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-10, 09:36