Resultat 1 till 2 av 2

Analytics visar inte Cpc som trafikkälla

  1. #1
    Malties avatar
    Maltie Maltie är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2008
    Inlägg
    65
    I mitt Analytics konto så visas inte trafik via adwords som cpc. Den är inbakad i den organiska trafiken. Den visas alltså inte som den ska google (cpc) och google (organic) i en trafikkälla för sig.

    Trycker jag på Adwords i Analytics så finns registrerade klick 446 men 0 som besök. För just den perioden jag valde. Vilket är helt galet..

    Jag har anslutit analytics och adwords. Samt har även automatisk märkning aktiverat i adwords.

    Någon som stött på detta problem? Eller har någon tanke om hur jag kan lösa det?

  2. #2
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Tjena,

    Om du skickar ett privat meddelande till mig med vilket sajt det gäller så kan jag kolla vad det är för problem.

    Ett vanligt bekymmer är att den ?gclid parameter som Google Adwords lägger till via auto tagging, "tvättas" bort via en redirect eller liknande. Till exempel kan det ske ifall man har ett CMS som pekar om trafiken till sajten med en 301 eller 302 redirect från root adressen till någonting som tillexempel: example.com/web eller example.com/start

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Sesam och Eniro visas inte som sökmotorer i Google Analytics
    Av MattiasN i forum Övriga sökmotorer
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2014-12-13, 08:09
  2. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-06-23, 12:17
  3. Verktyg som visar andra sidors besöksantal
    Av magbob i forum SEO-verktyg
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-02-19, 13:10
  4. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-24, 06:50
  5. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-03-14, 15:59