Resultat 1 till 13 av 13

Ta en titt på denna raketen.

  1. #1
    MOBs avatar
    MOB MOB är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    347
    1 780 000 exakt konkurrenter
    intitle: 25 000
    inurl: 9900
    intitle & inurl: 5460
    5400 exakta sökningar månad enligt Google Adwords
    Difficult sökord enligt Traffic Travis

    http://imageshack.us/photo/my-images/339/raket.jpg

    Hemligheten är bra välskriven artikel...


  2. #2
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    348
    Hur mycket pengar har du fått in på den då? Det enda sättet att "bevisa" framgång när man inte kör med öppna kort är ju att redovisa faktiska intäkter.

    Dock tveksamt om sådant hör hemma på det här forumet. Innan man postar bör man nog tänka igenom ifall man verkligen är villig att dela med sig av den relevanta informationen eller inte.
    Inte längre 1:a på sökmotoroptimering. Vera&John.

  3. #3
    MOBs avatar
    MOB MOB är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    347
    lol
    pengar?
    0kr nu och för all framtid

    Vill du vet detaljer är det bara att fråga vännen.
    Inget speciellt med artikeln bortsett från det vanliga.
    500 ord
    Nyckelord i rubrik, h2, h3, fet och kursiv osv osv.
    2% densitet
    Bra struktur med paragrafer och nyckelordet en gång i varje paragraf.
    Två stora bilder med nyckelordet i alt tag
    Sista meningen innehåller nyckelordet också.

    Bonus: Den enda "välskrivna" artikel inom ämnet och av de top 30 sidorna på serpen är det bara 3-4 sidor som uppdaterar oftare än varannan månad så att den är "fresh content" har spelat in kraftigt.

    Kommer jag länka till artikeln?
    Nej, av den enkla anledningen att de få gånger jag har gjort det har det hänt att någon har "snott" artikeln och laddat upp den igen efter att ha bytt ut nyckelorden.

    Det var inte för att skyta jag skrev om artiekln.
    Du måste ha blandat ihop mig med en annan.
    Nästa gång du vill veta detaljer är det bara att fråga.
    Ville du ha mer info kan du använda PM funktionen.

  4. #4
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Vill du vet detaljer är det bara att fråga vännen.
    Ok du frågar jag då. Så skicka ett pm till mig så avgör jag om det finns substans i det du påstår eller om det är som något tidigare inlägg av dig där fakta saknades helt. Håller mer eller mindre med David här att det är tveksamt om den här typen av inlägg platsar i forumet.

  5. #5
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Håller med både Daniel och Urban.

    Fram med faktan. Visa upp vilket sökord det gäller, vilken site det handlar om, hur artikeln ser ut och vart den är postad.

    Sedan kan vi avgöra OM det handlar om ett "difficult" sökord ....

  6. #6
    Daweys avatar
    Dawey Dawey är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    128
    @MOB. Det är jättekul om du känner att du har skrivit ett inlägg som du tycker har fått bra respons. Jag kan bara gratulera dig om du tycker att du funnit en metodik och sätt att bygga upp inlägg som verkligen ger resultat. Bra jobbat.

    Men uppriktigt sagt förstår jag varken poängen med tråden, den inledande posten samt förstår jag inte heller riktigt invändningarna och småsura kommentarerna. Det lilla jag kan ana är att trådskaparen bara ville poängtera att han kommit fram till att välskriven artikel får bättre respons än en mindre välskriven. Det är väl inget revolutionerande i sig, men visst finns det anledning att upprepa grundläggande skrivmetoder. Och att "content" fortfarande "is King", för den delen.

    Nu vill jag ogärna agera smolket i bägaren, men många bloggar tenderar att peaka under jul- och nyårshelgen eftersom folk är lediga, har tråkigt och surfar planlöst på nätet. Eftersom peaken är under den 24-26 december har även bilden på grafen rätt lite bevisvärde, eller statistiken i sig. Det krävs statistik för en längre period under normala förhållanden för att kunna bedöma dina resultat. Men välkommen att presentera dina resultat för dina inlägg, det skulle vara kul att se hur det går för dom.
    Trygga SEO-tjänster, SEO SPHINX
    Smart onlinemarknadsföring

  7. #7
    Petter Hedmans avatar
    Petter Hedman Petter Hedman är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Falun
    Inlägg
    955
    Visa upp substans och bevis annars är det ju bara tomma ord du kommer med.

    Som vi alla vet är ju alla nischer olika hårda, omöjligt att veta om du inte visar upp ordentligt.

    Det blir ju inte trovärdigt med tomma ord...
    ChatGPT: ChatGPT
    Dalarna: Dalarna

  8. #8
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Ok, här har du en annan nisch:

    2 170 000 konkurrerande siter
    inttitle: 120 000
    inurl: 96 300
    intitle & inur: 79 800
    Antal sök enligt GKT: 14 000/mån, vilket inte är sant, förutom just "den aktuella månaden" som säsongen är
    Difficult enligt MS:



    Min site har rankat TOP 5 sedan "lansering" och idag #2 ...

    Trafik från Analytics under en 12 mån period, och ja, nischen är riktigt säsongsbetonad, men har "liiiite trafik årent runt"


    Inkomster? Vill inte visa upp då det till 85% handlar om AdSense-inkomster, 5-siffrig sådan

    Hur intressant blir detta inlägg? Förutom att "jag kan visa" hur "jävla duktig jag är"

    Tillägg. Det är en riktigt MFA-site, som faktiskt FÅR naturliga länkar, naturliga "likes" på FB ... inget "länkbygge" att tala om, som du ser i "difficult bilden" tagen från MS där Majestic SEO kikar upp backlinks
    Senast redigerat av Patrik Berggren den 2011-12-26 klockan 17:59.

  9. #9
    MOBs avatar
    MOB MOB är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    347
    Jag ser ingen annan dela med sig av sina hemligheter?
    Dela du med dig av dina klienter, hur du bygger länkar åt dem och var du sätter dem så delar jag mig också.
    Sen har jag aldrig påstått att det är "difficult", utan talade om vad man fick för info i Traffic Travis

    Difficult för mig egen del är 1 000 000 breda sökningar i månaden.

    Sen undrar jag om Patrik och David kan visa mig var jag påstår att det är jag som fått den att ranka?
    Ville bara visa hur Google bestämde sig för att få den att ranka från ingenstans.
    Har ni aldrig sett en sida ranka ovanligt högt utan någon riktig anledning?

    Ta en titt på Google, kommer hitta hur många sådana sidor som helst, behövs ingen bevisning.
    Istället ska du fråga mig om mina intäkter.
    Jag gömmer inte min sida bakom ett offshore bolag i las vegas och en postbox.
    En gång om året kommer Expressen / Kvällsposten ut med ett nummer som listar de som tjänat mest under året i alla Svenska kommuner.
    Köp skåne upplagan så kommer du se mitt namn.
    Du kan höra av dig till Companies House i England och Delaware och begära ut mina årsredovisningar på mina tre aktiebolag om du är så intresserad.

    @Urban
    Ingenting som jag har påstått är några hemligheter.
    Allt finns på Google att hitta med en enkel sökning, varje gång.
    Det finns folk som skriver om hur de fått en artikel att ranka på första sidan på mindre än en timme.
    Sen att vissa som inte har t.ex din kunskap eller erfarenhet behöver en steg för steg manual för att de inte fattar något eller kan dra egna slutsatser är inte mina problem väl?
    Dessutom så har alla som har varit seriösa och velat få reda på alla detaljer har fått det efter att ha skickat ett PM till mig.
    Jag kommer inte skicka ett pm till dig, jag har inget att bevisa, men är du intresserad av en seriös diskussion och vill ta en diskussion hur man kan få en artikel eller satellitsida att ranka så högt och så snabbt är du välkommen att kontakta mig.

    @Patrik
    Först skriver du:
    "Finns ju även sätt att få länkar från olika .edu domäner, hur lätt som helst ;-)"

    sen blir det

    "Tala istället om HUR man skaffar sig en massa .edu-länkar, det tror jag fler skulle ha nytta av"

    Varför talar du inte om det om det är hur enkelt som helst, eller är det ett billigt försök att få mig att avslöja det?
    Om du hade varit smart nog hade du kollat mina äldre inlägg och hittat mitt ebjudande om att sätta upp en EDU blog gratis till alla som är intresserade.
    Inte nog med att jag talat om hur, jag har gjort allt jobb åt folk, helt gratis.
    Finns folk som ökat 50 placeringar tack vare min hjälp, t.o.m tagit topp placeringar.

    @Petter Hedman
    Det var inte skämt, och "Vi är många här inne som ger väldigt mycket värdefull information till nybörjare"
    Jag ger inte bara värdefull information, jag hjälper folk ranka högt också helt gratis.
    Hjälper folk från forumet dagligen via PM, email och Skype.
    Då är det inte hur man ska få en do-follow länk från ett PR0 sida utan PR5 och uppåt på själva sidan.

    Ett av mina projekt just nu är att sätta upp en content sida på svenska där nybörjare kan lägga upp artiklar, nyheter, press release osv.
    Lägger ner min egen tid att bygga länkar
    Slösar tusentals av mina egna pengar på att köpa upp domäner med PR och gör 301 för att öka sidans PR till PR5 inom ett år
    Slösar min tid på att bygga länkar då domänerna inte tappar sin PR
    Slösar tid och pengar på att bygga sidan så den blir accepterad i Google News?
    Om det är ett skämt för dig, kommer du tycka det är as roligt när vissa märker att de och alla deras klienter kommer vara portade från sidan.

    @Dawey
    Här har vi en som vet hur man skall utrycka sig även om man är totalt missnöjd.
    Varför kan inte alla vara som du?

    Sist men inte minst.
    Detta är mitt sista inlägg så slipper vi allt liknade tjafs i framtiden.
    Vill någon svara var god använd PM funktionen, jag kommer logga in dagligen för att kolla den.

    Ska till min blogg och blogga om att det numera är oviktigt med PR, detta eftersom min egen sida har tappat i PR senaste uppdateringen.
    Någon som känner igen sig?
    LoL

  10. #10
    MOBs avatar
    MOB MOB är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    347
    Att du vågar anklaga mig för länkbygge visar bara vilken pajas du är.
    Sen är det intressat att du vill se bevis på mina inkomster på kommer på en riktig usel ursäkt att inte visa dina, och det när jag aldrig snackat ngt om inkomster.

  11. #11
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Citat Ursprungligen postat av MOB Visa inlägg
    Ska till min blogg och blogga om att det numera är oviktigt med PR, detta eftersom min egen sida har tappat i PR senaste uppdateringen.
    Någon som känner igen sig?
    LoL
    Numera oviktigt? Tror jag (och många med mig) har sagt det i många år nu hur oviktigt det är med PR, att de flesta stirrar sig blint på PR. M a o, ingen nyhet ;-)

    En annan sak. Jag konsultar inte inom SEO, så det jag visar upp handlar om mina egna webbplatser. Men, jag bygger länkar från eget länknätverk, från gratisbloggar, web2.0 webbplatser a la squidoo (ja, funkar fortfarande kalas), RSS Aggregators, Social Bookmarking ... där det behövs.

    M a o, basic stuff, inga hemligheter, utan brukar dela med mig av min kunskap, även fast det "satt mig på pottan" några gånger, så därför är jag lite mer sparsmakad och välejer VEM/VILKA som får ta del av den idag ...

  12. #12
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Citat Ursprungligen postat av MOB Visa inlägg
    Att du vågar anklaga mig för länkbygge visar bara vilken pajas du är.
    Sen är det intressat att du vill se bevis på mina inkomster på kommer på en riktig usel ursäkt att inte visa dina, och det när jag aldrig snackat ngt om inkomster.
    Vem anklagar dig för länkbygge? inte jag. jag vet att ALLA SEOs här i sverige bygger länkar, det är ingen nyhet, även fast det finns några som säger de inte gör det...

    Jag har heller inte bett dig visa upp några inkomster. Att jag valde att inte visa mina beror på att jag INTE KAN visa dem utan att bryta mot AdSense ToS ...

  13. #13
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Detta är mitt sista inlägg så slipper vi allt liknade tjafs i framtiden.
    och med de orden från dig MOB kan vi gott låsa denna tråd som även denna visade sig innehålla inget av värde.
    För övrigt så har MOB nu fått vad vi kan kalla för gult kort för sitt nedsättande språkbruk till andra medlemmar.
    Senast redigerat av Urban G den 2011-12-26 klockan 19:10.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Förslag på att ta bort titlar på forumet
    Av Erik Bergman i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-01-30, 13:05
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-30, 00:01
  3. Ta reda på inlänkar
    Av Jokerr i forum Länkbygge
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-10-12, 04:36
  4. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-22, 09:49